Gå til innhold

dreias nye ventetid

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så langt du var kommet her. Ja, tiden fly i andres dagbøker. Men så utrolig kjekt å se at dette går veien, altså!

:fnis: tivoli i magen høres kjekt ut. Sitt eget private, uten kø...

Ha en fin tirsdag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så langt du var kommet her. Ja, tiden fly i andres dagbøker. Men så utrolig kjekt å se at dette går veien, altså!

:fnis: tivoli i magen høres kjekt ut. Sitt eget private, uten kø...

Ha en fin tirsdag!

Ja, eg tenkte å gå foran med eit godt eksempel. Og så skal du, spinnvil og andre habituell abort'arar følgja etter på rekke og rad. :lur:

Får ein ikkje dra på tivoli når dei er i byen, er det like godt å laga sitt eige. :fnise: Godt veslepjokken kan aktivisera seg sjølv. ;)

:klem:

Skrevet (endret)

Herlig med ei helg utan så altfor mykje på agendaen. Så nå har eg faktisk sett meg ned med strikketøyet på dagtid både i går og i dag. :strix:

Nå har eg også kjøpt/bestilt dei første tinga til veslepjokken, utanom klær. Det har vore "Real nappy week" på Bleieboden denne veka, og eg følte ikkje eg kunne la tilbudet gå frå meg. :fnise: Så eg har bestilt 8 tøybleier til han, alle frå BumGenius. (4 BumGenius One Size V3 lommebleie og 4 BumGenius økologisk alt-i-eitt-bleie.) Mannen har fått det for seg at BumGenius er tingen pga. ei bok han har lese + at navnet var så stilig. :hoho: Får håpa BG er bleier som passar pjokken og som me blir fornøyde med.

I tillegg bestilte eg litt stash til tøybleiene (bl.a. to våtposar) og eit bæresjal Moby Wrap i fargen Pacific. Gleder meg sånn til det kjem - det blei sendt på fredag. :hoppe:

Eg skal også kjøpa nokre brukte bleier (i str. XS og S), så totalt vil me ha 19 bleier allerede frå starten. Spennande å sjå om tøybleier er noko for oss. :jepp:

Endret av dreia
Skrevet

Nysteikt baguette med pesto, bacon, isbergsalat, ost, tomat og agurk. :sikle: Det er jammen ikkje verst med helg og helgelunsj! :strix:

Skrevet

Jeg gleder meg til å høre hvordan bleiene generelt fungerer for dere når dere kommer så langt. Og for en fin farge det var på det sjalet.

Skrevet

Her har vi begge kommet oss i tredje trimester ser jeg. :nigo: Herlig..

..og du som har bestilt et arsenal av tøybleier da? Sverger fortsatt til 'hver fjerde bleiepakke gratis' hos kiwi jeg da. :ler:

Hvordan er magen ellers om dagen? Fortsatt tivoli? :) Her blir jeg sparket i rygg, side, navle og lår(!) alt etter hvordan jeg sitter/ligger. Voldsom aktivitet der inne. Men det er så koselig atte! :strix:

30+0 idag, og magebilde blir lagt ut i dagboka mi en eller gang ikveld. :nigo: Enormelona. :fnise:

Skrevet

Nótt: Eg er veldig spent på både bleier og sjalet. :klemmer:

:goodbye: Gossip!

Anamelona: Eg er vel ikkje i 3. trimester heilt ennå. Begynner ikkje det først ved overgangen til veke 28? :klø: Men uansett er det ikkje lenge igjen. Tenk at me har komme så langt! Det er faktisk under 3 månader igjen til termin! :hoppe:

Fremdeles tivolivirksomhet her til tider, ja. Det er så utrulig stas, og eg er så utrulig heldig som får oppleva dette. Herlige gutungen min. :rødme:

Skrevet

I morgon har eg time med bekkenet mitt. Spent på om eg har bekkenløysing, bekkenlåsning eller kva det nå er. Til tider er det iallfall skikkelig vondt. :sur:

Det pleier stort sett å vera verst på laurdagar. Lurer på om det er helgevasken (som me vanligvis tar laurdagar) som er årsaka. Sjølv om mannen tar mesteparten av jobben... :vetikke: Denne helga blei det helgevask i dag. Det einaste eg bidrog med, var delvis å ta utav og å fylla i oppvaskmaskina (mens eg sat på ein stol), vaska kjøkkenbenken (fin høgde), tørka litt støv og stryka litt klær (sitjande med strykebrettet i fin høgde). Elles gjorde mannen alt. I tillegg gjekk me ein liten søndagstur. Det var altså nok til å terga bekkenet mitt så vondt at eg knapt fekk til å gå ein liten periode - mannen måtte støtta meg. :roll: Så rart at eg kan gå frå så godt som heilt fin til kjem-meg-ikkje-på-do-aleine-form på null komma svisj. :forvirret:

Jaja, greit å faktisk ha vondt i bekkenet når eg drar til behandling/kontroll, så er det enklare å "hugsa" og forklara vondtane. ;)

Men godt å tenka på belønninga når bekkenvondtane er som verst. Finaste guten! :rødme:

Skrevet

Den beste belønninga som fins! :)

Håper det funker for dere med tøybleier, her funker det bare topp! :) Vi bruker lommebleiene til BG en god del, og ellers brettebleier med PUL-sperrelag.

Kjekt å shoppe babyting! :)

:hjerte:

Skrevet

Innom med en natta :hug:

Skrevet

Aud Long: Er det vanskelig med brettebleier? Eg hadde i utgangspunktet lyst til å prøva brettebleier, særlig i starten, sidan det er anbefalt til nyfødde. Eg hadde til og med sett meg ut nokre bleiebukser (både PUL frå Imse Vimse og ullbukser). Men mannen er særdeles skeptisk og omtrent urokkelig. Han synst det høyrest utrulig tungvint ut, og er egentlig berre interessert i å bruka AiO og til nød lommebleier. :forvirret:

:kose: pusilus

Skrevet

:kjefte: litt på vêrgudane. Det var ikkje nysnø eg ville ha på plenen i dag igjen! :sinna:

Godt me kjører piggfritt og me bevisst ikkje har skifta til sommardekk ennå. ;)

Skrevet (endret)

Lykke til på undersøkelsen i dag. Håper du får svar på hva som feiler bekkenet ditt.

Endret av Nótt
Gjest pysepusen
Skrevet

Lykke til med undersøkelsen i dag - jeg er spent på hva manuellt. har å si :jepp:

Og sånt sjal har vi også, i fargen sand tror jeg... og det virker kjempebra :tommelopp: Når det gjelder bleier tror jeg at jeg enn så lenge holder meg til Anamelonas plan :fnise:

Stor :klemmer:

Skrevet

Vi syns det funker fint, mannen var litt skeptisk før barnet kom, men har vært med på notene siden gutten kom. Det er riktignok jeg som bretter/henger opp bleiene til tørk.

Alternativt kan dere jo ha en stabel med brettebleier, og en med AIO/lomme ved stellestedet, så kan den som skifter selv velge hva h*n vil putte på poden etter skiftene.

Vi brukte flanellbleier fra sparkjøp i begynnelsen, men etter hvert kjøpte jeg bomullsbleiene til imsevimse, de bruker vi ennå masse, de er supre. De aller minste kan du nok bruke til barnet nærmer seg halvvåret, de største kan du bruke fra barnet er en måned eller to. Syntes flanellbleiene ble litt vel våte, rimelig fort, så sluttet å bruke dem etter hvert, men de er topp til å bruke som gulpeklut, stelleunderlag og ymse.

Imsevimses PUL trekk, er helt greie, anbefaler også Thirsties sine duo wrap, for da trenger du bare to trekk for hele bleieperioden. (Du kan justere med en rekke knapper).

Mannens grense når det gjelder tøybleier går ved ull, men jeg bruker det litt på barnet, jeg da.

Lykke til, i alle fall!

Skrevet

nysnø :sjokk: Glad jeg bor her jeg bor jeg...her er det t-shorte vær :strix:

Håper undersøkelsen gikk fint i dag :kose:

Skrevet

Vi brukte også brettebleier i begynnelsen (og for så vidt av og til enda). Kjempekjekt når det må skiftes bleie hele tida. Brettebleier er billige og tørker fort. Vi kjøpte våre på jysk da, rimligere enn ImseVimse sine. De har også rimlige gazkluter på Ikea, men de er ganske store. Mannen var aldri så gira på de brettebleiene, men hvis jeg brettet dem og la dem klar brukte han dem også. Ellers brukte vi en del lagsydde bleier og også noen BG fra børjan, både alt-i-ett og lomme. Hvis du har lyst til å låne PUL-trekk må du bare hyle ut. Jeg har fra nyfødt-size og opp til 9 kg :)

Skrevet

Hvordan gikk det i går? :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...