Gå til innhold

dere som bruker levaxin

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg sliter litt med at jeg fort får nervøsitet/angst av å være lett forhøyet, samtidig som jeg fort merke rnår jeg tar litt for lite.

jeg har inntrykk av at kroppen min reagerer ganske mye ved endringer i levaxinen - både på godt og vondt.

ved lett forhøyet stoffskifte(t4 21, tsh 0,010) raser jeg ned i vekt(20 kilo)på kun få måneder - får angst og betydelige plager med fordøyelse+++.

ved lett senket(t4 16-17, normal tsh) så har jeg de klassiske symptomene ifht konstant tretthet, brainfog - legger på meg enda mer enn jeg raste ned etc.

det rare er at det skal ikke så mye endringer til i levaxinbruk før det går den ene eller andre veien?

merker dere andre betydelige endringer når dere senker eller øker dosen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, merker det fort... Jeg har forøvrig blitt mye bedre etter jeg begynte med Liothyronin i tillegg til Levaxin, har du prøvd det?

Skrevet
Ja, merker det fort... Jeg har forøvrig blitt mye bedre etter jeg begynte med Liothyronin i tillegg til Levaxin, har du prøvd det?

yes, men kuttet det ut. synes bare det rotet til i systemet, og det hadde igrunnen ingen effekt på meg.

men så bra at det fungerer på deg:)

Skrevet

Har brukt Levaxin i snart 8 år etter å ha fjernet skjoldbruskkjertelen p.g.a struma. Har aldri merket noen forskjell , men har vært heldig og vært veldig stabil i verdiene. Ligger stortsett med en T4 på 21 og TSH som ikke er målbar; < 0,05. Føler meg kvikk og fin med stabil vekt og ingen symptomer på for høyt stoffskifte. Skal ligge litt høyere enn normalt for å unngå at skjoldbruskkjertelen blir overstimulert av TSH og begynner å vokse igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...