Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #21 Del Skrevet 17. januar 2010 Dette har ikke noe med kultur å gjøre! Det er enkelt og (u)greit mangel på respekt. Ja, spanjoler er mer fysiske og lidenskapelige enn normenn, men ikke med ukjente. Respektløs oppførsel skal aldri måtte godtas, uansett hvor "god grunn" man tror finnes. Si ifra til han eller din leder (avhengig av til hvem du er mest komfortabel med). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_lurer_* Skrevet 17. januar 2010 #22 Del Skrevet 17. januar 2010 Har akkurat samme problemet, også med en såkalt fremmedkulturell. Jeg vil tro at noen ikke vet hvordan de er forventet å oppføre seg, og overhodet ikke tar et hint, og dermed kan det bli ubehagelige situasjoner sånn som denne. Nå har jeg sagt ifra til den personen det gjelder og jeg tror han forsto det. I dette tilfellet tror jeg han av en eller annen grunn hadde fått det for seg at jeg syntes det var ålreit, men slutter han ikke nå så må han gå. Du må si ifra klart og tydelig. Orker du ikke det, få sjefen til å si fra klart og tydelig. Virker ikke det må du gå mer formelle veier og klage ham inn til arbeidstilsynet for seksuell trakassering e.l. Ofte hjelper det å bare true med det. Husk at du fortjener å bli respektert på jobb! Les mer her: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78225 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå