Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

I følge klikk (http://www.klikk.no/samliv/sex/article386239.ece) kan man ta p-piller vaginalt istedet for oralt for å minske bivirkningene. Det høres litt rart, og "utrygt" ut, men jeg har veldig lyst til å prøve. Lurer derfor på om noen av dere har gjort det og hva dere syns..!?

Endret av Ivine
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skulle ikke heller prøve p-ring/nuvaring da? Den er laget for nettopp det formålet. Jeg tror ikke jeg ville tatt p-pillene vaginalt uten å ha avtalt det med lege først. Men p-ring anbefaler jeg på det sterkeste, det fungerer ihvertfall bra for meg. :happy:

Skrevet

Ikke hørt om. Jeg får bivirkninger av p-pillen så jeg bruker heller p-plaster. Kjempeenkelt og ingen bivirkninger for meg. Må bare bytte plaster hver uke.

Skrevet

Jeg anbefaler også p-ring/Nuvaring! som humleblomst skriver så har det samme formål som du beskriver - mindre hormoner og mer lokalt :) I tillegg slipper du å huske på å ta pillen hver dag fordi du har ringen inne i 3 uker om gangen.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_lena_*
Skrevet

hei=). jeg vurderer å prøve p ringen.Har fått resept men har fortsatt 2 måneder igjen av cerazette..Så jeg grubler litt. Det å sette den på plass å greier tenker jeg går fint, men hvordan blir det under samleie? Blir ikke det ubehaglig for begge partene?

Skrevet
hei=). jeg vurderer å prøve p ringen.Har fått resept men har fortsatt 2 måneder igjen av cerazette..Så jeg grubler litt. Det å sette den på plass å greier tenker jeg går fint, men hvordan blir det under samleie? Blir ikke det ubehaglig for begge partene?

Er veldig sjeldent den merkes, men hvis det blir ubehag, så kan man ha den ute i maks 3 timer, skylle den og sette den på plass igjen.

Det er den beste prevansjonen jeg har brukt :)

Skrevet
I følge klikk (http://www.klikk.no/samliv/sex/article386239.ece) kan man ta p-piller vaginalt istedet for oralt for å minske bivirkningene. Det høres litt rart, og "utrygt" ut, men jeg har veldig lyst til å prøve. Lurer derfor på om noen av dere har gjort det og hva dere syns..!?

Dette er IKKE et tema som egner seg for synsing av ymse slag. Selv synes jeg dette høres svært rart ut.

Er artikkelen skrevet av lege eller farmasøyt?Hvis ikke er dette ingenting å stole på.

Du må ringe lege eller farmasøyt på apoteket for å få et sikkert svar på dette. P-piller er generelt sett et legemiddel som skal inntas oralt (via munnen). Har aldri hørt at orale legemidler skal stikkes opp i skjeden.

Gjest Gjest_lena_*
Skrevet
Er veldig sjeldent den merkes, men hvis det blir ubehag, så kan man ha den ute i maks 3 timer, skylle den og sette den på plass igjen.

Det er den beste prevansjonen jeg har brukt :)

Tusen takk for svar=). Vart ej sikrare!! takk

• 2 år senere...
Skrevet

Du skulle ikke heller prøve p-ring/nuvaring da? Den er laget for nettopp det formålet. Jeg tror ikke jeg ville tatt p-pillene vaginalt uten å ha avtalt det med lege først. Men p-ring anbefaler jeg på det sterkeste, det fungerer ihvertfall bra for meg. :happy:

hvordan får du det til å fungere? jeg synes Pring er superekkelt, den er jo så stor. henger den seg ikke fast i tamponger? jeg ville ikke hatt sex med en ring innabords, og frykter at den lett kan bli ute for lenge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...