Gjest Huffsa Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Dere som giftet eller som skal gifte dere, hvordan gjør dere det egentlig? hvordan ser dagen ut? Prest som skal vie dere, eller skal dere gifte dere borgelig?
hvitstil Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 vi skal ha strandbryllup som jeg kaller det, dvs at vi gifter oss i kirken men skal ha selskap ol på stranden med telt og sjømatbuffet. Hatt mange foskjellige tanker om hvordan vi skulle løst det, prest ut dit osv osv, men siden vi har barn vil vi at det skal være barn til stede under vielsen og da fant vi ut at kirken var tryggest. Er livredd for at det skulle skjedd noe akkurat den dagen. Skal dere gifte dere på stranden?
Gjest Huffsa Skrevet 15. januar 2010 #3 Skrevet 15. januar 2010 Skal dere gifte dere på stranden? Hehe, nei, bare drømmer litt. Han har ikke fridd enda engang Har alltid hatt lyst på enten vinterbryllup eller strand-bryllup. Men skal ikke vie meg i kirken.
hvitstil Skrevet 15. januar 2010 #4 Skrevet 15. januar 2010 drømmer er viktige de Vi hadde egentlig lyst til å reise bort og gifte oss, men fant ut at vi ville ha familie og venner sammen med oss denne dagen, og da kunne vi ikke forvente at de skulle betale for reisen. Hadde blitt altfor dyrt om vi skulle ha betalt for alle vi vil ha sammen med oss *ler* Håper kjæresten din frir snart så du kan få drømme dagen din
Gjest Huffsa Skrevet 20. januar 2010 #5 Skrevet 20. januar 2010 Hehe, jo jeg håper han frir snart jeg å
Gjest Hildings Skrevet 9. februar 2010 #7 Skrevet 9. februar 2010 Heisan! Jeg er prest (og brud...derfor jeg havna her i utgangspunktet). Mange prester kan ikke vie på stranda lenger, rett og slett fordi man vanligvis har 3-4 brylluper på en dag, og da kan ikke ett av dem befinne seg et annet sted. Så om du skal gifte deg på stranda må du få tak i prest i god tid, og prøv gjerne en prest du kjenner eller som jobber i en liten kirke med få vielser. Du kan også prøve en prest eller forstander fra en frikirke (jeg er blant dem). Vi har sjelden vielser og har dermed både bedre tid til å gjøre sånne ting og er ikke underlagt de praktiske restriksjonene Den norske kirke ofte er nødt til å ha. Jeg har hatt flere utevielser selv, og de blir virkelig vakre, særlig hvis du jobber litt sammen med presten og andre involverte med hvordan det skal være. Lykke til!
Gjest me Skrevet 22. februar 2010 #8 Skrevet 22. februar 2010 Heisan! Jeg er prest (og brud...derfor jeg havna her i utgangspunktet). Mange prester kan ikke vie på stranda lenger, rett og slett fordi man vanligvis har 3-4 brylluper på en dag, og da kan ikke ett av dem befinne seg et annet sted. Så om du skal gifte deg på stranda må du få tak i prest i god tid, og prøv gjerne en prest du kjenner eller som jobber i en liten kirke med få vielser. Du kan også prøve en prest eller forstander fra en frikirke (jeg er blant dem). Vi har sjelden vielser og har dermed både bedre tid til å gjøre sånne ting og er ikke underlagt de praktiske restriksjonene Den norske kirke ofte er nødt til å ha. Jeg har hatt flere utevielser selv, og de blir virkelig vakre, særlig hvis du jobber litt sammen med presten og andre involverte med hvordan det skal være. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå