Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #1 Del Skrevet 15. januar 2010 Noen latinamerikanske venner av meg har etablert "Latinamerikavennskapsforening i xxx (by)". Jeg har tipset dem om at navnet ikke akkurat er av det aller mest velklingende, og ikke er det særlig korrekt, heller. Vennskapsforening assosieres dessuten helst med noe annet enn hva dette er, av typen "Norge - Zambia vennskapsforening" eller "Vennskapsforeningen Sarpsborg - Betlehem". Den latinamerikanske er rett og slett en forening av latinamerikanere som arrangerer sosiale eventer, som fester, nasjonaldag, fotballkamper etc. Det har altså i utgangspunktet ikke noe aspekt av solidaritet, ei heller handler det om relasjoner på tvers av landegrenser. Så spør de meg om forslag til et annet navn, noe som beskriver hvilken forening dette er. Og jeg blir svar skyldig. Det beste jeg kan komme på, er "Latinamerikansk forening i xxx" eller Latin-Amerikaforeningen i xxx" Samtidig må det ikke forveksles med LAG, Latin-Amerikagruppene. Noen forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 18. januar 2010 #2 Del Skrevet 18. januar 2010 Hva med "Foreningen for latinamerikanere i xxx", "Latinamerikansk kulturforening i xxx" eller "Latinamerikanerne i xxx"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå