Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på tur til Krabi i høst, og dro innom Koh Lanta i et par dager. Fikk et veldig dårlig inntrykk - dro igjen så fort vi kunne. Synes det var både rufsete og shabby, og stranda (Klong Dao) var ikke særlig fin. Få gjester på strandrestaurantene der - et sted fikk jeg tørr og gammel kylling, sikkert fordi den hadde ligget lenge.

Samtidig leser jeg at Lanta er manges favorittøy, og de mener det er paradis på jord. Er litt forvirret - har de da vært et annet sted på øya enn det jeg har? Og har de reist rundt i Thailand så der har noe å sammenligne med? Ei venninne av meg vurderer å reise dit nå, så det blr til at vi diskuterte litt rundt dette.

Hva er din erfaring med Koh Lanta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker Ko Lanta!! har vært der tre ganger og reiser tilbake om 4 uker:) :)

Har bodd mest på Klong Dao stranden..langgrunn og fin for barna våre. Vi har og vært en tur til Ko Ngai og Ko Muk...iår skal vi også til Ko Kradan.

Liker Ko Lanta for det er litt "shabby"..ikke så polert. Digger sjømat restaurantene i Saladan NAM!! Restauranten til Diamond Sand på Klong dao har hatt strålende mat hver gang eg har spist der...liker og godt de små lokale "gatekjøkkena" som ligger langs veien..mmm somtam, curries og nudelsupper.

Pra Ae er og en flott strand..m masse bungalower og koselig strandbarer...Iår har eg lyst prøve Klong Nin..har lyst å sjekke ut denne plassen Lanta Miami...også har vi booket de første nettene her...Laguna og her...Ko Ngai

Jeg har også vært flere steder i Thailand...Ko Samui(96-98), Ko Tao(98), PhiPhi(96,98 og 04), Krabi m Ao Nang(96,98,04 og 07) og øyene rundt, Kanchanaburi(96),Phuket(98), Hua Hi(96,98), Ko Chang(08) og ko Samet(08)..og Ko samet og ko Lanta er mine favoritter... Er jo lenge siden eg har besøkt noen av stedene og dehar nok forandret seg mye..

Phuket likte eg IKKE..vi var i Patong...grusomt! Samui var veldig bra når eg var der...men er jo bygd myyye der siden. Tao var paradisisk...Ao Nang var ei lita bygd som ble en kjempeutbygget turistresort..men fortsatt ok. samet er supert:) nydelige strender, masse thaier på weekendtur og god stemning:) best i lavsesong tror eg.

Lykke til med valg av reisemål:) Ikke vær redd for å prøve lanta og omegn igjen!

Skrevet
Jeg var på tur til Krabi i høst, og dro innom Koh Lanta i et par dager. Fikk et veldig dårlig inntrykk - dro igjen så fort vi kunne. Synes det var både rufsete og shabby, og stranda (Klong Dao) var ikke særlig fin. Få gjester på strandrestaurantene der - et sted fikk jeg tørr og gammel kylling, sikkert fordi den hadde ligget lenge.

Samtidig leser jeg at Lanta er manges favorittøy, og de mener det er paradis på jord. Er litt forvirret - har de da vært et annet sted på øya enn det jeg har? Og har de reist rundt i Thailand så der har noe å sammenligne med? Ei venninne av meg vurderer å reise dit nå, så det blr til at vi diskuterte litt rundt dette.

Hva er din erfaring med Koh Lanta?

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Har bodd mest på Klong Dao stranden..langgrunn og fin for barna våre. Vi har og vært en tur til Ko Ngai og Ko Muk...iår skal vi også til Ko Kradan.

Liker Ko Lanta for det er litt "shabby"..ikke så polert. Digger sjømat restaurantene i Saladan NAM!! Restauranten til Diamond Sand på Klong dao har hatt strålende mat hver gang eg har spist der...liker og godt de små lokale "gatekjøkkena" som ligger langs veien..mmm somtam, curries og nudelsupper.

Pra Ae er og en flott strand..m masse bungalower og koselig strandbarer...Iår har eg lyst prøve Klong Nin..har lyst å sjekke ut denne plassen Lanta Miami...også har vi booket de første nettene her...Laguna og her...Ko Ngai

Jeg har også vært flere steder i Thailand...Ko Samui(96-98), Ko Tao(98), PhiPhi(96,98 og 04), Krabi m Ao Nang(96,98,04 og 07) og øyene rundt, Kanchanaburi(96),Phuket(98), Hua Hi(96,98), Ko Chang(08) og ko Samet(08)..og Ko samet og ko Lanta er mine favoritter... Er jo lenge siden eg har besøkt noen av stedene og dehar nok forandret seg mye..

Phuket likte eg IKKE..vi var i Patong...grusomt! Samui var veldig bra når eg var der...men er jo bygd myyye der siden. Tao var paradisisk...Ao Nang var ei lita bygd som ble en kjempeutbygget turistresort..men fortsatt ok. samet er supert:) nydelige strender, masse thaier på weekendtur og god stemning:) best i lavsesong tror eg.

Lykke til med valg av reisemål:) Ikke vær redd for å prøve lanta og omegn igjen!

Skrevet

Takk for bra svar! Har jo hørt mange som har likt Koh Lanta kjempegodt, og du har jo vært på mange av de samme stedene som meg, og liker likevel Lanta best. Koh Samet synes jeg forresten at høres ut som et kjempebra alternativ! Er det rufsete som Lanta, eller litt polert som Ao Nang? Elsker Ao Nang jeg da... ikke så mye selve landsbyen og bystranda, men det at det er et fantastisk utgangspunkt for utflukter / et stort utvalg av paradisstrender som ikke ligger så langt unna med longtailbåt ( f eks Railay.) + mange bra restauranter i ao nang.

Skrevet

Hei:) Lantadiggeren her! Ko Samet er og litt rufsete...på Samet handler det om stranden...og ingenting annet;) Ingen by å snakke om der...kun en liten landsby med noen få butikker og spisesteder:) Ko Chang og Ko Samet er en fin kombinasjon...buss fra Bangkok er lettvint.

Digget Ao Nang for ti år siden;) er jo en ok plass ennå...men syns den har vokst altfor mye. Tilogmed Hat Nopparathat stranden er blitt overbygd. Hvor bor du i Ao Nang? Vi kommer kanskje til å avslutte ferien m en eller to netter der før vi flyr til Bangkok... Har bodd på et veldig hyggelig sted ovenfor Hat Nopparathat stranden som her Ban Pho Ngam...men vet ikke om det fortsatt eksisterer...Ellers bodde vi hos en sinna kinesisk dame like over gata fra McDonald i 04...

Skrevet
Hei:) Lantadiggeren her! Ko Samet er og litt rufsete...på Samet handler det om stranden...og ingenting annet;) Ingen by å snakke om der...kun en liten landsby med noen få butikker og spisesteder:) Ko Chang og Ko Samet er en fin kombinasjon...buss fra Bangkok er lettvint.

Digget Ao Nang for ti år siden;) er jo en ok plass ennå...men syns den har vokst altfor mye. Tilogmed Hat Nopparathat stranden er blitt overbygd. Hvor bor du i Ao Nang? Vi kommer kanskje til å avslutte ferien m en eller to netter der før vi flyr til Bangkok... Har bodd på et veldig hyggelig sted ovenfor Hat Nopparathat stranden som her Ban Pho Ngam...men vet ikke om det fortsatt eksisterer...Ellers bodde vi hos en sinna kinesisk dame like over gata fra McDonald i 04...

Takk for tips! i Ao nang har jeg bodd på Vogue Resort & Spa to ganger, er veldig fornøyd med det (er jo litt dyrt, men ikke i forhold til standard synes jeg). Egentlig pleier jeg ikke bruke så mye penger på bosted, men på to ukers kjæresteferie var det jo litt greit :) Anbefaler det hotellet - det ligger jo også sentralt, like ved McDonalds det og, hehe. Da jeg var der første gang i 2003, bodde jeg på et enkelt og billig bungalow-anlegg like ved stranda, lurer på om det er nedlagt nå..? Mye ble vel kanskje forandret etter tsunamien... nå ligger det ihvertfall butikksjapper der anlegget var..

Hvordan er stranden på Koh Lanta? er den like bra som strendene rundt Ao Nang?

Skrevet

Hei!

Vi planlegger å feire jul og nyttår på Koh Lanta og lurer på om du/dere har noen tips til noen bra bungalower på "Long beach". Jeg har vært i Thailand 2 ganger tidligere, på Phuket og i Cha Am/Hua hin og er frelst. :) Jeg finner mange hoteller og bungalower på Lanta på diverse nettsider, men ingen som virkelig anbefales. Med bra mener jeg forøvrig 3 stjerner eller bedre. Vi er en familie som reiser og kunne tenke oss enten en bungalow med 1 (eller 2) soverom eller 2 bungalower "joined together", som det heter så fint, med en dør som kan åpnes mellom bungalowene. Noen tips? :)

Skrevet

Vi var en uke på Koh Lanta rundt nyttår (kom hjem 4.januar) og synes det var fantastisk! Vi bodde så og si på Long Beach og hadde en fem minutters kjøretur inn til Saladan. Man fant alt. Og det er mye roligere enn for eksempel Ao Nang. Vi kombinerte tur, så vi var en uke i Ao Nang og en på Koh Lanta. Når vi var på Koh Lanta følte vi at vi ikke trengte å reise ut på så mange øyer heller. Long Beach var nydelig i seg selv og man hadde alt rundt seg. Men hvis man skal på en tur kan je absolutt anbefale snorkletur til Koh Rok! Det er noe av det beste jeg har opplevd. Virkelig et minne for livet. Det er noen forskjellige spa rundt omkring, men de er ganske flinke nede ved strendene også.

Vil man ha en ferie hvor man virkelig får slappet av, så er dette stedet :)

Vi fant ikke så mange bra resturanter, men hadde en fast inne i Saladan og spiste på hotellet.

God tur :)

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Hei!

Vi planlegger å feire jul og nyttår på Koh Lanta og lurer på om du/dere har noen tips til noen bra bungalower på "Long beach". Jeg har vært i Thailand 2 ganger tidligere, på Phuket og i Cha Am/Hua hin og er frelst. :) Jeg finner mange hoteller og bungalower på Lanta på diverse nettsider, men ingen som virkelig anbefales. Med bra mener jeg forøvrig 3 stjerner eller bedre. Vi er en familie som reiser og kunne tenke oss enten en bungalow med 1 (eller 2) soverom eller 2 bungalower "joined together", som det heter så fint, med en dør som kan åpnes mellom bungalowene. Noen tips? :)

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Anbefaler dere på bo på Klong Dao beach, og heller dra til Long beach innimellom. Utvalget av bo- og spisesteder er mye større. Tenke det kan bli litt vel stille på kveldstid på longbeach etter noen dager. Vil anbefale Laguna Beach club - kjempefint anlegg med ett flott basseng, veldig god valuta for pengene.

Skrevet

KULT!!!! jeg booket har booket Laguna Beach club for et par uker siden:) Har googlet det , men ikke funnet mye ut om stedet...kun deres egen nettside og en anbefaling på TripAdvisor.Så det var kjekt å se at noen andre har vært der:) Har bodd på Diamond sand før(3 ganger) ,men det er litt små bungalower for 4...så denne gangen leitet eg etter større plass og ok pris. Vi skal bo i Beach Cottage, betaler 2150 bath nå i februar.

Hilsen Lantadiggeren:)

Gjest Gjest_trultemor_*
Skrevet
Vi var en uke på Koh Lanta rundt nyttår (kom hjem 4.januar) og synes det var fantastisk! Vi bodde så og si på Long Beach og hadde en fem minutters kjøretur inn til Saladan. Man fant alt. Og det er mye roligere enn for eksempel Ao Nang. Vi kombinerte tur, så vi var en uke i Ao Nang og en på Koh Lanta. Når vi var på Koh Lanta følte vi at vi ikke trengte å reise ut på så mange øyer heller. Long Beach var nydelig i seg selv og man hadde alt rundt seg. Men hvis man skal på en tur kan je absolutt anbefale snorkletur til Koh Rok! Det er noe av det beste jeg har opplevd. Virkelig et minne for livet. Det er noen forskjellige spa rundt omkring, men de er ganske flinke nede ved strendene også.

Vil man ha en ferie hvor man virkelig får slappet av, så er dette stedet :)

Vi fant ikke så mange bra resturanter, men hadde en fast inne i Saladan og spiste på hotellet.

God tur :)

Vi sitter akkurat nå og planlegger tur til Thailand, og vurderer akkurat den samme kombinasjonen som dere,en uke i Ao Nang og en uke på koh Lanta.Men så lurer vi på om det blir stress å drive å flytte, eller om det er bedre å holde seg i ro på ett sted ? Vi har to barn på 7 og 9 år. Hva tror du? Og om du skulle velge ett sted , hvilket hadde det da blitt?

Skrevet

Ikke stress å flytte på seg i det hele tatt:)

Taxi til brygga, båt til Lanta og pick up til hotellet! Kjapt og greit:)

Skrevet

Diamond Sand på Klong dao har alltid hatt god mat:) og sjømaten inni byen..sååå deilig å sitte på "bryggerestaurantene" i litt sjøbris:)

Skrevet
Og om du skulle velge ett sted , hvilket hadde det da blitt?

Dette lurer jeg på også! Til dere som har vært i både Ao nang og på Lanta: hva likte dere best, og hvorfor?

Skrevet

Ko Lanta liker eg best:) Roligere, hyggeligere, mer plass....billigere.Mer ekte på en måte. Og mulighet til å ta en tur til Ko Ngai, Muuk,Kradan..

Ao nang er rett og slett blitt litt for stor for sitt eget beste;)Når eg var der første gang i 96 var det en deilig avslappa liten landsby..INGEN action!

Men skal en bitteliten tur innom Ao nang nå og...sa farvel sist og trodde eg aldri skulle tilbake..men ser ut som om vi tar to netter der.Må jo ha etpar øl på Fisherman bar på stranden;)

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet
Dette lurer jeg på også! Til dere som har vært i både Ao nang og på Lanta: hva likte dere best, og hvorfor?

Ao Nang er mye større, mer utvalg av butikker, restauranter osv, dessuten er flott utgangspunkt for en rekke nydelige strender - bare noen minutter i longtail-båt ut fra Ao Nang.

Liker Lanta veldig godt jeg, da - er avslappende og behagelig stemning. Prisnivået og standarden på maten er også hhv langt lavere og bedre enn feks. Ao Nang.

Har reist med små barn de siste årene, og da er Lanta perfekt, ingen trafikk å bekymre seg for, dessuten er stranda (klong dao) langgrunn og sånn sett trygg. Eneste minus er at det er litt vel ye mygg på kvelden - men det er bare å hive på seg litt klær på kveldstid.

Må anbefale "time for lime", langt ned på Klong Dao stranda. Det er kokkeskole, restaurant og bar drevet av ei norsk dame. Drinkene er nydelige, maten kjempegod, og en leksjon i å mekke thai-mat er vel verdt å få med seg.

Jeg har bodd på Laguna to ganger og trives kjempegodt der. Sist gang jeg var på lanta, så bodde vi ikke der, men på Andaman Lanta resort. (mest fordi vi ønsket et sted med separat barnebasseng) Blir nok garantert tilbake til Laguna neste gang..... Vi var oppe der og spiste på restauranten som hadde nye drivere fra sist vi bodde der. Det var hovedvekt på indisk, og smakte aldeles utmerket!

Vi var også noen dager i Ao Nang før vi kom til Lanta. Vi bestilte en liten minibuss (vi var 10 med stort og smått i følget) og ble kjørt fra dør til dør. Kjempeenkelt å forflytte seg i Thailand!

Vil vel anbefale en kombinasjon av de to stedene.

Har forresten også bodd på Vouge noen dager. Vi bodde i "honnymoon-suit" med boblebad på rommet & himmelseng..........og en vanvittig utsikt fra balkongen....lykke:-) Skal forresten til Kao Lak i mars, så det blir en ny opplevelse for oss.

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅÅ som eg gleder meg:) Skal bare offshore to uker...så bærer det strake veien til Thailand! KOmmer til å begynne å grine av lykke når eg lander i Bangkok:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...