bonafide Skrevet 13. januar 2010 #1 Skrevet 13. januar 2010 Hei alle sammen Siden jeg er student, bor alene og har litt for mye tid for meg selv, er mye deprimert osv, har jeg nå bestemt at jeg skal prøve å finne noe som jeg kan holde litt på med på fritiden slik at jeg kan komme meg ut. Det eneste er bare hva.. Siden jeg er litt opp og ned i humør og litt opp og ned i hva jeg orker, kan det ikke være en sport eller noe som krever veldig mye (det får evt komme etterpå når jeg har kommet meg ut, opp og frem). Det er også veldig viktig at det er noe som jeg tror jeg vil greie å fullføre slik at jeg vil få litt mestringsfølelse, og som kan være litt lystbetont. (det eneste er at jeg er litt usikker på hva som er lystbetont, for slik som jeg har det nå så er alt rimelig mørkt, og det er få lyspunkter i det hele tatt.) UANSETT! *dytte vekk dumme tanker* Jeg kom over denne: http://www.minipicasso.com/index.html nettsiden til mini picasso der de arrangerer tegne og malekurs for voksne og barn. (jeg skal selvfølgelig på voksenkurset, selv om ferdighetene mine nok heller plasserer meg hos barna ) Er det noen der ute som har erfaringer med slike kurs? Evt har vært på noe slikt eller hørt om det? Er dette noe å anbefale, eller bør jeg styre unna? Har snakket litt med kjæresten om det, og han sier go for it.. "kanskje du kan lage noe fint som vi kan henge opp til sommeren når vi skal flytte sammen!" sa han :rødme: Han er jo så snill og støttende. Er bare redd jeg kanskje kaster meg ut i noe jeg senere vil angre på - men det er jo bare for 9 uker.. Er litt usikker - er ikke teit å møte opp alene på slike ting? Alle synspunkter og tanker tas imot med takk
siljesol Skrevet 13. januar 2010 #3 Skrevet 13. januar 2010 Hei alle sammen Siden jeg er student, bor alene og har litt for mye tid for meg selv, er mye deprimert osv, har jeg nå bestemt at jeg skal prøve å finne noe som jeg kan holde litt på med på fritiden slik at jeg kan komme meg ut. Det eneste er bare hva.. Siden jeg er litt opp og ned i humør og litt opp og ned i hva jeg orker, kan det ikke være en sport eller noe som krever veldig mye (det får evt komme etterpå når jeg har kommet meg ut, opp og frem). Det er også veldig viktig at det er noe som jeg tror jeg vil greie å fullføre slik at jeg vil få litt mestringsfølelse, og som kan være litt lystbetont. (det eneste er at jeg er litt usikker på hva som er lystbetont, for slik som jeg har det nå så er alt rimelig mørkt, og det er få lyspunkter i det hele tatt.) UANSETT! *dytte vekk dumme tanker* Jeg kom over denne: http://www.minipicasso.com/index.html nettsiden til mini picasso der de arrangerer tegne og malekurs for voksne og barn. (jeg skal selvfølgelig på voksenkurset, selv om ferdighetene mine nok heller plasserer meg hos barna ) Er det noen der ute som har erfaringer med slike kurs? Evt har vært på noe slikt eller hørt om det? Er dette noe å anbefale, eller bør jeg styre unna? Har snakket litt med kjæresten om det, og han sier go for it.. "kanskje du kan lage noe fint som vi kan henge opp til sommeren når vi skal flytte sammen!" sa han :rødme: Han er jo så snill og støttende. Er bare redd jeg kanskje kaster meg ut i noe jeg senere vil angre på - men det er jo bare for 9 uker.. Er litt usikker - er ikke teit å møte opp alene på slike ting? Alle synspunkter og tanker tas imot med takk Hva venter du på? meld deg på med en gang!! Jeg må si at jeg aldri har gått kurs men har gått på kunstskole. og ingen ting er bedre enn å male ut sine følelser som går litt opp og ned! for meg blir det som en rekreasjon og meditasjon og kunne utrykke følelser og farger på ett lerret.. I tillegg skal jeg love deg at du vil møte så mye gode, rare, spennende folk på slike kurs.. Jeg elsker kunstnere og mini kunstnere, der er så mye tanker og følelser, opplevelser og jeg kunne forsatt i det uendlige mennesker i denne verden og en god del av dem er slike som deg som ønsker å lære noe og føler deg tiltrukket av kunst! bestill kurs med en gang!!!!! DU KOMMER ALDRI TIL Å ANGRE!! og har heller ikke noe som helst å tape på å prøve noe nytt!! ps. spiller ingen rolle om du er flink eller ikke, det er følelsen og budskapet du legger i maleriet som teller! ikke mange som syns dem var noe særlig flink de som gjennom historien nå blir sett på som størst! det er ikke det som teller heller foresten... det er jo hva du får ut av det!! LYKKE TIL!
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #4 Skrevet 13. januar 2010 Har svært god erfaring med minipicasso. Ikke personlig, men for ett av mine barn. Hun hadde en svært dårlig periode i løpet av skoletida, jeg var nokså bekymret. Ikke lett å få henne interessert i noe som helst - før vi fant disse kursene. Det kan selvsagt ha vært en medvirkende og ikke utløsende faktor til at det nå går MYE bedre, men hvis dette er noe du har lyst til, sier jeg som den over: GO FOR IT! Hva har du å tape?
bonafide Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #5 Skrevet 13. januar 2010 Takk for koselige og bra tilbakemeldinger Jeg vurderer det sterkt nå, men er som sagt litt redd for at det skal bli enda en ting jeg må "takle".. Men samtidig så heter det jo at den som intet våger, intet vinner.. Så kanskje dette er det jeg trenger? Er litt redd for at det skal være en mer "par-greie" og venninne-greie enn at folk kommer alene, og at jeg derfor skal føle meg litt utenfor og rar.. Har ingen som jeg kan begynne med, og har egentlig litt lyst til å starte alene - det er vel ikke en "par-ting" slike kurs, er det? Vet nemlig jeg for noen år siden meldte meg på et dansekurs med en venninne, og der var det ingen som kom for å danse alene.. Bare venner og par..
siljesol Skrevet 13. januar 2010 #6 Skrevet 13. januar 2010 Takk for koselige og bra tilbakemeldinger Jeg vurderer det sterkt nå, men er som sagt litt redd for at det skal bli enda en ting jeg må "takle".. Men samtidig så heter det jo at den som intet våger, intet vinner.. Så kanskje dette er det jeg trenger? Er litt redd for at det skal være en mer "par-greie" og venninne-greie enn at folk kommer alene, og at jeg derfor skal føle meg litt utenfor og rar.. Har ingen som jeg kan begynne med, og har egentlig litt lyst til å starte alene - det er vel ikke en "par-ting" slike kurs, er det? Vet nemlig jeg for noen år siden meldte meg på et dansekurs med en venninne, og der var det ingen som kom for å danse alene.. Bare venner og par.. tviler på det er så mange par som kommer på slike kurs, noen som kjenner hverandre kanskje, men tror du vil få aller mest utbytte av det alene.. du må på en måte angripe det selv og ikke hjemme deg bak noen da, mye lettere å få nye venner når du kommer alene også, mindre skremmende å komme bort å hilse på deg som en person og ikke en gjen viss du forstår.. Du har ingen ting å tape! og kommer aldri til å angre, det lover jeg deg! uansett bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort;) kanskje det blir ditt livs beste opplevelse???
siljesol Skrevet 13. januar 2010 #7 Skrevet 13. januar 2010 tviler på det er så mange par som kommer på slike kurs, noen som kjenner hverandre kanskje, men tror du vil få aller mest utbytte av det alene.. du må på en måte angripe det selv og ikke hjemme deg bak noen da, mye lettere å få nye venner når du kommer alene også, mindre skremmende å komme bort å hilse på deg som en person og ikke en gjen viss du forstår.. Du har ingen ting å tape! og kommer aldri til å angre, det lover jeg deg! uansett bedre å angre på noe man har gjort, enn noe man ikke har gjort;) kanskje det blir ditt livs beste opplevelse??? hehe... gjemme og ikke hjemme
bonafide Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 13. januar 2010 Kanskje det ja Tror jammen jeg skal ringe å melde meg på imorgen jeg Jeg kan ikke helt dette med priser på slike ting, men er 1560 kroner for 9 uker (9 ganger) mye? Det er jo inkludert alle matrialene, så det er vel ikke såå ille? :klø:
siljesol Skrevet 13. januar 2010 #9 Skrevet 13. januar 2010 Kanskje det ja Tror jammen jeg skal ringe å melde meg på imorgen jeg Jeg kan ikke helt dette med priser på slike ting, men er 1560 kroner for 9 uker (9 ganger) mye? Det er jo inkludert alle matrialene, så det er vel ikke såå ille? :klø: syns ikke det er mye nei!! lerret, papir, pensler og skikklige blyanter koster mye for ikke å snakke om maling.. jeg maler å tegner sikkert for like mye iløpet av en 2-3uker selv;) du må skrive litt hvordan det går på kurset etter hvert da! det blir jo kjempe spennende å høre:)
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2010 #10 Skrevet 13. januar 2010 Synes ikke dette er spesielt dyrt, nei - har fått mye igjen for pengene jeg har lagt ut for datteren, synes jeg. Hun kjente ingen - men gikk på barn/ungdom. Vet ikke hvordan voksenkursene er, men ville forundre meg om dette var en pargreie???
bonafide Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 13. januar 2010 syns ikke det er mye nei!! lerret, papir, pensler og skikklige blyanter koster mye for ikke å snakke om maling.. jeg maler å tegner sikkert for like mye iløpet av en 2-3uker selv;) du må skrive litt hvordan det går på kurset etter hvert da! det blir jo kjempe spennende å høre:) Det skal jeg gjøre Håper bare ikke jeg har vært for usikker og spolert sjansen. Det begynner allerede nå på mandag, så var visst få plasser igjen. Jeg får håpe på det beste og ringe de i morgen tidlig
bonafide Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #12 Skrevet 13. januar 2010 Synes ikke dette er spesielt dyrt, nei - har fått mye igjen for pengene jeg har lagt ut for datteren, synes jeg. Hun kjente ingen - men gikk på barn/ungdom. Vet ikke hvordan voksenkursene er, men ville forundre meg om dette var en pargreie??? Håper ikke det. Vil ikke stå der å føle meg helt alene.. Dersom det blir sånn så kan jeg jo evt ta med meg musikk å sette det på øret For da blir jeg ikke så "stakkarslig" Begynner nesten å se frem til dette jeg - tenk om det hjelper meg skikkelig og at dette er hobbyen som passer for meg Jeg har jo alltid vært litt glad i å tegne.. (men har aldri vært flink nok til at jeg har villet vist noe til noen eller bruke masse penger på det..) Hjalp veldig å snakke her inne om det - jeg har bestemt meg! Er det fortsatt plass, så er jeg med
Gjest Gjest Skrevet 15. januar 2010 #13 Skrevet 15. januar 2010 Det var pussig. Denne siden har jeg også vært inne på. Det ser jo veldig bra ut... Har du meldt deg på? Fikk du plass? Jeg har også lyst å melde meg på men bor litt lang unna. Veldsig spent på hvordan det er.... Fortell, fortell og lykke til....
bonafide Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #14 Skrevet 15. januar 2010 Jeg har meldt meg på og fikk plass ja Blir spennende Skal legge ut litt om hvordan det var når jeg har vært der! Er slikkelig spent og litt "redd"..
bonafide Skrevet 18. januar 2010 Forfatter #15 Skrevet 18. januar 2010 I dag var jeg på tegne- og malekurset for første gang Det var skikkelig morsomt! Alle som var der var kjempehyggelige, og kurslederen var veldig snill og hjelpsom. I dag tegnet vi med blyanter av forskjellig tykkelse og "mykhet". Kurslederen viste oss noen øvelser for å "bli kjent med blyanten" og finne ut hvilken vi hadde mest lyst til å jobbe med før vi begynte å tegne en skisse. Når vi var ferdige med skissen så tegnet vi bildet ferdig med kullstift. Det var veldig gøy og jeg gleder meg til å dra tilbake på mandag igjen Da skal vi fortsette litt med kullstift, og så skal vi begynne å male. Tror det blir moro Er glad jeg begynte på det nå - er litt stolt av meg selv her jeg sitter med tegningen min - at jeg greide å holde følge med resten, og at bildet mitt ikke var såå mye værre enn de andre sitt.. Er faktisk litt fornøyd med hvordan jeg fikk det til Uansett - er glad jeg ble med på det!
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #16 Skrevet 18. januar 2010 Så spennende...Det hørtes skikkelig morsomt ut. Glad på dine vegner og lykke til videre.... Fortell gjerne mer etterhvert....
siljesol Skrevet 19. januar 2010 #17 Skrevet 19. januar 2010 I dag var jeg på tegne- og malekurset for første gang Det var skikkelig morsomt! Alle som var der var kjempehyggelige, og kurslederen var veldig snill og hjelpsom. I dag tegnet vi med blyanter av forskjellig tykkelse og "mykhet". Kurslederen viste oss noen øvelser for å "bli kjent med blyanten" og finne ut hvilken vi hadde mest lyst til å jobbe med før vi begynte å tegne en skisse. Når vi var ferdige med skissen så tegnet vi bildet ferdig med kullstift. Det var veldig gøy og jeg gleder meg til å dra tilbake på mandag igjen Da skal vi fortsette litt med kullstift, og så skal vi begynne å male. Tror det blir moro Er glad jeg begynte på det nå - er litt stolt av meg selv her jeg sitter med tegningen min - at jeg greide å holde følge med resten, og at bildet mitt ikke var såå mye værre enn de andre sitt.. Er faktisk litt fornøyd med hvordan jeg fikk det til Uansett - er glad jeg ble med på det! ååå.. så bra!! Høres ut som ett veldig bra kurs! ganske lik begynnelse som det er på kunstskole faktisk. tror du skal få lære mye der ja! og ikke bare rent tegne/male messig, meg om seg selv og andre også! gleder meg på dine vegner, kunne tenkt meg å bodd slik til at jeg også kunne gå på slike kurs, men er ikke så mye av slikt på bygda;)
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2010 #18 Skrevet 25. januar 2010 Hvordan gikk det på kurset i dag? Så spent på høre hva dere gjorde i dag...Var det like morsomt? Fortell, fortell....
bonafide Skrevet 1. februar 2010 Forfatter #19 Skrevet 1. februar 2010 Nå har jeg vært på mitt tredje kurs, og det er kjempe moro! Vi har nå tegnet og lært masse, og nå driver vi å maler et "picasso inspirert" bilde Har funnet ut litt mer av hva jeg liker og ikke, og alle på kurset er hyggelige, og læreren er veldig flink og hyggelig. Det jeg liker aller best er at det er ikke fastsatt at man skal gjøre sånn eller sånn, men det er ganske fritt og man gjør det man selv vil med det man nettopp har lært. Gjør man heeelt motsatt er det omtrent bedre enn hvis du følger det han sier Jeg liker det ihvertfall SUPERGODT og er veldig glad for at jeg begynte
Gjest Gjest Skrevet 1. februar 2010 #20 Skrevet 1. februar 2010 Så bra Det høres ut som et veldig bra kurs, og jeg blir glad av å lese denne tråden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå