Gå til innhold

Trening er gøy!

Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Åh nei, jeg håper ikke formen blir noe verre. Og det passer så veldig dårlig å være syk nå i førjulstida!

God økt hvis du velger å trene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TAM-TA-DA-TAM!! :trene: RYP grunnprogram vel gjennomført!

UKE 6 DAG 3

RYP kondis

55 min spinning - uukk dårlig musikk, og kjedelig time..

RYP styrke

Knebøy

50 kg X 4

50 kg X 4

50 kg X 4

Skråbenk

12 kg x 4

12 kg x 4

12 kg x 4 Yes, 12 igjen!!

Roing bredt grep

34 kg X 4

34 kg X 4

34 kg X 4

Arnoldpress

10 kg X 4

10 kg X 4

10 kg X 4

Bicepscurl

9 kg X 4 ny rekord!! funka greit :trene: gøy!

8 kg X 4

Triceps stang

15 kg X 4

15 kg x 4

Mage

2 x planken, diverse øvelser med ball

+ 10 ekte armhevinger

------

Som dere skjønner følte jeg meg vesentlig piggere idag enn i går, noe som er GOOOOOD! ;) og nå er jeg bare såå fornøyd med å kunne avslutte disse 6 ukene på en flott måte! :trene:

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Fy søren, du er flink!! :tommelopp: Nyt friuken din, den har du ærlig fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig god jul, kjære treningsvenninner! ;)

Måtte formen holde seg noenlunde gjennom jula, og ribba styre unna våre ribber.... :kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei og hopp! Jobb igjen i morgen, herlig med ferie, men i bunn og grunn er daglig rutine det beste. (men eeeelsket å ha fri altså!)

Oppsummering RYP grunnprogram:

Motivasjon...Stort sett knall bra, noe dalende uke 5 og 6.

Styrke.......Kjempegod vekst, særlig frem til uke 4. dalte noe på slutten?

Kondisjon....Sikkert forbedret seg, vanskelig å si? Intervalltrening noe tung å motivere seg for etterhvert, spinning osv er enklere..

Utseende.......absolutt mer definerte muskler, armer/skuldre, og føler jeg har strammere rumpe og lår. Liker det veldig godt!

Fettprosent...... ca som før, ligger rundt 21-22 % ifølge badevekta mi.. ønsker å redusere bittelitt

Gøyfaktor........... Liker styretrening masse, og intervelltrening endel.. gøy fordi jeg er motivert og blir sterkere.

Annet............ Tidkrevende! All treningen gikk nok utover shopping (yes sier lommeboka), husarbeid (uff sier huset) og matlaging (uff sier sambo)... men JEG er jo hottere og har det bedre enn før.. so its all good!!

RYP nye 6 uker:

Tror jeg går for RYP Maksimal forbrenning nye 6 uker nå, starter tirsdag 28.12 ;)

Har gode ideer på hva mine 10 RM er, tester disse ut etter en time zumba i morgen.:trene:

Og guuuuuuri, jeg håper at hvilkeuka gjorde godt og at jeg er fit for fight igjen i morgen. Etter mensen, elendig søvn, rare senger, mye mat og alkohol og INGEN trening på ei uke (minus noen raske armhevinger og såvidtborti noen vekter)- føler jeg meg nå like utrent som før jeg begynte.. tung og stiv og egentlig litt umotivert igjen.. Men i morgen er det tilbake igjen til ironwoman håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

RYP Maksimal forbrenningUKE 1 DAG 1

RYP kondis

40 min spinning - Bra form, bra time! Intervall

RYP styrke 10 RM test med først gammel 10RM deretter ny 10RM

Knebøy

40kg-45kg, 11 % opp

Skråbenk

7kg-12 kg, 71 % opp... noe usikker på hvordan jeg tok dette første gang og om det er sammenlignbart

Roing øvre rygg

26 kg (bredt grep)- 30 kg øvre rygg (er tynge enn bredt grep)

opp 15 %

Arnoldpress

7kg-9kg... (vel egentlig klarte jeg bare 9RM på 9 kg, men lar den passere..) Opp 28%

Bicepscurl

6 kg-8 kg, opp 33%

Triceps stang

12kg -15 kg, opp 25%

Sammenlagt opp 22,4 % (uten å ta med skråbenken):trene:

Men føler kanskje ikke jeg tar testene heeelt rett osv. Indikasjoner er det jo allikevel, jeg ER jo absolutt blitt sterkere. Minst fremgang i knebøy, og mest i biceps.. kan stemme godt det ja ;)

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at det er kjempegøy og motiverende å stikke innom siden din altså!

Rett på elexia.no for Aurora og melde seg på time... vil bli like sprek om Aurelia ;-)

Må si du tima treningsfri og ny RYP periode ganske bra også.

Sikkert fantastisk deilig med noen dager fri i jula og sikker litt deilig å komme igang igjen også.

Heia Aurelia, synes du er kjempeflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...