Gå til innhold

Vunnet penger, men tiden går.

Anbefalte innlegg

Gjest VinglePetter
Skrevet

Hei.

Jeg er helt ny på internettet.

Fikk for en tid tilbake en mail hvor jeg ble forklart at jeg hadde vunnet over 600.000 Britiske Pund. Jeg var blitt trukket ut fra ip-adressen min.

Først skulle de ha noen gebyrer for overføring av penger. Dette betalte jeg selvfølgelig gladelig. Nå må de visst ha en liten slump til, for det de to første innbetalingene mine dessverre ble skattebelagt. Jeg har bedt dem om å trekke fra alle deres utgifter fra min gevinst, men de forteller meg at det er viktig for dem å få levert meg HELE gevinsten i sin helhet. De sier det er lovgivningen i landet som styrer dette. Det skal visstnok være ett Nigeriansk statlig lotteriselskap som ordner med dette. Veldig proffe folk.

Jeg har kjøpt meg ny bil, og håper pengene kommer snart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Fikk for en tid tilbake en mail hvor jeg ble forklart at jeg hadde vunnet over 600.000 Britiske Pund. Jeg var blitt trukket ut fra ip-adressen min.

Først skulle de ha noen gebyrer for overføring av penger. Dette betalte jeg selvfølgelig gladelig. Nå må de visst ha en liten slump til, for det de to første innbetalingene mine dessverre ble skattebelagt. Jeg har bedt dem om å trekke fra alle deres utgifter fra min gevinst, men de forteller meg at det er viktig for dem å få levert meg HELE gevinsten i sin helhet. De sier det er lovgivningen i landet som styrer dette. Det skal visstnok være ett Nigeriansk statlig lotteriselskap som ordner med dette. Veldig proffe folk.

Det verste er jo at det faktisk finner folk som gjør slikt der ute i den virkelige verden. Mens du venter bør du kanskje betale inn noen grunker til den stakkars nigerianske astronauten som sitter fast på månen også :)

Gjest VinglePetter
Skrevet
Det verste er jo at det faktisk finner folk som gjør slikt der ute i den virkelige verden. Mens du venter bør du kanskje betale inn noen grunker til den stakkars nigerianske astronauten som sitter fast på månen også :)

Jasså? Hvor setter jeg inn pengene mine?

Siden jeg snart har over 6 millioner kroner, kan jeg jo sette inn noen 10-20.000 ihvertfall? Jeg er jo ikke gjerrig.

Skrevet
Jasså? Hvor setter jeg inn pengene mine?

Siden jeg snart har over 6 millioner kroner, kan jeg jo sette inn noen 10-20.000 ihvertfall? Jeg er jo ikke gjerrig.

10-20 000?? Nå har du vel glemt noen nuller. Tenk hvor ensomt det er der oppe på månen, og her sitter du nyrik og kaster smuler etter stakkaren der oppe :snurt:

Gjest Angel90
Skrevet

FOR Å VÆRE ÆRLIG SÅ FÅR DU ALDRI DISSE PENGENE!

Det er jeg heelt sikker på! Du har rett og slett blitt lurt! Fikk en mail om at jeg hadde vunnet 250 000 pund og de som sendte mailen ba meg om å ta kontakt. Gjorde det... Så sa de at de trengte forsikringspenger, som jeg måtte sende så ville de sende pengene til meg.. Søkte på nummeret som hadde ringt meg og da leste jeg mange forskjellige historier om de... De er rett og slett kriminelle!

Gjest VinglePetter
Skrevet

Det er jeg heelt sikker på! Du har rett og slett blitt lurt! Fikk en mail om at jeg hadde vunnet 250 000 pund og de som sendte mailen ba meg om å ta kontakt. Gjorde det... Så sa de at de trengte forsikringspenger, som jeg måtte sende så ville de sende pengene til meg.. Søkte på nummeret som hadde ringt meg og da leste jeg mange forskjellige historier om de... De er rett og slett kriminelle!

Nei, ikke disse folka.

Dette er hyggelige og proffe folk som jobber i det statlige Nigerianske lotteriselskap.

Trist at du nesten ble lurt da. Det er visst fornuftig å være litt skeptisk.

Skrevet

Hallo!!

Han tuller!

:roll:

Skrevet
Hei.

:ler: Lite action på deg i dag?

Skrevet
Nei, ikke disse folka. Dette er hyggelige og proffe folk som jobber i det statlige Nigerianske lotteriselskap.

Næmmen, VinglePetter da; stikk fingeren i ned i molden og få deg litt jording. :ler:

Gjest Angel90
Skrevet
Nei, ikke disse folka.

Dette er hyggelige og proffe folk som jobber i det statlige Nigerianske lotteriselskap.

Trist at du nesten ble lurt da. Det er visst fornuftig å være litt skeptisk.

Jeg kan love deg at de lyver! Tro det eller ei! De høres kanskje ut som proffe, men det er de ikke.. Alle kan virke hyggelig når de vil få no ut av det.. Når du sender mer penger til de av en eller annen grunn.. Så kommer de opp med en annen grunn at pengene ikke kan bli sendt...

Skrevet

Jeg fikk også en sånn mail - fra Ivan og Natasja.

:fnise:

Skrevet
Hei.

En ting skal du ha...du har da humor på en fredagskveld.

du gjode kvelden lettere for meg. Takk,tusen takk.

Skrevet
Jeg kan love deg at de lyver! Tro det eller ei! De høres kanskje ut som proffe, men det er de ikke.. Alle kan virke hyggelig når de vil få no ut av det.. Når du sender mer penger til de av en eller annen grunn.. Så kommer de opp med en annen grunn at pengene ikke kan bli sendt...

:hoho:

Unnskyld...

:skratte:

Skrevet

Det beste er nok å reise ned dit og finne dem og banke pengene ut av dem. :slår: (Nei, forresten, ikke gjør det, det er en del som har forsvunnet ved å gjøre det, og i fall noen naive er innom og leser forslaget mitt, så vil jeg ikke ha skylden for at de reiste!)

Skrevet

Tulletråd :) og godt er det. Det er nok dessverre godtroende folk der ute som går på sånt som dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...