Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan finne ut hvilken størrelse strikkepinnene har når jeg ikke har pakka lenger?

Håper noen kan hjelpe meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På strikkebutikker selger de måler for strikkepinner. En liten plate som du stikker strikkepinnen ned i, og så måler den størrelsen. Vanskelig å forklare, men de viser deg på butikken.

Skrevet

Aha.. Kanskje jeg får få tak i en sånn en;) Var litt vanskelig med linjal :P

Skrevet
Aha.. Kanskje jeg får få tak i en sånn en;) Var litt vanskelig med linjal :P

Har du sjekka at størrelsen ikke står i liten skrift på pinnene? Det gjør det på alle mine strikkepinner tror jeg. Ikke alltid så lett å lese, men verdt å sjekke:)

Gjest faerytale
Skrevet
Har du sjekka at størrelsen ikke står i liten skrift på pinnene? Det gjør det på alle mine strikkepinner tror jeg. Ikke alltid så lett å lese, men verdt å sjekke:)

Det spørs hvilket merke strikkepinner man har :)

Jeg har en sånn plate og den er genial :tommelopp:

Skrevet
Det spørs hvilket merke strikkepinner man har :)

Jeg har en sånn plate og den er genial :tommelopp:

Jepp, jeg har også kjøpt meg en sånn metall-plate med forskjellige hull i. Så er det bare å stikke pinnen inn og prøve seg fram:P

Forsøkte å benytte meg av de som følger med strikkepinnene før, men de er ikke spesielt nøyaktige spør du meg. Elsker den jeg betalte for, funker bra;)

Skrevet

Ja, disse man kjøper er jo i metall, mens de som følger med pinnene er i papir, og dermed litt fleksible. På de nyeste pinnene mine står det str og lengde, men ikke på de gamle.

Gjest Spinell
Skrevet

Hvis du har et skyvelære i huset/verktøykassa kan du lett måle pinnestørrelsen. Å legge pinnen oppå et målebånd kan også gi en grei pekepinn.

Størrelsen på strikkepinnene viser hvor mange millimeter de er i diameter. Dvs strikkepinner nr 3 er tre millimeter i diameter, pinner nr 10 er 10 mm (1 cm) tykke osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...