Gå til innhold

dreias nye ventetid

dreia

Anbefalte innlegg

Så kjekt det var å lese her i dag da!

Likte listen din :)

Flink mamma som strikker.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Koselig med så mange helsingar. Sidan sitata ser heilt tullete ut etter oppgraderinga av forumet, lar eg vera å sitera enn så lenge. ;)

Takk for tips om ullfarging, Ashelia og Susan. *notere*

Hva strikker du til lillegutt forresten? Selv holder jeg på med en hals til min lille skatt. Har ikke så voldsomt mye igjen nå, og det er bra, for nå er det helt ekstremt mange masker og jeg er LEI. Klar for nytt prosjekt nå :tommelsmil:

Akkurat nå held eg på med ei jakke i størrelse nyfødd. Eg har valt litt andre fargar - grøntonar - og strikkar i Sandnes Mini Alpakka. Så utrulig mjuk og god den kjem til å bli for vesleguten. :rødme:

Tusen takk for den nydelige kjolen og sokkene - fikk de i posten i dag. :hjerte:

:kyss2:

Håpar du likte den. Søte vesla. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var eg ein tur innom garnbutikken. Nå har eg bestemt meg for å strikka endå eitt babyteppe til veslepjokken. (Litt usikker på om det blir akkurat det mønsteret eller ein annan variant, men havskummønster/bølgjemønster blir det iallfall. :jepp:)

Eg har forelska meg heilt i Sandnes Mini Alpakka-garnet som er så mjuuuuukt, så i dag var mannen med på butikken for å vera med og velja fargar til teppet. Det blir stripete teppe med to blåfargar, svart, (litt) kvitt (restegarn), grått og (nokså skarp) lilla. Det kan sikkert bli fint. (Sjølv om eg angra meg litt i ettertid fordi me ikkje gjekk for brunfargar i staden. Men mannen må vel få vera med å bestemma litt, han også. :fnise:)

I tillegg kjøpte eg med meg eit Lanett baby-hefte frå Sandnes. Det er så mange ting eg har lyst til å strikka til vesleguten vår. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ordet magesjau fått ny betydning for meg. :fnise: I dag var det nemlig ein liten ein som enten gjorde seg klar for Birkebeinarrennet, eller som hadde funne ut at laurdagsmorgon kl. 7 var det beste tidspunktet for ei real (og relativt langvarig) treningsøkt i kickboksing. :hoho:

Mannen fekk seg nokre skikkelige spark i handa då han prøvde å kjenna. Det begynner å bli kraft i den vesle karen i magen. Så utrulig koselig. Når eg først skulle bli frårøva søvn ein laurdagsmorgon, var det absolutt den beste måten. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naw! :) For en helgeidyll hos dere! Lillepjokken som er over halvveis på vei ut av den trygge, flotte magen, og inn i armene deres :hjerte:.

God helg ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du er skikkelig produktiv på strikkinga! (her går det mest i rett og vrang, og litt hekling) Det var en veldig fin side du linka til, nå ble jeg inspirert :)

Er det ikke deilig å kjenne at sparkene blir sterkere og sterkere :strix: Nå skvetter jeg innimellom når han får inn en skikkelig fulltreffer.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naw! :) For en helgeidyll hos dere! Lillepjokken som er over halvveis på vei ut av den trygge, flotte magen, og inn i armene deres :hjerte:.

God helg ! :)

Ja, det går virkelig framover her. Over halvvegs, faktisk. :strix: Og når han har komme, går vel tida endå fortare? :dåne:

:klemmer:

Høres ut som du er skikkelig produktiv på strikkinga! (her går det mest i rett og vrang, og litt hekling) Det var en veldig fin side du linka til, nå ble jeg inspirert :)

Er det ikke deilig å kjenne at sparkene blir sterkere og sterkere :strix: Nå skvetter jeg innimellom når han får inn en skikkelig fulltreffer.. :ler:

Skikkelig produktiv er eg nok ikkje. Eg er derimot veldig god på å leggja planar og skryta av at eg strikkar. :fnise: Kan du hekla? *misunnelig - vil kunna* Pickles-sida er det ein del fint på. :Nikke:

Det er så utrulig godt å kjenna sparka så jevnlig som eg gjer nå. Han er skikkelig aktiv om dagen. :nigo: Og når han kjem med fulltreffarar, skvett eg skikkelig til, eg også. Eg sit nesten og hoppar innimellom. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig produktiv er eg nok ikkje. Eg er derimot veldig god på å leggja planar og skryta av at eg strikkar. :fnise: Kan du hekla? *misunnelig - vil kunna* Pickles-sida er det ein del fint på. :Nikke:

Det er viktig å skryte litt :fnise:

Jeg syns hekling er litt enklere, siden det bare er en maske å holde styr på :) Men det er ikke avanserte arbeider, men det viktigste for meg er å kose meg med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var eg ein tur innom garnbutikken. Nå har eg bestemt meg for å strikka endå eitt babyteppe til veslepjokken. (Litt usikker på om det blir akkurat det mønsteret eller ein annan variant, men havskummønster/bølgjemønster blir det iallfall. :jepp:)

Eg har forelska meg heilt i Sandnes Mini Alpakka-garnet som er så mjuuuuukt, så i dag var mannen med på butikken for å vera med og velja fargar til teppet. Det blir stripete teppe med to blåfargar, svart, (litt) kvitt (restegarn), grått og (nokså skarp) lilla. Det kan sikkert bli fint. (Sjølv om eg angra meg litt i ettertid fordi me ikkje gjekk for brunfargar i staden. Men mannen må vel få vera med å bestemma litt, han også. :fnise:)

I tillegg kjøpte eg med meg eit Lanett baby-hefte frå Sandnes. Det er så mange ting eg har lyst til å strikka til vesleguten vår. :strix:

Dressen i petrol har mamma lagd, den er nyyydelig. Jeg har ønska meg en lik når jeg får unger :)

Jeg har også begynt å strikke litt, har lært meg å strikke vrang nå. Så da satser jeg på å lage en genser uten mønster (skal sy på et smileansikt til slutt) med raglanfelling. Må være overkommelig tenker jeg, selv om strikking på pinne 2 er en utfordring.

Du forresten, hvor lenge gikk du til kontroll på sykehuset? Og hvor ofte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å våkne opp til et slikt magesjau en lørdag morgen da :rødme:

Så koselig med morgengymnastikk! :rødme:

Kjempekos! :hjerte:

Det er viktig å skryte litt :fnise:

Jeg syns hekling er litt enklere, siden det bare er en maske å holde styr på :) Men det er ikke avanserte arbeider, men det viktigste for meg er å kose meg med det.

:ler:

Eg kosar meg mykje med strikkinga iallfall. :nigo: Utanom enkelte oppgaver - som nå, når eg skal festa trådar i eit arbeid med mange forskjellige fargar. :forvirret:

Dressen i petrol har mamma lagd, den er nyyydelig. Jeg har ønska meg en lik når jeg får unger :)

Jeg har også begynt å strikke litt, har lært meg å strikke vrang nå. Så da satser jeg på å lage en genser uten mønster (skal sy på et smileansikt til slutt) med raglanfelling. Må være overkommelig tenker jeg, selv om strikking på pinne 2 er en utfordring.

Du forresten, hvor lenge gikk du til kontroll på sykehuset? Og hvor ofte?

Den dressen er kjempeflott. Men har dei egentlig behov for dress når dei er så små? Eg ser for meg at todelt sett er meir praktisk? :klø: (... seier ho som virkelig ikkje har peiling på kva ho skal kle på sin lille. :fnise:) Men eg har sett meg ut ein dress i eit Smart-hefte frå Sandnes Garn som eg vil strikka til veslepjokken er 1,5 år. Sikkert kjekt å ha i barnehagen, og veldig greit for ho mor at oppskrifta krever tjukkare garn og tjukkare pinnar. :ler:

Genser utan mønster, eventuelt med striper, bør absolutt vera overkommelig. Raglanfelling er heller ikkje spesielt vanskelig. Eg har fått det til, eg. :jepp:

Siste ultralyden på sjukehuset hadde eg ved 11+6. Dei følte seg vel egentlig ferdige med meg etter kontrollen 11+0, men såg nok at eg fremdeles ikkje hadde trua, så eg fekk ein siste kontroll ved ca. 12 veker. Det var vel stort sett kontrollar nesten kvar veke, men ingenting mellom 7+6 og 11+0 sidan jula kom imellom (og dei hadde stengt heile jula). Det var virkelig ei vanskelig tid. :bond: Men eg vil tru du kan forventa kontrollar ca. kvar eller annakvar veke fram til 11-12 veker. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fekk eg igjen kjenna på bekkensmerter. På kvelden var det så vondt at eg trudde eg skulle grina berre eg måtte bevega meg litt. Heldigvis var det ikkje vondt mens eg sat, men med ein gong eg skulle skifta sitjestilling eller gå, var det fryktelige smerter. Ein gong eg skulle på do, måtte mannen gå bak meg og halda meg under armane, akkurat som med ein 1-åring som lærer seg å gå. Heldigvis går det seg litt til når eg får bevegd meg litt, for det er som om eg har stivna i ei stilling. Men aiaiai, kor vondt! :grine:

I dag tidlig sleit eg også litt med å komma meg på do, men nå er eg mykje bedre igjen. Det er så rart at det plutselig kjem tider der eg er fullstendig hjelpelaus og hemma, og så går det berre over igjen og eg er heilt fin før det kjem tilbake nokre veker etterpå. :klø: Men er det noko å gå til legen for, tru? Kanskje nevna det for jordmor når eg skal dit neste veke? :vetikke:

I dag har eg vore i svømmehallen og tatt ein 1000 meter - med sola steikande i ansiktet. Herlig! Og heilt utan problemer. Og nå blir det ein søndagstur på bare vegar. :skya: (For nå er eg fin nok til slikt igjen. :nigo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempekos! :hjerte:

Siste ultralyden på sjukehuset hadde eg ved 11+6. Dei følte seg vel egentlig ferdige med meg etter kontrollen 11+0, men såg nok at eg fremdeles ikkje hadde trua, så eg fekk ein siste kontroll ved ca. 12 veker. Det var vel stort sett kontrollar nesten kvar veke, men ingenting mellom 7+6 og 11+0 sidan jula kom imellom (og dei hadde stengt heile jula). Det var virkelig ei vanskelig tid. :bond: Men eg vil tru du kan forventa kontrollar ca. kvar eller annakvar veke fram til 11-12 veker. :jepp:

Underlig. Jeg fikk beskjed om å komme tilbake så fort jeg ble gravid igjen, og var så tilbake ved 5+1. Her ble graviditeten bekreftet ved UL, så fikk jeg resepter på masse medisiner og ny time som vi var på 7. Neste time er nå 12+4. Kjenner at det blir litt lenge litt og kanskje spesielt siden vi mistet i 8 sist gang...

I går fekk eg igjen kjenna på bekkensmerter. På kvelden var det så vondt at eg trudde eg skulle grina berre eg måtte bevega meg litt. Heldigvis var det ikkje vondt mens eg sat, men med ein gong eg skulle skifta sitjestilling eller gå, var det fryktelige smerter. Ein gong eg skulle på do, måtte mannen gå bak meg og halda meg under armane, akkurat som med ein 1-åring som lærer seg å gå. Heldigvis går det seg litt til når eg får bevegd meg litt, for det er som om eg har stivna i ei stilling. Men aiaiai, kor vondt! :grine:

I dag tidlig sleit eg også litt med å komma meg på do, men nå er eg mykje bedre igjen. Det er så rart at det plutselig kjem tider der eg er fullstendig hjelpelaus og hemma, og så går det berre over igjen og eg er heilt fin før det kjem tilbake nokre veker etterpå. :klø: Men er det noko å gå til legen for, tru? Kanskje nevna det for jordmor når eg skal dit neste veke? :vetikke:

I dag har eg vore i svømmehallen og tatt ein 1000 meter - med sola steikande i ansiktet. Herlig! Og heilt utan problemer. Og nå blir det ein søndagstur på bare vegar. :skya: (For nå er eg fin nok til slikt igjen. :nigo:)

Slitsomt med bekkenløsning, men utrolig bra at du var i form til å svømme da. Svømming er ganske lurt også med tanke på at en ikke pådrar seg så mange belastninger i vannet :) You go girl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder bekkenløsningen bør du ta kontakt med legen, og få henvisning til fysio. Det går ikke over av seg selv og får du ikke hjelp kan du risikere at det blir mye verre og i verste fall blir invalidiserende. :klem:

Og når det gjelder heldress vs todelt sett så foretrekker jeg hel dress for da slipper man kalde glipper og tøy som krøller og blir ubehagelig rundt midjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bekkenløsningen bør du ta kontakt med legen, og få henvisning til fysio. Det går ikke over av seg selv og får du ikke hjelp kan du risikere at det blir mye verre og i verste fall blir invalidiserende. :klem:

Og når det gjelder heldress vs todelt sett så foretrekker jeg hel dress for da slipper man kalde glipper og tøy som krøller og blir ubehagelig rundt midjen.

Enig med at du bør ta kontakt med legen ang. bekkenløsning! Det er viktig å ta hensyn til!

Og jeg mener fortsatt at heldress er supert når ungen skal ha det under dress og leke ute. Men en bitteliten baby som ligger mye i vogn, og nede i en varm pose, da brukte vi jakka på ullsettet MYE mer enn buksa. (Og hel dress ville blitt altfor varmt.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest faerytale

Jeg hadde heller tatt meg en tur til manuellterapeut framfor lege da ;) Ettersom min lege mener jeg kun har moderate bekkensmerter (og kan ha flere dager i løpet av en uke hvor jeg nesten må krype framfor å gå :roll: ). Og manuellterapeuter har bedre peiling enn fysioterapeuter! ;)

Når det gjelder heldress så er det det venninnene mine foretrekker på babyene sine :) Men om du vil ha todelt så er det jo bedre med selebukse og jakke enn vanlig bukse og jakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går virkelig framover her. Over halvvegs, faktisk. :strix: Og når han har komme, går vel tida endå fortare? :dåne:

Å ja, da går tida utrolig fort, og sakte på en måte. Pjokken er snart 5 måneder, det går så fort, samtidig føles det som vi har vært foreldre bestandig, tida uten er nesten glemt;).

Tenk at når jeg ser folk med gravidmage her i byen i vår/sommer, kan det likegodt være dreiamagen! :) :)

Leit med bekkensmerter, håper det hjelper når du får henvisning til trening/hjelp med bekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...