Gjest bary Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 jeg sliter litt med at jeg fort får nervøsitet/angst av å være lett forhøyet, samtidig som jeg fort merke rnår jeg tar litt for lite. jeg har inntrykk av at kroppen min reagerer ganske mye ved endringer i levaxinen - både på godt og vondt. ved lett forhøyet stoffskifte(t4 21, tsh 0,010) raser jeg ned i vekt(20 kilo)på kun få måneder - får angst og betydelige plager med fordøyelse+++. ved lett senket(t4 16-17, normal tsh) så har jeg de klassiske symptomene ifht konstant tretthet, brainfog - legger på meg enda mer enn jeg raste ned etc. det rare er at det skal ikke så mye endringer til i levaxinbruk før det går den ene eller andre veien? merker dere andre betydelige endringer når dere senker eller øker dosen?
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Ja, merker det fort... Jeg har forøvrig blitt mye bedre etter jeg begynte med Liothyronin i tillegg til Levaxin, har du prøvd det?
Gjest ts Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Ja, merker det fort... Jeg har forøvrig blitt mye bedre etter jeg begynte med Liothyronin i tillegg til Levaxin, har du prøvd det? yes, men kuttet det ut. synes bare det rotet til i systemet, og det hadde igrunnen ingen effekt på meg. men så bra at det fungerer på deg:)
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 Har brukt Levaxin i snart 8 år etter å ha fjernet skjoldbruskkjertelen p.g.a struma. Har aldri merket noen forskjell , men har vært heldig og vært veldig stabil i verdiene. Ligger stortsett med en T4 på 21 og TSH som ikke er målbar; < 0,05. Føler meg kvikk og fin med stabil vekt og ingen symptomer på for høyt stoffskifte. Skal ligge litt høyere enn normalt for å unngå at skjoldbruskkjertelen blir overstimulert av TSH og begynner å vokse igjen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå