Gå til innhold

Ordliste for Livets Glade Gutter


Gjest Madam Felle

Anbefalte innlegg

Gjest Madam Felle

Åtsel: Ekstremt beruset kvinne krøket sammen i en sofa på nachspiel, uten i stand til å vite om hun er på barnedåp eller Titano-festivalen på Vinstra.

Åpenbar: Uttales alltid i to ord. Etterfølges av jubel, forventning og en rekke av de ordene vi skal ta for oss i "Ordbok for livets glade gutter".

Øl-angst: Svette-lingnende tilstand som inntreffer når du står med en sixpack i neven i køen på Rema 1000 klokken 19:56 fredag ettermiddag,og en gammel skrukk foran deg forlanger å betale med småmynt - selv om han ikke ser forskjell på en 50-øring og en honnør-billett på bussen.

Øl-briller: Synshemmende glasur som legger seg over øynene i perioden fra fire til fem halvlitere og utover. Forvandler selv den hesligste, propanfeite øgle til en attråverdig fotomodell. Kan motvirkes ved å blinke ut lokalets minst attraktive kvinne i et tidlig stadium av festen. Når øglen begynner å bli pen, er det på tide å gå hjem Alene.

Øl-frakk: Usynlig lag av varme som legger seg rundt kroppen etter inntak av syv, åtte halvlitere. Motstår selv den verste vinterstorm. Gir deg muligheten til å passere en hvilken som helst hutrende drosjekø med et fårete smil om munnen. Kan også forklare hvorfor menn til alle tider har tatt av seg på overkroppen når dyp uenighet skal avgjøres med knoker utenfor bygdens festlokale.

Øl-gument: Argument etter ti øl. Fortoner seg gjerne som en usammenhengende, innskutt leddsetning med forklarende sikling. Punktum settes ved å klaske glasset i bordet eller velte det over sidemannen. Siste operasjon kan føre til et par lusinger og hodepine.

Ære: Å få siste ord i ethvert munnhuggeri. Eksempel:

-God kveld, skjønne kvinne. Har du lyst til å danse?

-Nei.

-Jaha, du er kanskje litt kresen i dag?

-Ja.

-Ja, jeg tenkte jeg skulle være kresen selv, men så fant jeg ut at det var like greit å gi faen og gå bort til deg.

Ærlighet: Tilstand som forsvinner i det dørvakten spør om formen er bra. Jeg har alltid lurt på hva dørvaktene mener vi skal svare på et slikt spørsmål. "Formen er helt ræva, men jeg tenkte jeg skulle snike meg forbi den feite overkroppen din og spy ned i pengekassen for å vise hva jeg mener om de helvetes ågerprisene her."

Zappe: Evne til å skifte kanal så fort at du til enhver tid har oversikt over hva 36 kanaler sender, men så sakte at du umiddelbart oppdager en bikini som er i ferd med å gi slipp på innholdet.

Ytterklær: Tøy du ikke har plass til i din egen garderobe, og derfor har plassert i garderoben til nær samtlige av byens utesteder.

Ytring: Kommunikasjon utført ved hjelp av hevet langfinger rettet mot medbilister som ikke kjører minst 15 kilometer over fartsgrensen, dørvakter som bare slipper inn sine eksdamer på 18 år og gamle klassekamerater, parkeringsvakter i sin helhet og greske strandløver med smør i håret, møkk i hodet og hittil uoppdagede sykdommer på snurrebassen.

Yoga: Stillingen du våkner opp fullt påkledt i etter en helaften på byen og påfølgende romanse med en toseters sofa på gjesterommet til en perifer kompis.

Ynkelig: Tilstanden til den delen av menns hjerne som stadig vekk regner ut at siden du ikke har fått deg dame de siste 76 lørdagene, må det bare klaffe i kveld.

Ynkeligere: Tilstanden til den delen av menns hjerne som har regnet ut at det er helt greit å bruke 55 239 kroner på 76 lørdagskvelder på byen, bare du får deg dame for en natt den 77..

Ynkeligst: Feite mannfolk på 50+ med luksusyacht og champagne, som tror de to halvnakne modelldamene som soler seg på dekket synes hengemage er så sexy at de ville vært med på tur selv om båten var på 14 fot og glassene ble fylt med hjemmebrent og eplejuice.

Whisky: Drikk som er ustyrtelig morsom på kvelden - og ubeskrivelig kjedelig morgenen etter.

Western: Filmer som speiler virkeligheten - skralt med damer, bacon til frokost og følelsen av å være skutt hver søndag morgen.

WC: Samlingsplass på utesteder for menn hvis lodd i livet er å se surt opptjente penger bokstavelig talt renne vekk, få en lusing av en krakilsk vestlending på speed eller be til Porsgrunn Porselen etter 37 tyrkershot på styrten.

Watt: Enhet som er det eneste som teller når kvaliteten på høytalere skal avgjøres.

Walkover: Sjelden situasjon som inntreffer når damene ankommer vorspielet fulle.

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...