Gå til innhold

Billig fotoutstyr i Asia


Gjest Alabama

Anbefalte innlegg

Gjest Alabama

Hvor i Asia finner man det billigste fotoutstyret? Skal kjope ny linse til kameraet og lurer paa hvor det er billigst aa handle. Skal innom baade Singapore, Bangkok og Kuala Lumpur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor i Asia finner man det billigste fotoutstyret? Skal kjope ny linse til kameraet og lurer paa hvor det er billigst aa handle. Skal innom baade Singapore, Bangkok og Kuala Lumpur.

Helt klart i Singapore. Mannen min har kjøpt kamera-utstyr i Singapore flere ganger, og påstår han "sparer inn" flybilletten når han reiser dit for å kjøpe fotoutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Alabama

Takk for tipset. Kjopte linse i Saigon, men sparte bare en hundrelapp.. Skal titte mer naar vi kommer til Singapore.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er noe din mann sier for og få tillatelse til og kjøpe dette dyre utstyret i Singapore. Singapore kan være noe billigere, man må prute og man får ikke alltid det en betaler for.

Skal du ha billig fotoutstyr i Asia reiser du til Hong Kong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er noe din mann sier for og få tillatelse til og kjøpe dette dyre utstyret i Singapore. Singapore kan være noe billigere, man må prute og man får ikke alltid det en betaler for.

Skal du ha billig fotoutstyr i Asia reiser du til Hong Kong.

Som ivrig, kunnskapsrik hobbyfotograf i mer enn 25 år har han nok rimelig bra peiling på hvor utstyret kan kjøpes, hvor man får ganranti, hvilke butikker som selger kvalitetsvarer og hvordan han får igjen tax osv. Undervannsfotoutstyr har han feks kjøpt i Tyskland, enkelte linser har han kjøpt via nett. (ikke det at jeg har peiling....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da jeg kjøpte mitt første digitale kamera i 2002 ble det kjøpt i Singapore og jeg fikk det for nesten halve prisen sammenlignet med her hjemme og jeg kjøpte også kamera i Bangkok i 2002 som også var veldig billige. Men etter det har det vært en rivende utvikling her hjemme på utvalg og prisnivå. Det virker som elektronikk har blitt mye billigere her hjemme og mitt inntrykk er at det ikke er så mye å hente på å kjøpe kamera i Asia. Men det vil også avhenge av valuta svingninger, om de har spesielle tilbud et. Jeg har stort sett handlet kompaktkamera og det virker som USA er det billigst alternativet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Da jeg kjøpte mitt første digitale kamera i 2002 ble det kjøpt i Singapore og jeg fikk det for nesten halve prisen sammenlignet med her hjemme og jeg kjøpte også kamera i Bangkok i 2002 som også var veldig billige. Men etter det har det vært en rivende utvikling her hjemme på utvalg og prisnivå. Det virker som elektronikk har blitt mye billigere her hjemme og mitt inntrykk er at det ikke er så mye å hente på å kjøpe kamera i Asia. Men det vil også avhenge av valuta svingninger, om de har spesielle tilbud et. Jeg har stort sett handlet kompaktkamera og det virker som USA er det billigst alternativet.

Det stemmer nok Gard, USA og Hong Kong er absolutt de beste stedene per dags dato og kjøpe fotoutsyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cameraman

Hei,

Som mange skriver her, prisene har jevnet seg noe ut de senere årene, og det står litt på valutasvingninger osv.

MEN - det spørs hva dere er ute etter. Typisk er det minimalt - hvis noe over hodet - å spare på rimeligere "standardoptikk" og små kompaktkameraer.

Er det derimot finere optikk, som Canons L-serier eller pro-hus, kan det være flybilletter forskjell i pris.

Har vært mye rundt i Asia, og foretrekker helt klart å handle i Bangkok. Handleatmosfæren er en helt annen enn f.eks. Singapore hvor det er mer press/pruting, og "forhandling" for å oppnå bra pris, pluss man må passe veldig godt på å få det man faktisk skal ha/har kjøpt. (Les: Ser man etter en spesifikk pro-optikk vet man som regel litt).

Typisk Chinese businesskultur der selvfølgelig.

Hvis man ikke ønsker å gå fra butikk til butikk og forhandle er Bangkok en greiere plass å handle på, og jeg tenker da spesiellt på: http://www.fotofile.net/ Ground floor MBK, evt. samme butikk et par etg. høyere opp.

Fra Thailand får man igjen så godt som all VAT, mens det i Singapore følges tabeller med intervaller,og man får tilbake noe mindre enn faktisk VAT.

I Singapore er det sjapper med varierende priser over alt, men en seriøs butikk er f.eks. http://www.cathayphoto.com.sg/ (City Hall MRT)

Cameraman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...