Lyra Skrevet 17. januar 2010 #1 Skrevet 17. januar 2010 Jeg skal ha familieselskap, men skal jobbe tidligvakt samme dag og kveldsvakt kvelden før, så alt må lages klart minst et døgn i forveien. Jeg hadde egentlig lyst å lage noe sunnere, som fruktsalat, men siden jeg må lage det så lenge i forveien har jeg slått det fra meg. Er det noen som vet om noen kaker som fint kan stå, eller blir bedre, av å stå et døgn før den spises? Jeg er også åpen for forslag om andre ting, er egentlig lei av å bare servere kaker. Helst bør alt kunnes gjøres klart på forhånd siden jeg har minimalt med tid på meg fra jeg kommer hjem til gjestene kommer.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #2 Skrevet 17. januar 2010 Ja jeg vet om en! Den er absolutt ikke sunn da... Gå inn på det søte liv, klikk deg inn på sjokoladekaker i menyen til venstre, og scroll deg ned til chocolate orgasm cake. Denne burde stå et døngns tid i kjøleskapet for å sette seg før den spises, og har ganske god holdbarhet!
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Eller du kan lage boller av forskjellige slag, kanelboller, vaniljeboller, sjokoladeboller, osv og fryse ned, og så bare tine før gjestene kommer. Det meste av gjærbakst kan fryses, og da er det like godt når det blir tint, synes jeg ihvertfall.
Lyra Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. januar 2010 Takk forforslag, men jeg tør egentlig ikke fryse og tine, må da ta det opp om morgenen før jeg går eller få kjæresten til å gjøre det før han går på jobb. Jeg stoler ikke på at jeg klarer å huske det så tidlig og han stoler jeg ikke på til å huke det i det hele tatt... Og baksten tiner jo ikke skikkelig på under en time?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #5 Skrevet 17. januar 2010 Går eventuelt an å putte i mikroen på tining der? Ellers tror jeg nok alle slike typer kaker som den i første innlegget tåler å stå en stund. Finnes mange lignende oppskrifter inn på det søte liv, bare pass på å velge en uten hvetemel.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Cupcakes holder seg fluffy og gode lenge. Jeg anbefaler http://www.recipelink.com/cookbooks/2005/0743246616_2.html, den er så luftig og god! Har hatt de stående på kjøkkenbenken i opp til 4 dager, smaker like godt. Samme med kjøleskap.
Mr. Jones Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Jeg har det perfekte til deg... ISKAKE! Bunn 200 gr. melis 200 gr. hakkete mandler (uten skall) 3 eggehviter 1 ts bakepulver Pisk eggehvitene. Ha så i melis. Ha i mandler og bakepulver og stek på 175 grader i 35 minutt. (i sånn vanlig rund kakeform) Iskrem 3 eggeplommer 90 gr. sukker (1 dl.) ca. 3 dl. kremfløte 2 doble (120 gr) Daimsjokolade Pisk stiv eggedosis av eggeplommene og sukkeret. Visp kremfløte stiv og bland den i eggedosisen med lett hånd. Grovhakk sjokoladen og ha den i kremen. Hold av litt sjokolade til pynt. Legg kakebunnen i en rengjort form og hell over kremen. Sett kaken minst 2 timer i fryseren. Hvis kaken står lenge i fryseren bør den tas ut 30 minutt før servering. Denne kan stå kjempelenge i fryseren. Lykke til om du skulle finne på å lage den :gjeiper:
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #8 Skrevet 17. januar 2010 Enig med innlegget over at iskake er en god ide og i tillegg veldig enkel å lage. Ostekake trenger å lages over natten for å stivne, så det er kanskje også en ide?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #9 Skrevet 17. januar 2010 Ostekake! Blir mye bedre etter den har stått et døgn. Hvis du lager typen som stekes i ovnen, trenger den ikke stå til "stivning", den er ferdig i det du tar den ut av ovnen. Så kan den godt stå to døgn også den, like god fordet.
cypress Skrevet 27. januar 2010 #10 Skrevet 27. januar 2010 Eller pavlova (marengskake)! Hvis den pakkes inn i sølvfolie kan den fint stå i flere dager. Så når gjestene kommer kan du bare piske krem og ha på noe frukt e.l., og så er den ferdig. Og FANTASTISK godt!!!!
Lyra Skrevet 27. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 27. januar 2010 Kan vel si hva jeg endte opp med: oreoiskake og skolebrød jeg frøs ned og tok opp av frysen før jeg gikk å jobb om morgenen. Lagde forresten et fruktfat med eksotiske frukter også som ble veldig godt mottatt. Gjestene ble fornøyde, selv om det kom 6 flere mennesker enn det skulle komme....
Mr. Jones Skrevet 27. januar 2010 #12 Skrevet 27. januar 2010 Kan vel si hva jeg endte opp med: oreoiskake og skolebrød jeg frøs ned og tok opp av frysen før jeg gikk å jobb om morgenen. Lagde forresten et fruktfat med eksotiske frukter også som ble veldig godt mottatt. Gjestene ble fornøyde, selv om det kom 6 flere mennesker enn det skulle komme.... Oreoiskake! Det MÅ jeg prøve! O.O Flott at det gikk bra.
Kjetil S. Skrevet 27. januar 2010 #13 Skrevet 27. januar 2010 Kransekake. Så lenge ingen dytter borti den så vil den faktisk nesten kunne stå helt inn i evigheten!! :-))
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå