Gå til innhold

Å strikke vrang


Gjest Willie

Anbefalte innlegg

Jeg har nå innsett at jeg strikker vrang feil, for masken legger seg vridd på rettsiden. Kanskje er det en vridd vrang jeg strikker?

Kan noen forklare meg hvordan dere strikker vrang på rettmåten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på denne siden, den bruker jeg som oppslagsverk når det gjelder strikking. Der har de masse videoer og gode forklaringer. Siden er på engelsk, å strikke vrangt heter purl stitch på engelsk. Jeg har aldri tenkt over måten jeg strikker vrangt på før, men ifølge denne siden bruker jeg combined purling method. Det er muligens det dere også gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne siden, den bruker jeg som oppslagsverk når det gjelder strikking. Der har de masse videoer og gode forklaringer. Siden er på engelsk, å strikke vrangt heter purl stitch på engelsk. Jeg har aldri tenkt over måten jeg strikker vrangt på før, men ifølge denne siden bruker jeg combined purling method. Det er muligens det dere også gjør?

Ifølge siden du linker til bruker jeg en variant av The Continental Method - denne http://www.kaspaikka.fi/neulonta-A&O/v...ja_silmukka.mpg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vist Combined Purling Method, og det blir de vridd på andre siden. Rart de ikke blir det til andre da.

jeg tror jeg henter tråden feil vei, ser hun henter den andre veien på den øverste filmen.

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fant løsningen. Jeg strikker to forskjellige metoder. Continental rett og Combined vrang, noe som til slutt ente med Combined rett. Nå er jeg over på Continental på begge og da blir det bra :)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vist Combined Purling Method, og det blir de vridd på andre siden. Rart de ikke blir det til andre da.

jeg tror jeg henter tråden feil vei, ser hun henter den andre veien på den øverste filmen.

Takk for svar :)

Det blir nok vridd for meg også du, jeg er bare ikke en erfaren nok strikker til at jeg har merket det. Jeg har strikket mest sjerf tidligere, men jeg har prøvd meg frem med litt mer avanserte ting det siste året. Det var da jeg fant den siden. Jeg har ikke strikket noe særlig med avanserte ting som har blitt bra nok til å brukes, og jeg tror kanskje jeg nå har forstått grunnen. :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...