Gå til innhold

Manglende eggløsning


Gjest Gjest_Emma_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emma_*

Etter mange år med regelmessig menstruasjon, både før jeg begynte på pillen og et halvt års tid etter at jeg sluttet, var det bråstopp for et års tid siden. En runde hos fastlege og gynekolog, ultralyd og blodprøver, ga ingen diagnose, jeg har rett og slett bare ikke eggløsning.

Om et par måneder har vi lyst til å bli prøvere. Hva er veien videre? Jeg er så bekymret, har så lyst til å bli 2011 mamma. Hvilke hjelpemidler har man om man ikke har eggløsning, og hva er sannsynligheten for å likevel bli gravid?

Jeg hadde satt så stor pris på å høre fra andre som har opplevd det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Ellinor_*

Det finnes legemidler som setter i gang syklusen din slik at du får eggløsning :)

Dette må du ta med en gynekolog. Hva har skjedd når du har vært hos gynekologen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Emma_*
Det finnes legemidler som setter i gang syklusen din slik at du får eggløsning :)

Dette må du ta med en gynekolog. Hva har skjedd når du har vært hos gynekologen?

Jeg fikk en tidagerskur, der jeg fikk en blødning i det jeg sluttet. Dette skulle visstnok sette i gang syklusene mine igjen. Det virket ikke. Jeg temper, og vet jeg ikke har hatt eggløsning i månedene etter at dette var ferdig. Jeg fikk samtidig beskjed om å ta kontakt igjen i det vi var klare for å bli prøvere, dersom jeg da fortsatt slet med manglende sykluser.

Vi ønsker nok å begynne prøvingen seriøst først i juni. Men nå når det nærmer seg merker jeg at alle tankene dukker opp. Jeg føler det blir rart å ta kontakt med gynekologen igjen før vi blir prøvere da han understreket at dette var tidspunktet å begynne å gjøre noe mer aktivt på. I mellomtiden merker jeg at tankene gnager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...