Gå til innhold

slutte på cerazette p-piller?

Fremhevede innlegg

Gjest kittygirl1238
Skrevet

Sender inn ett aldri så lite spørsmål ang. Cerazette p-piller (trenger raskt svar)!

Har gått på cerazette i mange måneder nå, men bivirkningene tar knekken på meg. Eneste bivirkningen jeg har er hyppige blødninger hver eneste dag siden jeg startet, og nå orker jeg ikke mer. Gått på de siden september, og det gir seg ikke.

Men det egentlige spørsmålet er, er det tygt å slutte nå/idag dersom jeg hadde sex for 2 dager siden(p-piller eneste prevansjonsmiddel)? Akkurat ferdig med ett brett, så tenkte det var ok å slutte nå så slipper jeg starte på ett nytt.

Takk for svar, håper noen kan hjelpe! mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, sæd kan overleve i skjeden i opptil fem dager, så hadde jeg vært deg ville jeg holdt ut noen dager til..

Skrevet

Det står i pakningsvedlegget "Dersom du glemte en eller flere tabletter i den første uken du tok tabletter og hadde samleie i uken før de glemte tablettene, er det en mulighet for at du kan bli gravid. Be legen din om råd." Det betyr at du må være nøye med å ta de 7 første pillene på det neste brettet om du ikke vil risikere å bli gravid siden du har hatt sex forrige uke. Det står også "Du kan slutte å ta Cerazette når du vil. Fra den dagen du slutter er du ikke lenger beskyttet mot graviditet." Det vil si at du kan slutte etter at du har tatt den første 7 pillene av brettet, og så bruke kondom som prevensjon istedenfor. Men ta de 7 første pillene om du ikke vil bli gravid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...