Lucky? Skrevet 22. mars 2010 #601 Del Skrevet 22. mars 2010 Så herlig å bli vekket til kraftige spark fra den lille da De bekkenvondtene høres ikke gode ut Håper det går seg til og du slipper for mange av dem.. Går du til noe fysioterapi for dem eller? Deilig med en skikkelig svømmetur da Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Sunny^^ Skrevet 23. mars 2010 #602 Del Skrevet 23. mars 2010 Så kjedelig at du har fått bekken-plager ikke noe godt nei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #603 Del Skrevet 24. mars 2010 (endret) Når det gjelder bekkenløsningen bør du ta kontakt med legen, og få henvisning til fysio. Det går ikke over av seg selv og får du ikke hjelp kan du risikere at det blir mye verre og i verste fall blir invalidiserende. Og når det gjelder heldress vs todelt sett så foretrekker jeg hel dress for da slipper man kalde glipper og tøy som krøller og blir ubehagelig rundt midjen. Enig med at du bør ta kontakt med legen ang. bekkenløsning! Det er viktig å ta hensyn til! Og jeg mener fortsatt at heldress er supert når ungen skal ha det under dress og leke ute. Men en bitteliten baby som ligger mye i vogn, og nede i en varm pose, da brukte vi jakka på ullsettet MYE mer enn buksa. (Og hel dress ville blitt altfor varmt.) Jeg hadde heller tatt meg en tur til manuellterapeut framfor lege da Ettersom min lege mener jeg kun har moderate bekkensmerter (og kan ha flere dager i løpet av en uke hvor jeg nesten må krype framfor å gå ). Og manuellterapeuter har bedre peiling enn fysioterapeuter! Når det gjelder heldress så er det det venninnene mine foretrekker på babyene sine Men om du vil ha todelt så er det jo bedre med selebukse og jakke enn vanlig bukse og jakke Det er jo mulig det ikkje er bekkenløysing også. Nå har det nemlig gått over igjen og eg er tilbake i meir normal form. Litt kjenner eg jo, men det må eg vel berre forventa. Eg lurer på om det kanskje kan vera svangerskapsisjas eller noko slik - at f.eks. vesleguten ligg slikt at isjasnerva kjem midlertidig i klem. Det kjem raskt og er veldig intenst i ein halv til ein dag, og deretter blir det mykje bedre og er så godt som over etter nokre få dagar. :klø: Og i tillegg er det som om heile beinet sviktar under meg. Er ikkje det litt isjas-symptom? Dessutan er det som om høgre hofta "sovnar" når eg ligg på høgre side. Så nå prøver eg å sova mest mulig på venstre side, sjølv om høgre er favoritten. Mulig eg ventar til jordmortimen om nokre veker (sjølvsagt utsatt ) og tar det opp med henne. Men om det blir ille, kontaktar eg manuellterapeut sporenstreks. (Eg har ikkje sånn kjempetiltru til at legen vil ta tak i noko. ) Når det gjeld heildress vs. delt sett: Kanskje eg skulle ha tatt ein Ole Brumm og strikka begge deler? Om eg får tida, blir det iallfall meir enn eitt sett. Endret 24. mars 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 24. mars 2010 Forfatter #604 Del Skrevet 24. mars 2010 Å ja, da går tida utrolig fort, og sakte på en måte. Pjokken er snart 5 måneder, det går så fort, samtidig føles det som vi har vært foreldre bestandig, tida uten er nesten glemt;). Tenk at når jeg ser folk med gravidmage her i byen i vår/sommer, kan det likegodt være dreiamagen! :) Leit med bekkensmerter, håper det hjelper når du får henvisning til trening/hjelp med bekkenet. Pjokken din blei jo fødd omtrent samtidig som eg blei gravid nå siste gong, og dette svangerskapet har jo foke unna. :dåne: (Samtidig føler eg at det er leeeenge sidan eg hadde kontakt med fertilitetsseksjonen. :klø Du ser iallfall ingen dreiamage gatelangs i desse dagar. Den er veldig godt skjult under vinterjakka fremdeles. Det viser ikkje noko godt på meg ennå, og iallfall ikkje med ytterklær. Men eg gleder meg til å finna fram vårjakker og strutta ein tydelig veksande mage. Så herlig å bli vekket til kraftige spark fra den lille da De bekkenvondtene høres ikke gode ut Håper det går seg til og du slipper for mange av dem.. Går du til noe fysioterapi for dem eller? Deilig med en skikkelig svømmetur da Ha en fin kveld Det er utrulig herlig. Og når det er helg, treng eg ikkje stressa med at eg får lite søvn heller, då er det berre nydelig å ligga og kjenna på sprella hans. :rødme: Eg er litt i tvil om det egentlig er bekkenplager eg har eller om det er noko anna. Iallfall er det så forbigåande at eg lar det ligga enn så lenge. Det er utrulig godt med ein svømmetur. Får vel stort sett til ein tur i bassenget to gonger i veka, og det gjer veldig godt for kroppen. Så kjedelig at du har fått bekken-plager ikke noe godt nei.. Bekkenplager eller isjassmerter eller kva det nå måtte vera - guri malla kor vondt det er! :dåne: Håpar virkelig eg slepp unna med såpass lite som eg har hatt til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 24. mars 2010 #605 Del Skrevet 24. mars 2010 Det høres ut som isjasjen, en jeg kjenner sliter med den og det du beskriver er næyaktig slik hun har fortalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 25. mars 2010 Forfatter #606 Del Skrevet 25. mars 2010 Det høres ut som isjasjen, en jeg kjenner sliter med den og det du beskriver er næyaktig slik hun har fortalt. Eg har lese litt om symptomer på ulike plager, og eg synst symptomene på isjasnerve i klem passar bedre enn bekkenløysing og -låsning. Tru om det er noko som kan gjerast noko med når det virkar til å vera såpass forbigåande? Det er vel neppe noko ein kiropraktor kan knekka på plass, når det muligens er vesleguten som ligg litt "feil"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 25. mars 2010 #607 Del Skrevet 25. mars 2010 Høres veldig ut som isjas ja... Jeg sliter med det samme selv innimellom hvis lillemor legger seg "feil".. Har jo hatt store bekkenproblemer også tidligere og det er en mer konstant vedvarende smerte som blir mer intens etter at man har brukt kroppen, men som alikevel ikke blir helt borte selvom man tar det med ro. Har desverre ikke noen gode forslag til hvordan få stoppet smertene, jeg har prøvd mye forskjellig for å få den lille til å flytte på seg, men når det først har blitt slik varer det gjerne minimum en dag. Håper du får en flott Torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #608 Del Skrevet 26. mars 2010 Høres veldig ut som isjas ja... Jeg sliter med det samme selv innimellom hvis lillemor legger seg "feil".. Har jo hatt store bekkenproblemer også tidligere og det er en mer konstant vedvarende smerte som blir mer intens etter at man har brukt kroppen, men som alikevel ikke blir helt borte selvom man tar det med ro. Har desverre ikke noen gode forslag til hvordan få stoppet smertene, jeg har prøvd mye forskjellig for å få den lille til å flytte på seg, men når det først har blitt slik varer det gjerne minimum en dag. Håper du får en flott Torsdag Veldig greit å lesa at ein "dreven" gravid meiner det same som meg. Eg mistenker veldig midlertidig isjasproblemer. Håpar egentlig at det er det, for det føles litt "enklare" enn bekkenløsning som (stort sett) berre blir verre i løpet av graviditeten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #609 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Nytt bilde på tickeren min! Nå er det tydelig også der at eg er over halvvegs i graviditeten! :hoppe: Eg lurer forresten på om eg burde tatt ein liten KG-pause. Bildet til artikkelen om testing av påskegodt er altfor fristande. Mmm, sjokolade... (Tru kor lang tid det tar før artikkelen er fjerna/"utdatert"? ) Endret 26. mars 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 26. mars 2010 #610 Del Skrevet 26. mars 2010 Åh! SÅ koselig måte å bli vekket på!! Spark spark spark!! Gleder meg skikkelig til jeg kjenner Knøttet altså! Hvor langt var du på vei da du kjente det første gang? Det er vel ca 6 uker til jeg kjenner det, men det er jo lov å glede seg?? God påske Dreia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 26. mars 2010 #611 Del Skrevet 26. mars 2010 Er det ikke herlig å bytte bilde på tickeren !? Det går fremover (selv om juli er en evighet unna) Jeg kan gjerne overta litt av sjokolade-lysten din. Den forsvant når jeg ble gravid, og selv om jeg spiser litt iblant har jeg aldri søt-suget jeg hadde før... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. mars 2010 #612 Del Skrevet 26. mars 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #613 Del Skrevet 26. mars 2010 Åh! SÅ koselig måte å bli vekket på!! Spark spark spark!! Gleder meg skikkelig til jeg kjenner Knøttet altså! Hvor langt var du på vei da du kjente det første gang? Det er vel ca 6 uker til jeg kjenner det, men det er jo lov å glede seg?? God påske Dreia! Det er kjempekos. Du kan virkelig gleda deg! Eg var vel rundt 17-18 veker då eg begynte å kjenna noko svakt, men var vel nærare 19 veker før eg var sikker på at det var spark. Og 19+3 kjente eg (og mannen!) det svaaaakt på utsida. Men eg har morkaka framme, så den fungerer som støtdemping med mindre vesleguten sparkar utanom. Om du ikkje har det, kan du sikkert kjenna noko tidligare. God påske! Er det ikke herlig å bytte bilde på tickeren !? Det går fremover (selv om juli er en evighet unna) Jeg kan gjerne overta litt av sjokolade-lysten din. Den forsvant når jeg ble gravid, og selv om jeg spiser litt iblant har jeg aldri søt-suget jeg hadde før... Kjempeartig når tickerbildet skiftar. Då føler eg at det går litt ekstra framover. Eg kan gjerne dela litt sjokoladelyst, for den har eg rikelig av. Heldigvis har det ikkje blitt nokon pica, så eg klarar å styra meg (til ei viss grad). Prøver å halda meg til berre litt sjokolade i helgene, sidan vesleguten neppe har godt av voldsomme sukkerkick. Men det er ikkje alltid like lett. Velkommen tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 26. mars 2010 Forfatter #614 Del Skrevet 26. mars 2010 Nå har dei kommande oldeforeldra blitt informerte. Då eg snakka med den kommande oldefaren, sa han gong på gong at han nesten sat og hoppa i stolen, for han var så begeistra. Så eg trur nyheten blei godt mottatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 26. mars 2010 #615 Del Skrevet 26. mars 2010 Hadde du noen gang vært i tvil? Men det er sikkert utrolig moro å få slike glade tilbakemeldinger! Kos dere masse i påsken!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 26. mars 2010 #616 Del Skrevet 26. mars 2010 Herlig at de kommende oldeforeldrene er i ekstase God fredag dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babord Skrevet 26. mars 2010 #617 Del Skrevet 26. mars 2010 (endret) Dreia, vet du at babyen på tickeren din har begynt å gå fra gul til rød bakgrunnsfarge nå? Det betyr at han snart vil komme ut Koselig å høre at oldeforeldrene er begeistret, og ha en fin helg Endret 26. mars 2010 av babord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gossip girl Skrevet 26. mars 2010 #618 Del Skrevet 26. mars 2010 Dreia, vet du at babyen på tickeren din har begynt å gå fra gul til rød bakgrunnsfarge nå? Det betyr at han snart vil komme ut God påske snuppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 26. mars 2010 #619 Del Skrevet 26. mars 2010 Veldig greit å lesa at ein "dreven" gravid meiner det same som meg. Eg mistenker veldig midlertidig isjasproblemer. Håpar egentlig at det er det, for det føles litt "enklare" enn bekkenløsning som (stort sett) berre blir verre i løpet av graviditeten. "Dreven" gravid Artig, det tror jeg er første gangen jeg er kaldt, dog er vel kanskje noe i det! Skjønner godt at du håper det er isjas!! Min har i allefall ikke blitt noe værre med tiden, i motsetning til hva erfaringen min er med bekkenproblemer! Håper du slipper å plages så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 26. mars 2010 #620 Del Skrevet 26. mars 2010 Bare innom for å ønske deg god påske! (vet ikke hvor mye jeg kommer til å være på KG i ferien) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå