Gjest Gjest_Undrende_* Skrevet 16. januar 2010 #1 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har hatt et problem i flere år som begynner å bli mystisk. Jeg har hatt flere jobber, men holder som regel bare i 1 1/2 år før jeg blir utbrent. Da må jeg enten slutte i jobben eller så blir jeg sykmeldt rett og slett fordi jeg blir helt mentalt og fysisk utkjørt. Det kan ta flere måneder før jeg blir bra nok til å dra tilbake til jobb. Dette startet i den første jobben jeg hadde, en meget stressende jobb med høyt tempo og mange oppgaver, det sa bare stopp en dag og jeg ble så svimmel og uvel at jeg ikke klarte å gjøre annet enn å ligge i sengen, jeg klarte ikke å fokusere på noe rundt meg og alt var utrolig skummelt. Den gangen trodde jeg det var noe alvorlig galt, fikk panikkanfall og hadde det svært vondt da jeg ikke visste hva som var galt. Legen(e) fant heller ikke ut noe. Etter en stund ble jeg bedre, mye ro, fantastiske mennesker rundt meg gjorde at jeg sakte men sikkert kom tilbake i jobb, dog noe redusert i forhold til tidligere. Dette fungerte fint, helt til jeg ble heltidsstudent og sluttet i jobben for å ikke påta meg for mye om gangen. Redd for at det var stress som utløste dette. Jeg slet en del med studiene, mye å gape over slik at jeg til tider rett og slett ikke hadde energi til alt. Det ble en del skippertak mot eksamener men alt i alt gikk det på et vis. I tiden under og etter studiene merket jeg at jeg ikke var som før, mye bekymringer knyttet til det jeg hadde opplevd i den forrige jobben jeg hadde, og om dette plutselig kunne skje igjen. Jeg hadde av og til panikkanfall, men klarte å kontrollere disse bra og det gikk sakte men sikkert over. Ikke hatt panikkanfall siden. Har senere hatt flere jobber, som har gått bra, helt til den siste jobben (har vært en del vikar, derfor "alle" disse jobbene) hvor jeg ble fast ansatt. Etter 1 1/2 år skjer det igjen, jeg blir fysisk og psykisk syk igjen og må avslutte arbeidsforholdet(dette er av andre grunner). Også denne jobben har mye stress og trange tidsskjema, men jeg er bevisst på det og stresser ikke i jobben da jeg vet det kan slå ut i sykdom. Symptomene er svimmelhet, uvel, smerter i kroppen, vil ikke se eller snakke med mennesker, sover mye, slapp. Blir stresset av tanken på å komme tilbake i jobb. Jeg har vært til mange leger og spesialister uten at de kan gi meg en diagnose for dette. Depresjon tror jeg ikke dette er da jeg ikke ser på livet som hverken mørkt eller har negative tanker. Jeg har god selvtillit, ingen problemer med å si fra dersom det er mye å gjøre, har godt nettverk rundt meg. Det at jeg ikke søker så mye kontakt med mennesker har med at jeg er innadvendt og trenger tid for meg selv innimellom. Er ute hver dag og stenger meg aldri inne på noen måte. Jeg har blitt student igjen(videreutdanning, deltid), og det er dager også her da jeg ikke makter så mye men prøver å gjøre litt likevel. Da er spørsmålet om jeg rett og slett har blitt utbrent og aldri har hentet meg ordentlig inn igjen? Er det noen som har opplevd tilsvarende?
Siiw Skrevet 16. januar 2010 #2 Skrevet 16. januar 2010 Hmmm... dette virket ikke bra!! kjedelig at det er sånn for deg:( Kanskje du burde prøve og prate med en psykolog? det kan jo være at det er mye angst- at du er redd for at det skal skje flere ganger ovs. selv om du kanskje ikke tenker mye på dette! så kan underbevisstheten gjøre det... eller at du må finne en roolig jobb: ) med veldig lite stress.. aldri vært borti noe lignende selv- så jeg kan desverre ikke hjelpe deg:(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå