Gjest mm Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Har lyst til å prøve noe nytt, og tenkte å prøve meg på serviettdecoupage. Hva er ditt beste tips? Jeg har bl.a. noen tomme Pringlesbokser som jeg bruker til oppbevaring av litt av hvert. Så tenkte jo at da må jeg dekorere hele. Og hva er lurt i forhold til servietter? Stryke de først? Når de er doble eller triple, bør jeg bare ta det laget med mønster på?
Gjest Daisy Joy Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Ja, når servietten består av flere lag, skal du bare bruke det med mønster på. Dersom du skal decoupage pringlesboksene, er det sannsynligvis nødvendig at de blir malt hvite først. Lykke til, og bare spør hvis det er noe mer du lurer på
Gjest mm Skrevet 16. januar 2010 #3 Skrevet 16. januar 2010 Jeg har kjøpt sånn: http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet...&AID=244322 Også bruker jeg en pensel og pensler der jeg vil ha motivet, legger motivet på og pensler over motivet også? Og vips; ferdig?
Gjest Vilma Skrevet 16. januar 2010 #4 Skrevet 16. januar 2010 Ja, først limguffa, så servietten, så mer limguffe over. Men som hun over sier, det kan lønne seg å male ting hvitt før du har på serviettene, ellers får du pringlestrykk bak.
estrella Skrevet 16. januar 2010 #5 Skrevet 16. januar 2010 Med servietter kan det være en fordel å ikke bruke decoupagelakk der du skal ha motivet, bare legge motivet der du ønsker og så ta decoupagelakk over motivet. Servietter er så tynne at det vil bare bli tull hvis man bruker for mye decoupagelakk!
Gjest khhk Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Med servietter kan det være en fordel å ikke bruke decoupagelakk der du skal ha motivet, bare legge motivet der du ønsker og så ta decoupagelakk over motivet. Servietter er så tynne at det vil bare bli tull hvis man bruker for mye decoupagelakk! Hmm... Har aldri tenkt over at det faktisk er en mulighet, for ja det blir fort mye krøll på serviettene. Takk for tipset!
estrella Skrevet 17. januar 2010 #7 Skrevet 17. januar 2010 Hmm... Har aldri tenkt over at det faktisk er en mulighet, for ja det blir fort mye krøll på serviettene. Takk for tipset! Jeg fikk den beskjeden når jeg kjøpte decoupagelakk. De skjønte vel at jeg aldri hadde gjort dette før
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå