samboer91 Skrevet 15. januar 2010 #1 Skrevet 15. januar 2010 Skal man spise grovt eller fint brød? Har alltid trodd grovt, men på vektklubben til VG står det at grove rundtstykker har mer kalorier enn fine rundtstykker.. HJELP!
ihearttom Skrevet 15. januar 2010 #2 Skrevet 15. januar 2010 Grovt brød er mye sunnere for kroppen og du holder deg mett lengre enn det du ville vært om du spiste hvitt brød. Så du får mer energi og blir ikke så fort sulten igjen, som av hvitt
Gutt84 Skrevet 17. januar 2010 #3 Skrevet 17. januar 2010 Skal man spise grovt eller fint brød? Har alltid trodd grovt, men på vektklubben til VG står det at grove rundtstykker har mer kalorier enn fine rundtstykker.. HJELP! Det er mer til "sunnhet" enn bare antallet kalorier Grovt brød består av mange lange karbohydrater, disse tar det lang tid for kroppen å dele opp, så du får en langsom jevn tilførsel av energi - dette er bra. Grovt brød holder deg mett lengre også. Lyst brød derimot har kortere karbohydratkjeder, disse blir til sukker ganske fort - så det blir litt mer som å spise en sjokolade - går rett i blodet - alt på en gang. Tenk dog på at mange grove brød inneholder ting som sirup, de bør du helst unngå hvis målet er sunnest mulig brød
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå