Mahonia Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 ...du vet, en sånn en med 12 hull i... Jeg smører formen, slenger muffinsdeig oppi og inn i ovnen. Det var KLIN UMULIG å få dem hele ut av formen. Noen som er dreven i dette?? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 ...du vet, en sånn en med 12 hull i... Jeg smører formen, slenger muffinsdeig oppi og inn i ovnen. Det var KLIN UMULIG å få dem hele ut av formen. Noen som er dreven i dette?? :klø: Er det ikke meningen å bruke papirformer oppi hullene, da? Det gjør ihvertfall jeg....
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Er det ikke meningen å bruke papirformer oppi hullene, da? Det gjør ihvertfall jeg....
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Jepp, du må ha papirformer nedi om du lager myke cupcakes/muffines.
Mahonia Skrevet 14. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 14. januar 2010 At jeg ikke tenkte på DET før!!! Uansett, tusen takk for svar alle sammen!
Siiw Skrevet 18. januar 2010 #6 Skrevet 18. januar 2010 Jeg har sånn muffins form med 12 og 6 stk? og jeg bruker bare litt smør, og så bruker jeg kniv til og få dem løs, bruker og gå bra!! . men med papir så ble dem mindre;/
Gjest navnelapp Skrevet 18. januar 2010 #7 Skrevet 18. januar 2010 Du får dei heile ut om du smører forma godt, og så strør litt mjøl i før du har i røra. Det lønner seg å la dei kolne litt før du byrjar å dytte og styre, då heng dei betre saman. har du mjuk form kan du dytte dei opp når dei har kolne. Men det kan vere vanskeleg å halde seg. ;-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå