Gjest Nuvaring som prevansjon Skrevet 14. januar 2010 #1 Skrevet 14. januar 2010 Noen som har prøvd p-ring, dvs. nuvaring som prevensjon? Mye bivirkninger?
Humleblomst Skrevet 14. januar 2010 #2 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har ikke hatt bivirkninger. Jeg har prøvd en del forkjellig hormonprevensjon, og noen typer har gitt meg mellomblødninger. Men altså ikke ringen. Den har fungert veldig bra for meg, men jeg føler jeg bør sjekke at den er der innimellom siden den er umulig å kjenne til vanlig. Sjekker som oftest at den er på plass før og etter sex + i dusjen av og til. Og det anbefales kun for de som har litt styr på ukene, det skal ikke mye til for å glemme å ta den ut/sette inn ny på riktig tidspunkt
Gjest gjest- silje Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Jeg kjente veldig godt at jeg hadde en ring inne i skjeden når jeg brukte den.. Det kunne også være vondt når jeg hadde sex, tok den ut etter 3mndr. Da var det nok. Syntes at det var enklere å holde styr på denne, enn på minipillene/p-piller, da den skulle tas ut etter 3uker og hadde den på alarm på mobilen. Så den er egentlig veldig praktisk for min del, bare dumt at jeg kjente den for godt og at det var ubehagelig.
Humleblomst Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Jeg kjente veldig godt at jeg hadde en ring inne i skjeden når jeg brukte den.. Det kunne også være vondt når jeg hadde sex, tok den ut etter 3mndr. Da var det nok. Syntes at det var enklere å holde styr på denne, enn på minipillene/p-piller, da den skulle tas ut etter 3uker og hadde den på alarm på mobilen. Så den er egentlig veldig praktisk for min del, bare dumt at jeg kjente den for godt og at det var ubehagelig. Hehe, jeg tror jeg skal ta tipset ditt gjest-silje og sette alarm på mobilen. Selv som avtalebokavhengig har jeg klart å glemme/nesten glemme den et par ganger... Men avtaleboken er i bruk på formiddagen og jeg ordner med ringen om kvelden når jeg er hjemme igjen. Synd at du kjente den så god, jeg merker som sagt veldig lite til den. Men det har hendt at jeg har måttet rette på den fordi den har ligget feil og jeg har kjent den, men ligger den riktig merker jeg ingenting.
tineline Skrevet 14. januar 2010 #5 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er kjempefornøyd. Lar det pipe i flere omganger på mobilen, gjerne et par dager før bytte også, fordi den helst skal inn på det samme klokkeslettet hver gang. Ingen bivirkninger, kroppen min har gått tilbake til normal standard etter to år med p-sprøyter med direkte overgang til nuvaring. Alt valpefettet jeg fikk av sprøytene er vekk.
Momseguri Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er kjempefornøyd med min ring! Jeg husket aldri p-pillen, tok den til forskjellig tidspunkt osv, og hadde angst hver måned for å være gravid Men nå føler jeg meg veldig trygg. Har alarm på mobilen, og da er det ikke noe problem i det hele tatt. I begynnelsen hadde jeg litt problemer med at den skled ut (ikke helt, men kom for lang ned så jeg merket at den var der..) men nå merker jeg den ikke i det hele tatt. Det er dessuten ett stort pluss for meg at det er mindre hormoner i den, jeg har nesten ingen bivirkninger noe jeg slet veldig med når jeg brukte pillen.
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #7 Skrevet 14. januar 2010 Jeg er kjempefornøyd med min ring! Jeg husket aldri p-pillen, tok den til forskjellig tidspunkt osv, og hadde angst hver måned for å være gravid Men nå føler jeg meg veldig trygg. Har alarm på mobilen, og da er det ikke noe problem i det hele tatt. I begynnelsen hadde jeg litt problemer med at den skled ut (ikke helt, men kom for lang ned så jeg merket at den var der..) men nå merker jeg den ikke i det hele tatt. Det er dessuten ett stort pluss for meg at det er mindre hormoner i den, jeg har nesten ingen bivirkninger noe jeg slet veldig med når jeg brukte pillen. Hvilke bivirkninger har du da? Jeg vurderer å prøve den, har ikke brukt hormonprevensjon på over to år...
Suzy Skrevet 14. januar 2010 #8 Skrevet 14. januar 2010 Jeg har brukt den i et og et halvt år nå og den er super. Kjenner ikke at den er der, har ingen spotting og ingen bivirkninger og jeg får like god følelse med syklusen som jeg får uten ring. Veldig bra. Eneste innvending er at den har kommet ut under samleie av og til, men da henger den jo gjerne "in plain sight" som et annet ringspill og det er bare å putte den inn igjen og gjøre en lek ut av å få den skikkelig på plass
Heart7086 Skrevet 14. januar 2010 #9 Skrevet 14. januar 2010 NuvaRing er så absolutt noe jeg anbefaler! Den er noe knotete å få til de første gangene, men det går seg til etterhvert. For å si det slik; jeg knøvler heller litt med nuvaring enn med de hersens p-pillene! Og med telefon på alarm hver tredje uke er den ikke akkurat lett å glemme heller:) Ifølge min lege skal man ikke legge merke til den, ved rett bruk. Har ikke hatt noen bivirkninger som jeg kan koble til ringen, noe annet med p-pillene :gjeiper:
Gjest farge Skrevet 15. januar 2010 #10 Skrevet 15. januar 2010 får sterkere menstrasjonssmerter med NuvaRing enn med Microgynon, men det er verdt det, mye mindre å tenke på, mindre hormoner enn microgynon = mer stabilt humør, kjenner den aldri, er mindre deprimert (har diagnosen)
Momseguri Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Av bivirkninger på pillen var det spesielt humørsvingninger som plagde meg, + kvalme, svimmelhet og vektøkning. Har ingenting, eller veldig lite, av dette med ringen Og imotsetning til farge har jeg mye mindre menssmerter også
Gjest nuvaringfan Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Eneste innvending er at den har kommet ut under samleie av og til, men da henger den jo gjerne "in plain sight" som et annet ringspill og det er bare å putte den inn igjen og gjøre en lek ut av å få den skikkelig på plass Haha... Jeg er også veldig fornøyd. Merker aldri noe til den! Heller ikke under samleie. Jeg syns forøvrig det er litt rart at mannen min heller ikke kjenner den? Hvordan er det med deres partnere? Merker de noe til den? Av bivirkninger lurer jeg på om jeg kanskje har noe mer utflod de to første dagene etter jeg setter inn en ny ring. Men dette er så lite at det ikke plager meg i det hele tatt. Og det beste: mindre hormoner og mer lokal tilførsel sammenlignet med p-piller!
Ethereal Skrevet 16. januar 2010 #13 Skrevet 16. januar 2010 Jeg er veldig fornøyd med min! Har ingen bivirkninger, kortere mensen enn jeg hadde før, mindre vondt, merker den ikke under sex (ei heller gjør partner). Kan anbefalle på det sterkeste!
Humleblomst Skrevet 16. januar 2010 #14 Skrevet 16. januar 2010 Jeg syns forøvrig det er litt rart at mannen min heller ikke kjenner den? Hvordan er det med deres partnere? Merker de noe til den? Vi merker ingenting til den under samleie, nei. Den legger seg rundt livmorstappen under samleie og er dermed ikke mulig å kjenne for ham.
Gjest farge Skrevet 16. januar 2010 #15 Skrevet 16. januar 2010 om partner og jeg har sex flere ganger om dagen over en lang periode merker han at han blir ekstra sår (i forhold til hva han ville vært med samme mengde sex uten ring) pleier å ta ut ringen når vi har sex, da vi har fingring som viktig del av forspill, og da kjenner han den jo og den kommer i veien. setter den inn igjen etter sex. står i boken at man kan ta ut nuvaring i tre timer og være sikker mot graviditet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå