SøsterLiten Skrevet 13. mars 2010 #561 Del Skrevet 13. mars 2010 Her har det skjedd mye siden sist ja!! Dreia skal bli guttemamma!!! Graulerer så masse Dreia!! Jeg er nå på vei ut av komaen min og må si at dette var utrolig koselig nyheter å lese!! Håper pulsen din har senket seg og at du tror på ditt lille guttemirakel nå! Du ER jo guttemamma nå!! jaaaaa!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 14. mars 2010 #562 Del Skrevet 14. mars 2010 Skjer a? Var så merkverdig stille her.. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #563 Del Skrevet 14. mars 2010 Navleangst har eg aldri vore plaga av, heldigvis. Skjønnar ikkje heilt kvifor så mange har angst for sin eigen navle. Eg kan ta så mykje på navlen min som eg berre orkar, det gjer meg absolutt ingenting. Jammen glad eg slepper unna den der navleangsten, som så mange mystisk nok ser ut til å slita med! Men når det er sagt, så kan eg jo innrømma at eg har litt fotangst! Føtter er ikkje akkurat min favorittkroppsdel, for å seia det mildt - verken mine eller andre sine føtter. Føter har eg få problemer med. Men navlar er jo så - tja - ømme saker. Eg taklar virkelig ikkje å ta på navlen. Og mannen er smertelig klar over at det er forbudt område. Kurert er jeg nok ikke, men det går mye, mye bedre. Det hjelper nok på at jeg har blitt mindre følsom i området Mindre følsom kunne ikkje akkurat skada meg heller. *grøsse av tanken på noko i nærheten av navlen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #564 Del Skrevet 14. mars 2010 Så moro at magen har begynt å poppe da. Blir det magebilder etterhvert??? *vil se* Vel, det er berre såvidt den har begynt å poppa. Eg har fått nokre kommentarar om at eg har liten mage. "Jøss, er du sååå langt på veg?" og "Det viser jo ikkje på deg eingong." Eg har klart å halda det skjult for enkelte i helga, for å seia det slik. Sjølv på kveldstid utan å ta på meg klær som skulle skjula magen. Eg har allerede tatt nokre magebilder. Får vel snart få lagt dei ut også. Så herlig Du er jo verdens heldigste og lillegutt verdens heldigste som får vokse seg stor i magen din Tenk at du er halveis i dag Moro at magen begynner å strutte da Deilig å kunne gå en lys og varm vår i møte med en søt og struttende mage Ha en fin dag Søta! :rødme: Eg er faktisk over halvvegs nå! Kven hadde vel trudd det for berre månader tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #565 Del Skrevet 14. mars 2010 (endret) Morro med litt mage! Jeg er jo annengangs da, så min er helt umulig å skjule nå... (Det vil si, det er få som ser den i ytterklær da, så vinterjakke skjuler ganske bra... Men i vanlige klær synes den godt. Ang det med ulltøy, så er jeg enig i at naturhvit ull lett blir flekkete og stygg. Vi hadde en del av det, siden vi ikke visste kjønn. (Kjøpte ett par joha omslagsbodyer i str 48 etter fødsel, i guttemønster, men det er alt.) Men jeg har kjøpt tøyfarge nå, og skal farge dem opp... Ikke helt sikker på farger, men brunt eller mosegrønn er vel de sikreste... Har litt lyst til noe i lilla også... Får se hva det blir... Litt kult med noe ikke alle har og... Brunt og mosegrønt er nokre av mine favorittfargar også. Kanskje eg skulle kjøpt litt i naturkvitt og prøvd å farga sjølv? Kor kjøper ein tøyfarge til ull, egentlig? :klø: Veldig artig med noko som ikkje annakvar unge har. (Og dei som ikkje har det, har vel den rosa utgaven. ) ..om jeg forstod dette rett, så fikk du raskere mage, og større mage enn første gang? Jeg opplever dette nå, har en nybakt ett-åring og er 22 uker nå. Jeg ser ut som jeg er 7-8 mnd på vei. Så det er ikke bare jeg?? Ja, jeg har fått MYE fortere og større mage enn sist. Jeg giftet meg i uke 22 eller noe forrige gang. Og da hadde jeg normal brudekjole, som knapt ble sydd ut. (Det synes ikke på bilder!) Gravidklær kjøpte jeg 19 uker på vei... Denne gangen har det vært gravidbukser siden 10-11 uker på vei. Fundering på om det er mer enn en, og godt synlig mage nå i uke 21. Så du er absolut ikke alene! Godt å høre. Sist fikk jeg en kul nederst på magen rundt uke 14, som så vokste seg oppover. Denne gangen kom plutselig hele magen, fra skambenet og opp til ribbena, som en svær kul rundt uke 19. Og den vokser betydelig utover. Helt sprøtt. :dåne: Tenk deg hvordan vi ser ut om ca 20 uker da, rundt termin. Korleis kjem du, Anamelona, til å sjå ut rundt termin? *hugsar veldig godt melonmagen rundt termin med Babymelona* :dåne: Susan: Den førstegangsmagen høyrtest litt ut som min. Sjølv om eg nok begynte med mammabukser litt tidligare enn veke 19 - og det etter å ha gått i nokre få utvalde bukser ein god periode. Endret 14. mars 2010 av dreia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #566 Del Skrevet 14. mars 2010 Så hyggelig med bevegelser i magen! Og koselig med smååå nye babyklær! Mamma opplevde det motsatte med meg og søsknene - alle klærne hun hadde kjøpt og fikk var AAAllltfor små! Men så veide vi jo alle rundt 5 kilo da Kos deg med gravidmagen Det er kjempekoselig. Eg nyt gravidmagen min. Mannen synst eg er litt i overkant stolt av den. Han likar den, han også, det er ikkje det. Eg er visst berre litt vel fokusert på den. Så herlig :rødme: Kan jeg forresten få tilgang til bloggen din? Tror ikke at jeg har det, og har lyst å se bilder Ha en fin kveld, dreia Gled deg til du kan kjenna spark frå mini i magen. Det er kjempestas! Farge ull ja, dét var en god idé Kjøpte en god del naturhvit ull, men den har faktisk holdt fargen greit (Ikke gulper han noe særlig og tøybleiene gjør at sakerne holder seg der de skal). Men spennede fargevalg er det jo ikke, så frister å farge det opp igjen til en evt nr 2. Jeg syntes det var helt supert med omslagsbody når lillemann var liten, men nå syns jeg det er mye greiere med vanlig faktisk. Er litt mere hold i han nå, og ikke så mye akkar på rømmen Det var så. *lyst til å adoptera den idéen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #567 Del Skrevet 14. mars 2010 Her har det skjedd mye siden sist ja!! Dreia skal bli guttemamma!!! Graulerer så masse Dreia!! Jeg er nå på vei ut av komaen min og må si at dette var utrolig koselig nyheter å lese!! Håper pulsen din har senket seg og at du tror på ditt lille guttemirakel nå! Du ER jo guttemamma nå!! jaaaaa!!! Eg hugsar godt koma-tida i første trimester. Men nå begynner du vel også å komma eit stykke på veg. Ja, tenk! Gutemamma! Er eg ikkje verdens heldigste? :rødme: Skjer a? Var så merkverdig stille her.. :klø: Ikkje så veldig aktiv i mi eiga bok i periodar. Skal prøva å skjerpa meg. *love* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #568 Del Skrevet 14. mars 2010 Følelsen av å sitja i sofaen og strikka til den lille guten som er venta, mens han sparkar livstegn i magen min, er heilt ubeskrivelig. Eg blir rørt berre av tanken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 14. mars 2010 Forfatter #569 Del Skrevet 14. mars 2010 Mykje med slekt og gode venner heimefrå Fått skryt av heimestrikka barselgave Mannens boller 1250 m svømming, laaaang og innsmurning med god fuktighetskrem Nyvaska favorittmammabukse Strikking til vesleguten :rødme: Livstegn frå magen kvar dag i over ei veke *sparkeguten* Over halvvegs Ein dag mindre til dreia- kjem heim Til og med ikkje det store snøfallet dei siste dagane har fått meg i dårlig humør - eg har det så utrulig bra om dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. mars 2010 #570 Del Skrevet 14. mars 2010 Følelsen av å sitja i sofaen og strikka til den lille guten som er venta, mens han sparkar livstegn i magen min, er heilt ubeskrivelig. Eg blir rørt berre av tanken. :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 14. mars 2010 #571 Del Skrevet 14. mars 2010 Til og med ikkje det store snøfallet dei siste dagane har fått meg i dårlig humør - eg har det så utrulig bra om dagen! Samme her Liker listen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 14. mars 2010 #572 Del Skrevet 14. mars 2010 Så godt å lese hvor du koser deg med masse spark fra lillegutt, dreia. Blir litt sentimental selv av å lese det, tenker tilbake da jeg selv kjente de første tydelige sparkene.. noe så fantastisk herlig :rødme: Hva strikker du til lillegutt forresten? Selv holder jeg på med en hals til min lille skatt. Har ikke så voldsomt mye igjen nå, og det er bra, for nå er det helt ekstremt mange masker og jeg er LEI. Klar for nytt prosjekt nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Auri Skrevet 14. mars 2010 #573 Del Skrevet 14. mars 2010 Over halvveis! Klesfarge får du forresten kjøpt på Europris, og hobbybutikker og noen steder også stoff/garnbutikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 15. mars 2010 #574 Del Skrevet 15. mars 2010 Brunt og mosegrønt er nokre av mine favorittfargar også. Kanskje eg skulle kjøpt litt i naturkvitt og prøvd å farga sjølv? Kor kjøper ein tøyfarge til ull, egentlig? :klø: Veldig artig med noko som ikkje annakvar unge har. (Og dei som ikkje har det, har vel den rosa utgaven. ) Jeg har kjøpt farge fra omegadyes. Veldig greit om man har mikrobølgeovn... Da kan man bare farge i en bolle i mikroen. (Husker ikke nettadressen. omegadyes.com?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 15. mars 2010 #575 Del Skrevet 15. mars 2010 Tusen takk for den nydelige kjolen og sokkene - fikk de i posten i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 15. mars 2010 #576 Del Skrevet 15. mars 2010 Følelsen av å sitja i sofaen og strikka til den lille guten som er venta, mens han sparkar livstegn i magen min, er heilt ubeskrivelig. Eg blir rørt berre av tanken. Så herlig Moro å endelig kunne strikke til sin egen baby da Herlig med daglige spark fra lillegutt :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy Feet Skrevet 15. mars 2010 #577 Del Skrevet 15. mars 2010 Følelsen av å sitja i sofaen og strikka til den lille guten som er venta, mens han sparkar livstegn i magen min, er heilt ubeskrivelig. Eg blir rørt berre av tanken. :rødme: Så herlig! Og like herlig å se tickeren din som viser at du er over halvveis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 16. mars 2010 #578 Del Skrevet 16. mars 2010 Følelsen av å sitja i sofaen og strikka til den lille guten som er venta, mens han sparkar livstegn i magen min, er heilt ubeskrivelig. Eg blir rørt berre av tanken. Så herlig å lese, dreia :rødme: Det er godt å se at du har det så fint for tida, og koser deg masse med magen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 17. mars 2010 #579 Del Skrevet 17. mars 2010 Jeg skrev et langt og flott innlegg her for noen dager siden, men så forsvant det.. Da ble jeg sur og logget ut. Uansett, så gikk det litt ut på hvor gøy det er at du kjenner masse bevegelser, og at du har kommet så langt. Det er bare å nyte det. Andre trimester er ganske bedagelig! Og når det gjelder hvordan jeg kommer til å se ut rundt termin; Jeg kommer ikke til å se ut. Trippelhaker, legger på størrelse med små lår og skikkelige grevinne-armer. Uff og huff. Men men. Det går over. Skal legge ut magebilder rundt termin iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SøsterLiten Skrevet 17. mars 2010 #580 Del Skrevet 17. mars 2010 Livstegn frå magen kvar dag i over ei veke *sparkeguten* Over halvvegs Fiiiine listen!! Så koselig å lese her inne altså!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå