Gå til innhold

God leverpostei

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter tips om gode leverposteier :)

Jeg trodde egentlig ikke jeg likte annen leverpostei enn barnevarianten på gul boks, før vi en dag hadde dansk lunsj i kantina på jobben, og kokken disket opp med hjemmelaget grov ovnsbakt leverpostei - fremdeles varm fra ovnen. Nam nam!

Jeg har prøvd en del butikkkjøpte leverposteier, men jeg har litt problemer med å finne noe jeg liker. Unntaket har vært ovnsbakt grov leverpostei fra Bjerke. Problemet med denne er at den kommer i pakninger på 400 gram, noe som gjør at jeg får problemer med å spise den opp før den blir dårlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler å kjøpe leverpostei fra ferskvaredisker. Da kan du selv justere hvor mye du vil ha, og den smaker mye bedre!

Skrevet (endret)

Hvis du har "tilgang" på svenskhandel vil jeg anbefale Arboga Leverpastej! :hjerte:

Den er litt rar i konsistensen, men godt egnet til å bruke osthøvel på, noe jeg synes gjør den litt morsommere.. :sjenert: *barnslig*

Endret av Eske
Skrevet

Jeg kan anbefale Prior sin kyllingpostei. Ikke sikkert du liker den fordet da, men jeg syns ihvertfall den er veldig god :)

Skrevet
Unntaket har vært ovnsbakt grov leverpostei fra Bjerke. Problemet med denne er at den kommer i pakninger på 400 gram, noe som gjør at jeg får problemer med å spise den opp før den blir dårlig.

Leverpostei funker fint å fryse. Bare ta av en bit av den og legg i fryseren, den tiner fint over natta i kjøleskap igjen. Og fryser du den i en beholder som tåler stekeovn får du nesten nylaget leverpostei av å varme den i ovnen på 140-150 grader en stund.

Ikke mye som er bedre enn ferskt, grovt brød med varm leverpostei, stekt sopp, bacon og rødbeter...mmmmm!

Skrevet

Jeg synes Tullip Grov Ovnsbakt leverpostei er veldig god!

Skrevet

Takk for gode tips :) Jeg har verken tenkt på at det er leverpostei å få tak i i ferksvaredisk, eller at det er mulig å fryste det. Tulip har jeg hørt flere syns er god, men jeg kan ikke huske å ha sett den i butikken. Er det veldig få butikker som har den?

Skrevet
Takk for gode tips :) Jeg har verken tenkt på at det er leverpostei å få tak i i ferksvaredisk, eller at det er mulig å fryste det. Tulip har jeg hørt flere syns er god, men jeg kan ikke huske å ha sett den i butikken. Er det veldig få butikker som har den?

Rema har Tulip her hos oss, ihvertfall.

Gjest Gjest_Veronica_*
Skrevet

jeg takler ikke den gule boksen, så jeg spiser aldri noe annet enn f eks Gilde ovnsbakt. Har du prøvd disse?

Skrevet

Liker kjempegodt Vita Hjertego's leverpostei på boks. Den ligger ikke i kjøledisken, men i hylle. Nam!

Skrevet
jeg takler ikke den gule boksen, så jeg spiser aldri noe annet enn f eks Gilde ovnsbakt. Har du prøvd disse?

Det er så mange merker og forskjellige typer at jeg rett og slett har gått i surr i hva jeg har prøvd og ikke prøvd. Men jeg er villig til å prøve alle tips en gang (til).

Den gule boksen kan jeg spise fordi jeg har vært vant til den siden barndommen. Men jeg ser vel ikke på den som ordentlig leverpostei egentlig.

Skrevet

I tillegg til leverpostei - så foreslår jeg å prøve kyllingpostei! mmm...det er godt..! :wow:

Skrevet

Jeg er veldig glad i Gildes ovnsbakte leverposten. (Den røde, den grønne smaker dritt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...