Norbertine Skrevet 7. mars 2010 #521 Del Skrevet 7. mars 2010 <- Gåsemor i ny drakt. Kjempesøte klær dere har kjøpt, veldig lurt med omslagsbodyer, ikke alltid det er så populært å få ting over hodet (jeg kunne gjerne brukt det på lillegutt ennå jeg, om det fantes kjøpt i str. 74 og opp .) Det er helt utrolig hvor små de er ja, str 50 var jo faktisk stort til lillegutt da han ble født, og vi brukte det i ca 5 uker. Strikkesettet som bestemoren hans hadde strikket hadde vi med som hentesett, det var aaalt for stort, passet ikke før han var 4 mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 7. mars 2010 #522 Del Skrevet 7. mars 2010 Vi turte nesten ikke kjøpe noe i str 50 til lillegutten. Etter at noen venner sa de hadde brukt både 56 og 62 og bare brettet opp litt på begge sine... Måtte ut dagen etter at vi kom hjem, og kjøpe flere bodyer i 50... Han druknet jo nesten i det, og hvertfall i alt større... Men etter 4 uker var det altfor lite. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabella76 Skrevet 7. mars 2010 #523 Del Skrevet 7. mars 2010 Så herlig med ordentlige spark frå veslegutt i magen din! :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 7. mars 2010 #524 Del Skrevet 7. mars 2010 Her går det stort sett i størrelse 50 til vesla. Noe i 56 bruker vi også, men body'er må brettes opp på ermene i såfall for det er klart for langt. Det er helt rart hvor små de er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 7. mars 2010 #525 Del Skrevet 7. mars 2010 Nusselige små klær. Jeg kjøpte en kjole i str 56 til LillePrinsesse da hun ble født, alt for stor ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fantorangen Skrevet 8. mars 2010 #526 Del Skrevet 8. mars 2010 innom å oppdatterer meg. Så fine klær dere har kjøpt og den omslagsbodyen var smart ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #527 Del Skrevet 9. mars 2010 Så søte babyklær :rødme: Tenk at de faktisk er så små ja, og ofte enda mindre enn det også De klærne kommer nok til å være litt store en liten stund... Husker når min første venninne ventet barn, så kjøpte hun en liten dress til babyen og vi var sikre på at den var altfor liten til babyen, den virket jo sååå liten...men når babyen kom så druknet den nesten i den Flink du har vært som har trent i dag da Ha en super kveld Det er heilt utrulig at noko såååå smått faktisk kan vera for stort! :dåne: Det var herlig å trena. Særlig då sola skein inn i bassenget. Då fekk eg nesten litt vår- og sydenfølelse. Ja, de er virkelig så små Lillemor var jo relativt stor, men jeg turte jo nesten ikke ta i henne første dagene. Mannen måtte løfte henne opp til meg Sånn trur eg eg også kjem til å vera. Eg tør iallfall ikkje halda andre sine nyfødde. Dei ser jo så ørsmå og skrøpelige ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #528 Del Skrevet 9. mars 2010 <- Gåsemor i ny drakt. Kjempesøte klær dere har kjøpt, veldig lurt med omslagsbodyer, ikke alltid det er så populært å få ting over hodet (jeg kunne gjerne brukt det på lillegutt ennå jeg, om det fantes kjøpt i str. 74 og opp .) Det er helt utrolig hvor små de er ja, str 50 var jo faktisk stort til lillegutt da han ble født, og vi brukte det i ca 5 uker. Strikkesettet som bestemoren hans hadde strikket hadde vi med som hentesett, det var aaalt for stort, passet ikke før han var 4 mnd. Godt du tipsa, for eg kjende deg ikkje igjen med ein gong. Eg har fått med meg at omslagsbodyar ikkje er så dumt. Så det blir nok kjøpt mykje av det framover. Nokon som veit om det finst omslagsbodyar i ull også? Eg bør kanskje strikka litt stramare enn eg pleier når eg skal strikka hentesett, då? Veldig spent på kor stor han kjem til å bli, og om han slektar mest på meg eller mannen på det området. Det var tross alt 1 kg forskjell på mi og mannens fødselsvekt. (2,8 og 3,8 kg.) Vi turte nesten ikke kjøpe noe i str 50 til lillegutten. Etter at noen venner sa de hadde brukt både 56 og 62 og bare brettet opp litt på begge sine... Måtte ut dagen etter at vi kom hjem, og kjøpe flere bodyer i 50... Han druknet jo nesten i det, og hvertfall i alt større... Men etter 4 uker var det altfor lite. Heldigvis har me butikkar som sel babyklær veldig nært. Virkelig ein av fordelane med å bu i by. Me bør nok kjøpa litt i str. 50, særlig sidan eg var ein skikkelig lettvektar i heile oppveksten. Men etter fødsel kan eg då alltids senda mannen på butikken om det viser seg at me treng meir. Veldig greitt med erfaringar frå dei som har ungar frå før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest faerytale Skrevet 9. mars 2010 #529 Del Skrevet 9. mars 2010 Joha har omslagsbodyer i ull Har sett andre merker også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #530 Del Skrevet 9. mars 2010 Så herlig med ordentlige spark frå veslegutt i magen din! :rødme: Og i dag har han vore ekstra aktiv, virkar det som. Her går det stort sett i størrelse 50 til vesla. Noe i 56 bruker vi også, men body'er må brettes opp på ermene i såfall for det er klart for langt. Det er helt rart hvor små de er. Eg blir alltid like overraska når eg ser kor liten ein nesten nyfødd er. Nusselige små klær. Jeg kjøpte en kjole i str 56 til LillePrinsesse da hun ble født, alt for stor ja Det er vanskelig å forestilla seg kor små dei faktisk er som nyfødde. Og det er det sikkert så snart ungen har blitt nokre månader også. Har han liksom vore sååååå liten? innom å oppdatterer meg. Så fine klær dere har kjøpt og den omslagsbodyen var smart ja Eg likte veldig godt den omslagsbodyen. Det blir nok fleire av den sorten etter kvart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #531 Del Skrevet 9. mars 2010 Joha har omslagsbodyer i ull Har sett andre merker også Då må eg halda augene opne for det. Når mannen gir meg tillatelse til å handla meir. Det virkar ikkje til å bli med det første, sidan det fører til større flyttelass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 9. mars 2010 #532 Del Skrevet 9. mars 2010 Vi hadde ett par ullbodyer fra Joha med omslag. Helt genialt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 9. mars 2010 #533 Del Skrevet 9. mars 2010 Her er en type i alle fall omslag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #534 Del Skrevet 9. mars 2010 I dag har pjokken fleire gonger vore aktiv i magen. Det er så herlig å sitja og kjenna på sparka hans. :rødme: Ikkje så veldig enkelt å sitja og konsentrera seg på møte på jobben mens lillemannen kavar rundt inne i magen og kitlar mamman sin. Men så utrulig koselig. Eg ser sånn fram til tida framover, når eg skal kjenna bevegelsane hans og "bli kjent" med guten i magen. Dette er virkelig ei herlig tid, og noko eg unner alle som har ønske om det same. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #535 Del Skrevet 9. mars 2010 Vi hadde ett par ullbodyer fra Joha med omslag. Helt genialt Her er en type i alle fall omslag Supert! Gleder meg til å dra på leiting. Den omslagsbodyen såg veldig praktisk ut. (Sjølv om eg strengt tatt kunne tenkt meg litt andre fargevalg enn rosa og blått. Men litt blått må då vel gå an. Og kanskje litt rosa, berre for å understreka at fargar ikkje skal ha betydning? Men då hadde vel mannen steila. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 9. mars 2010 #536 Del Skrevet 9. mars 2010 Hvordan er det med magen?? Har det begynt å vises at du er gravid nå??? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #537 Del Skrevet 9. mars 2010 Hvordan er det med magen?? Har det begynt å vises at du er gravid nå??? *nysgjerrig* Det er vel ingen som har sett på meg at eg er gravid ennå, men så har eg jo gjort mitt ytterste for å skjula magen for andre også. Men nå synst eg magen har begynt å visa, særlig på kvelden. Og med ettersitjande klær synst iallfall eg at det er ganske lett å sjå. Men det er mulig det mest ser ut som at eg har lagt på meg. Sikkert ikkje lenge før magen poppar skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #538 Del Skrevet 9. mars 2010 (endret) Ja, nå begynner magen så smått å spretta fram. Eg synst den er tydelig sjølv, men det er ingen andre som har lagt merke til den ennå. Om det er fordi eg innbiller meg den eller om det er pga. at klæra eg går i, skjuler den, er ikkje lett å seia. Men både mannen og eg ser den når eg står foran spegelen og "poserer". Noko eg gjer titt og ofte. Litt i overkant ofte, ifølge mannen. Ikkje tvil om at eg er stolt av magen iallfall. I går la eg merke til noko eg ikkje likte heilt. Eg har skikkelig innovernavle, som er så djup at ein knapt ser botn til vanlig. Men nå er det skikkelig lett å sjå den inste delen av navlen, og det er ikkje såååå langt inn lenger. Og det heilt i starten av mageveksten. Betyr det at eg kjem til å få utovernavle til slutt? Sånn utseendemessig bryr eg meg ingenting om utover-/innovernavle, men med den lettare navleskrekken min (eg klarar ikkje eingong å vaska/tørka navlen, det blir for ekkelt) grøssar eg når eg tenker på at den inste delen av navlen kanskje vil skrapa borti buksa etter kvart. Endret 9. mars 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Norbertine Skrevet 9. mars 2010 #539 Del Skrevet 9. mars 2010 Den joha-bodyen finnes i naturhvitt også, men anbefaler absolutt den i blått. Ullklær i lyse farger er rett og slett ikke noen god idé, om man ikke bestandig har muligheten til å bløtlegge. Det er forøvrig veldig lurt å kjøpe gallesåpe (både i bar og flytende) på Clas Ohlson til flekkfjerning på ull. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 9. mars 2010 Forfatter #540 Del Skrevet 9. mars 2010 Den joha-bodyen finnes i naturhvitt også, men anbefaler absolutt den i blått. Ullklær i lyse farger er rett og slett ikke noen god idé, om man ikke bestandig har muligheten til å bløtlegge. Det er forøvrig veldig lurt å kjøpe gallesåpe (både i bar og flytende) på Clas Ohlson til flekkfjerning på ull. Brunt eller grønt hadde vel vore å foretrekka. Eg ser gjerne for meg at naturkvit ull ikkje held seg naturkvit så veldig lenge. *notere tips om gallesåpe* Det høyrtest lurt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå