Gjest Gjest_mia_* Skrevet 14. januar 2010 #1 Del Skrevet 14. januar 2010 noen som vet hva dette ordtaket betyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 14. januar 2010 #2 Del Skrevet 14. januar 2010 At det smarteste/logiske ikke nødvendigis er det som er rett/gir lykke? Slik jeg tolker den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 14. januar 2010 #3 Del Skrevet 14. januar 2010 Hei og takk for kjapt svar...ble så usikker på hva det betyr. Gutten min som har det i lekse........trodde kanskje det betydde at Flaksen reddet dem eller noe sånt.......Altså Lykken = flaksen i denne sammenheng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 14. januar 2010 #4 Del Skrevet 14. januar 2010 Hehe, jeg har på ingen måte fasiten! Det kan godt hende det er som du selv sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 14. januar 2010 #5 Del Skrevet 14. januar 2010 Ikke vet jeg heller :-) Men takk for svar. Trodde jeg hadde dreisen på ordtak jeg :-) men var ikke så lett denne her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 14. januar 2010 #6 Del Skrevet 14. januar 2010 Hehe! Et raskt søk på google tilsier at det har noe med flaks, ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_evy_* Skrevet 14. januar 2010 #7 Del Skrevet 14. januar 2010 -Hvis jeg kjører som et svin med sommerdekk på veier fulle av snø, og kjører i grøfta, så bruker jeg ikke forstanden. Tilfeldigvis kommer det en kranbil rett bak meg som drar meg opp - uskadet. Da har jeg jaggu meg flaks. Og da vil jeg si at flaksen er atskillig større enn forstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #8 Del Skrevet 15. januar 2010 At det smarteste/logiske ikke nødvendigis er det som er rett/gir lykke? Slik jeg tolker den!Nei, det er når en situasjon får en heldig utgang - ikke pga fornuftig oppførsel men pga av flaks. -Hvis jeg kjører som et svin med sommerdekk på veier fulle av snø, og kjører i grøfta, så bruker jeg ikke forstanden. Tilfeldigvis kommer det en kranbil rett bak meg som drar meg opp - uskadet. Da har jeg jaggu meg flaks.Det er korrekt at du ikke brukte forstanden, men flaksen her er at du kom uskadd fra hendelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Armule Skrevet 15. januar 2010 #9 Del Skrevet 15. januar 2010 (endret) Nei, det er når en situasjon får en heldig utgang - ikke pga fornuftig oppførsel men pga av flaks. Ja, om du så lenger ned så kom vi vel frem til det Tolkninger er jo subjektive, det som var poenget. Jeg kom bare med et forslag uten å ha hørt det før Endret 15. januar 2010 av Arnøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. januar 2010 #10 Del Skrevet 16. januar 2010 Nei, det er når en situasjon får en heldig utgang - ikke pga fornuftig oppførsel men pga av flaks. Det er korrekt at du ikke brukte forstanden, men flaksen her er at du kom uskadd fra hendelsen Enig. Når noe går bra, selv om du gjør noe uklokt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå