Gå til innhold

2010, Bli fin i formen


Gjest Veik

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid vært slank i formen, av typen som kan spise hva, når og hvor jeg vil uten at det synes på kroppen.

Fordi jeg har vært heldig med det så har jeg aldri trent en dag i mitt liv. Jeg har generelt hatt dårlige spise vaner (Uregelmessige måltider, dårlig variert og usunt kosthold.) Men har forsøkt å endre det siden før jul.

Jeg begynnte også å trene litt før jul, men jeg aner ikke hva jeg holder på med. Jeg har tatt sit ups i 30 minutter hver dag og sykkling 30 minutter også.

Sykkelingen går det bedre med, men etter sit ups'ene kjenner jeg at jeg har VELDIG vondt i skulder bladene, nederst på ryggen og ved ryggraden min. Jeg bruker en yoga matte som underlag men nå lurer jeg på om jeg bare gjør det feil.. (Alle disse punktene jeg har vondt i kjennes ut som er sår av å gni's mot gulvet eller noe)

Håper å få opp arbeidet en god nok kondis til å vise meg på et trenings studio.

Hadde blitt kjempe glad for tips og gjerne referanser til trenings videoer jeg kan kjøpe eller klipp på youtube osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En trenger ikke god kondis for å gå på treningssente, der er jo for å få god kondis en gå der;)

Men du må huske på at når du trener magen(sit ups) bør du også trene ryggen, slik at det blir en viss balansen mellom styrken i mage og rygg.

Tror også det er viktig å trene litt variert når du trener styrke.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynnte også å trene litt før jul, men jeg aner ikke hva jeg holder på med. Jeg har tatt sit ups i 30 minutter hver dag og sykkling 30 minutter også.

Sykkelingen går det bedre med, men etter sit ups'ene kjenner jeg at jeg har VELDIG vondt i skulder bladene, nederst på ryggen og ved ryggraden min. Jeg bruker en yoga matte som underlag men nå lurer jeg på om jeg bare gjør det feil.. (Alle disse punktene jeg har vondt i kjennes ut som er sår av å gni's mot gulvet eller noe)

Det er overhodet ikke noe rart; sit ups er en elendig og potensielt skadelig øvelse, det finnes mye bedre ting du kan gjøre for magemusklene (og å holde på med rene mageøvelser i 30 minutter er noe meningsløst uansett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Bare sit ups i 30 minutter høres litt voldsomt ut ja. Selv trener jeg i Redcord. Har gjort det flere ganger i uken i nesten 2 år nå og er kjempefornøyd med denne treningsformen. Føler jeg får trent hele kroppen og føler meg mye sterkere enn før jeg begynte :-)Du kan gå inn på www.redcord.no. Der har de også videoer som viser øvelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...