Lull Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg kan finne ut hvilken størrelse strikkepinnene har når jeg ikke har pakka lenger? Håper noen kan hjelpe meg
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 På strikkebutikker selger de måler for strikkepinner. En liten plate som du stikker strikkepinnen ned i, og så måler den størrelsen. Vanskelig å forklare, men de viser deg på butikken.
Lull Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 14. januar 2010 Aha.. Kanskje jeg får få tak i en sånn en;) Var litt vanskelig med linjal
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Aha.. Kanskje jeg får få tak i en sånn en;) Var litt vanskelig med linjal Har du sjekka at størrelsen ikke står i liten skrift på pinnene? Det gjør det på alle mine strikkepinner tror jeg. Ikke alltid så lett å lese, men verdt å sjekke:)
Gjest faerytale Skrevet 15. januar 2010 #5 Skrevet 15. januar 2010 Har du sjekka at størrelsen ikke står i liten skrift på pinnene? Det gjør det på alle mine strikkepinner tror jeg. Ikke alltid så lett å lese, men verdt å sjekke:) Det spørs hvilket merke strikkepinner man har Jeg har en sånn plate og den er genial
Essi89 Skrevet 17. januar 2010 #6 Skrevet 17. januar 2010 Det spørs hvilket merke strikkepinner man har Jeg har en sånn plate og den er genial Jepp, jeg har også kjøpt meg en sånn metall-plate med forskjellige hull i. Så er det bare å stikke pinnen inn og prøve seg fram:P Forsøkte å benytte meg av de som følger med strikkepinnene før, men de er ikke spesielt nøyaktige spør du meg. Elsker den jeg betalte for, funker bra;)
Lottiz Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Ja, disse man kjøper er jo i metall, mens de som følger med pinnene er i papir, og dermed litt fleksible. På de nyeste pinnene mine står det str og lengde, men ikke på de gamle.
Gjest Spinell Skrevet 18. januar 2010 #8 Skrevet 18. januar 2010 Hvis du har et skyvelære i huset/verktøykassa kan du lett måle pinnestørrelsen. Å legge pinnen oppå et målebånd kan også gi en grei pekepinn. Størrelsen på strikkepinnene viser hvor mange millimeter de er i diameter. Dvs strikkepinner nr 3 er tre millimeter i diameter, pinner nr 10 er 10 mm (1 cm) tykke osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå