aline Skrevet 16. januar 2010 #121 Skrevet 16. januar 2010 Jag har aldri kjøpt plassbilletter når jeg flyr med Norwegian fordi jeg er mot hele gebyrprinsippet. Jeg reserverer sete når det er inkludert (SAS) men har ikke noe problem med å flytte meg hvis noen spør når jeg reiser alene. Når det gjelder barn så skiller jeg skarpt mellom to behov: behovet for at et barn får sitte sammen med en kjent voksen og behovet for en spesiell plass. Det første mener jeg er et krav mens den andre kun er et ønske. Hvis man har blitt tildelt plasser hver for seg så forventer jeg at flypersonalet ordner opp i dette noe de også alltid har gjort. Hvis de har skilt et barn fra sine foresatte så er det virkelig deres ansvar å ordne opp i det. Så til tross for at inkl både plassgebyr og andre gebyrer, så kan Norwegian selge deg billigere billetter en de andre selskapene, så er du imot gebyrer, bare av prinsipp... Jeg skjønner ikke greia med det jeg da. Hadde det gjort turen dyrere en andre selskaper, mens de reklamerte med å være rimeligere, så hadde jeg skjønt det, men så lenge de altså holder seg flere hundrelapper under andre selskaper per reisende, selv inkl plassreservering, skjønner jeg ikke hva du er imot. Det samme skjer på sas, bare at du ikke kan velge det vekk, altså MÅ man velge sete der, og det er inkl i prisen uansett om man trenger det eller ikke. og ja, barn og foreldre bør sitte sammen. Og dersom det skjer at de ikke får det fordi det ikke har vært mulig å finne noen plasser som er samlet, så hadde det kanskje vært noe annet, men du sier jo klart at det ikke er det som er grunnen. Din grunn til å risikere å ikke få sitte sammen med barna dine, er fordi du er prinsipiellt imot å betale for det. så vis man da både nekter å betale, OG ikke klarer å komme seg tidlig nok til flyplassen til at man får plasser sammen, så risikerer man å ikke få sitte sammen ja, og det er ikke flybetjeningens feil. Likevel vil jeg faktisk tro at betjeningen vil gjøre det de trenger for at det skal skje, og jeg har aldri sett små barn som har måttet sitte alene, så det er helt sikkert noe de fikser, på en eller annen måte. Heldige dere med barn!! Dere kan altså la være å betale for setere etter spesifikke behov. De av oss som ikke har barn, må betale for samme tjenesten, OG riskiere å flytte oss for dere! At det finnes nervøse vrak på fly med helt egne oppfatninger om hvor de må sitte vet vi alle. Det er selvfølgelig et viktig poeng å heller ikke skape kaos for disse ved å be disse stakkarene om å flytte seg. Det finnes mange som ikke er nervøse vrak også, men som har en mye lettere flytur om de får sitte der de har valgt, av forskjellige årsaker. Slik jeg leser deg, er det bare barnefamilier som har en rettmessig grunn til å ha spesielle ønsker for sitteplasser... alle andre som skulle ha en eller annen formening om hvor de sitter, er noen stakkarer av noen nervøse vrak... og jada, om jeg blir sittende helt feil, så er jeg ett av disse nervøse vrakene!! Ikke at du hadde visst det, eller noen andre for den sakens skyld, men det hadde vært helvete for meg ja! Skjønner dog at så lenge jeg ikke har barn, så er det totalt uviktig hvor bra turen er for andre. Enslige har nok større mulighet for både å bestille tidlig, reise når de vil og å være tidlig ute på flyplassen enn det småbarnsfamilier har. Hvorfor folk med barn eller partner vanskeligere for å komme tidlig på flyplassen? Jeg har ikke barn, men det betyr jo ikke at man er enslig! Jeg har også stort sett folk rundt meg med barn, og ingen av disse har da noe mindre muligheter en meg til å stå opp på morgene... det tar lenger tid for de med barn ja! Men de KAN faktisk stå opp grytidlig di også, slik andre kan. hvor tidlig man kan bestille... joda, man har nok litt større fleksibilitet om man er barnløs. La oss nå si at det plutselig blir slik at en forelder og ungene kan ta deg fri fredag og ønsker å ta en langhelg og besøke bestemor på den andre siden av landet. Etter å ha betalt for billetten og reservert seter så ser vedkommende at det ikke er plass for den voksne og de to barn i nærheten av hverandre. Synes aline og dere andre at det da er riktig at en kanselerer billetten? Eller er det urimelig at en forventer at andre kan tilpasse seg litt og at flyselskapet ordner opp i dette? På norwegian tar man vel setereservasjonen før man avslutter bestillingen, så kansellere må man vel ikke uansett. Personlig, i den situasjonen, ville jeg faktisk tatt kontakt med flyselskapet og forklart, kanskje de kan si om de tror det er mulig eller ikke. Det finnes stort sett alltid noen som kan flytte seg, og jo mer sympatisk og ydmyk man er i sin forespørsel om å få andre til å flytte seg, jo større sjans har man for at det skal skje. Og i nevnte situasjon, tror jeg mange ville ha flyttet seg (meg inkl dersom det var mulig å flytte til ett sete som ikke tok totalt kverken på turen min). Men å flytte meg fordi noen gambler bevisst på at andre skal gi fra seg seter de har betalt for.... å flytte fra ett sete jeg har betalt for, fordi andre er prinsipiellt imot å betale for det.... det er jeg prinsipiellt imot, for å si det sånn.
aline Skrevet 16. januar 2010 #122 Skrevet 16. januar 2010 Heldige dere med barn!! Dere kan altså la være å betale for setere etter spesifikke behov. De av oss som ikke har barn, må betale for samme tjenesten, OG riskiere å flytte oss for dere! synes du forresten dette er rimelig? at FORDI du har barn, så skal du få en tjeneste gratis og samtidig FORVENTE at andre uten barn, som altså må betale for samme tjenesten, skal måtte flytte seg for deg?
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #123 Skrevet 17. januar 2010 synes du forresten dette er rimelig? at FORDI du har barn, så skal du få en tjeneste gratis og samtidig FORVENTE at andre uten barn, som altså må betale for samme tjenesten, skal måtte flytte seg for deg? Nå har ikke jeg ønske om å sitte på noen spesiell plass, kun et ønske om å få sitte sammen. At de som ønsker å sitte på en spesiell plass vil betale et gebyr for å sikre seg denne plassen synes jeg i utgangspunktet er greit. Men problemet er dette kan komme i konflikt med at andre får sitte sammen. Da synes jeg det ikke lenger er greit. At man skal betale gebyr for å kunne sitte sammen når man ikke har noe spesielt ønske om plass synes jeg er fullstendig galt. For ordens skyld: Jeg er ikke i mot gebyrer generelt sett. Hvis de vil ha gebyr for mat, bagasje, at man betaler for kredittkort e.l. så får de bare gjøre det. Gebyrer derimot for seteplass, dobesøk, o.s.v. er jeg derimot sterkt i mot og mener at det vil kunne medføre uheldig holdninger mellom passasjerer, uhygeniske tilstander o.s.v. Vi forbrukere bør protestere mot og sabotere disse gebyrene. Årsaken er at ved å legge gebyrer på dette så oppmuntrer man til en del holdninger som jeg oppfatter som svært usunne og usolidariske noe denne tråden demonstrerer til fulle. Og til de som sammenligner gebyrer for gode seter på fly med gode seter i teater og konserter m.m.: Teater og konserter er fornøyelser hvor man selvfølgelig skal betale for godene. Jeg vil ikke forvente at et barn skulle få bedre plass enn vi har betalt for i en slik sammenheng. I et teater har man også god mulighet for å gå ute en liten stund hvis situasjonen blir vanskelig. Fly derimot er et transportmiddel og mer et nødvendig onde hvor man i større grad må tilpasse seg hverandre. Jeg mener at setefordelingen fungerte bedre før når flyselskapet gjennomførte plasseringen. Man kunne selvfølgelig opplyse om at man ønsket vindusplass, ved korridor, ved nødutgang, foran, bak etc og så fant flyselskapet den beste løsningen for alle samlett sett. Som tidligere skrevet var det da lettere å kommes seg unna bråkete unger og fulle folk enn slik det er i dag. Det var samlet sett bedre for alle.
aline Skrevet 17. januar 2010 #124 Skrevet 17. januar 2010 Nå har ikke jeg ønske om å sitte på noen spesiell plass, kun et ønske om å få sitte sammen. At de som ønsker å sitte på en spesiell plass vil betale et gebyr for å sikre seg denne plassen synes jeg i utgangspunktet er greit. Men problemet er dette kan komme i konflikt med at andre får sitte sammen. Da synes jeg det ikke lenger er greit. At man skal betale gebyr for å kunne sitte sammen når man ikke har noe spesielt ønske om plass synes jeg er fullstendig galt. Men det er ikke det samme med seteplassering for deg, du har ett ønske om at du og en annen sitter sammen. Da har man ett spesifikt ønske, selv om det ikke spiller noen rolle hvor i flyet man sitter. I utgangspunktet skjønner jeg hva du mener, men i min erfaring, så fungerte ikke det der før seteplassering heller. Jeg og venninder bestilte flybilletter sammen flere ganger før det ble aktuellt med setereservering, og jeg kan faktisk nesten ikke huske noen gang vi havnet sammen!!! Vi måtte alltid prøve å snakke med betjeningen for bytte i etterkant, selv om det var en av oss som bestilte billettene, og det var helt selvsagt at vi reiste sammen. Jeg synes ikke man kan sammenligne gebyr på setereservering og gebyr på å få gå på do!! (har norwegian nevnt at dette er noe de skal begynne med?) Å betale for setereservering/seteønsker, er noe som har vært vanlig i mange sammenhenger. Se bare på tog i gamledager, der var det en mulighet å reservere, dersom man ønsket det, kostet det penger. og jeg har veldig sjeldent opplevd store konflikter på fly pga seteplassering. Har flere ganger sett folk som bytter, og av og til blitt spurt om det selv og, men har per dags dato ikke opplevd at det skaper noen konflikter på noe vis. Betjeningen er ganske vant til slikt, kanskje i like stor grad fra den tiden det IKKE var seteplassering, da de måtte flytte på folk ganske mye da og. Jeg er imot å sabotere gebyrer jeg da, så lenge tjenesten faktisk er noe som er standard hos så godt som alle, og man betaler for det hos så godt som alle (om det er innbakt i prisen eller ei), det er en grunn til at de har valgt å gjøre det de gjør, og det ville kred mye ekstra arbeidskraft dersom de skulle ha noen som satt og plasserte folk, fulgte opp ønsker og passet på at alle med barn ble satt sammen. Da vil man måtte ha en manuell behandling av seteplassering til hver enkelt flyvning, dette vil jeg tro er noen årsverk. Selskaper som Norwegian f.eks, må kutte ned der de kan, ellers kan de ikke kjøre de prisene de har, og dersom de ikke har de prisene de har, har de ikke noe annet å by oss en hva alle de andre også har. Det er jo egentlig som andre, man finner hva man ønsker å være, også finner man måter å få til dette på. Norwegian vil være billige, da må de kutte på noe, som mat, bagasje og ta betalt for setereservering for de som ønsker det. Man kan like det eller ikke, men på noen selskaper er det altså slik. Og, på de aller fleste selskaper idag, er det vel slik at man velger selv hvor man sitter, altså reserverer sete. Uansett om det er innbakt eller ikke i prisen. Jeg mener at setefordelingen fungerte bedre før når flyselskapet gjennomførte plasseringen. Man kunne selvfølgelig opplyse om at man ønsket vindusplass, ved korridor, ved nødutgang, foran, bak etc og så fant flyselskapet den beste løsningen for alle samlett sett. Som tidligere skrevet var det da lettere å kommes seg unna bråkete unger og fulle folk enn slik det er i dag. Det var samlet sett bedre for alle. åh, dette er jeg uenig i. Som jeg nevte over, så var det ikke få ganger folk som bestilte sammen ikke ble sittende sammen, hvor man endte var ganske tilfeldig, og det var myyyye bytting av seteplasser da også. Og det å skulle ha noen som manuellt går igjennom alle ønsker og plassere manuelt, tror jeg er lite reellt, da dette koster noen årsverk vil jeg tro. Det VAR nok lettere å unngå barn før ja, fordi barnefamilier ofte ble plassert foran (så det kan nok godt hende at det funket bedre for barnefamilier), men for resten.... er ikke så sikker jeg. Vet om ganske mange som reiser endel uten barn, og som setter pris på å kunne velge hvor de skal sitte. Kanskje mye fordi man da kan velge ett sete langt foran, for å komme raskt av for videre transport. Dette var ikke en mulighet før setereservering. men folk skal få boikotte for min del altså, jeg tror det er mye mer uvilje i denne tråden en det er i det virkelige liv, for å være ærlig. Fordi knapper blir trykket på som stort sett ikke blir trykket på der ute i virkeligheten. og folk som reiser uten barn, er jo ikke noe problem om boikotter, men at man velger å boikotte med barn, når man VET at det da er en bitteliten sjanse for at det å få sitte sammen med sitt lille barn, skjønner jeg ikke. Rett og slett fordi jeg ikke på noe vis ville latt motvilje mot gebyrer (som er på stort sett alle fly idag, innbakt eller ikke) sette barnet mitt i risiko for å sitte uten sin mor, eller få en bulkete start ved å måtte omplassere mange andre for å få sitte sammen.
Villa2000 Skrevet 17. januar 2010 #125 Skrevet 17. januar 2010 Hadde jeg betalt ekstra for å sitte en spesiell plass på flyet så hadde jeg nok blitt litt ergerlig dersom jeg måtte flytte fordi noen hadde gamblet med at det "ordnet" seg. Derimot så hadde jeg neppe vært helt uvillig men hadde da selfølgelig forventet at dem betalte meg tilbake de pengene som jeg hadde betalt for å få akkurat den plassen + kanskje litt ekstra for bryderiet? Nå ser ikke jeg på meg selv som veldig vanskelig men jeg liker å bestille plass da jeg har lange bein som gjør at det ikke er alle plasser i flyet som er så veldig behagelige. På den andre siden så hadde det ikke vært noe problem for meg å sitte ved siden av et barn. Kommer som regel veldig godt ut av det med barn og tror nok ikke turen hadde blitt så verst uansett
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #126 Skrevet 17. januar 2010 La oss nå si at det plutselig blir slik at en forelder og ungene kan ta deg fri fredag og ønsker å ta en langhelg og besøke bestemor på den andre siden av landet. Etter å ha betalt for billetten og reservert seter så ser vedkommende at det ikke er plass for den voksne og de to barn i nærheten av hverandre. Synes aline og dere andre at det da er riktig at en kanselerer billetten? Eller er det urimelig at en forventer at andre kan tilpasse seg litt og at flyselskapet ordner opp i dette? Som aline sier, dette ser du før du har bestilt og betalt. Og er man sent ute med å bestille er man jo uansett ikke garantert å få noen plass i det hele tatt. Hva hvis din familie på fire ser at det kun er tre plasser igjen på flyet? Skulle ikke forundre meg om enkelte mener at en enslig da bør vente på neste fly.
Gjest Gjest_Mamma_* Skrevet 17. januar 2010 #127 Skrevet 17. januar 2010 Det er i denne tråden kommet fram flere gode råd for hvordan man kan unngå å bli adskilt fra barna.Jeg har også barn,men har aldri basert meg på at andre skal si ifra seg sitt sete som de har betalt for, til fordel for meg og mine barn. Med en del av de holdningene som utvises fra foreldre i denne tråden er det jammen ikke rart det finnes mange frekke ufordragelige unger rundt omkring. Skjerp dere!
Yummy_Mummy Skrevet 17. januar 2010 Forfatter #128 Skrevet 17. januar 2010 Dere har fått med dere at jeg har ringt Norwegian og spurt? I følge dama der var det IKKE nødvendig å bestille sete. Jeg er ikke på jakt etter vindusplassen til noen, og hver vår side av midtgangen går nok også helt fint (selv om Norwegian er glad i å kjøre traller). Ettersom Norwegian har sagt at det går greit, så regner jeg med at det gjør det, og det kan være at jeg blir litt sur dersom det plutselig ikke gjør det når jeg har ringt og spurt. Godt tips om å sjekke om flyet er fullt eller ikke. Det er en helt vanlig torsdags kveld, så det burde være gode sjanser for at det ikke er fullt. Forresten, dere som skryter sånn av SAS og setereservasjon der. Så vidt jeg husker står det at de ikke kan garantere deg akkurat det setet selv om du reserverer det. (Faktisk tilbød jeg meg å flytte meg da jeg reiste med spedbarn fordi det hadde havnet to spedbarn på samme rad. Jeg satt i midtgang, og det var snakk om å flytte en rad fram. SAS ville helst laget et styr om hvem som hadde skjekket inn først og hvor feilen hadde oppstått) Regner med at Norwegian garanterer deg det ettersom du betaler ekstra for det da. Og nei, jeg forventer ikke at folk skal gi det fra seg, men dersom man spør hyggelig, så er stort sett (jeg er i alle fall det) villig til å bytte. Var ikke klar over at dette var en sånn brannfakkel, jeg bare lurte på hvordan det fungerte i praksis siden det sto at man kunne sikre seg å sitte sammen ved å reservere sete. Siden barn under 11 år ikke kan reise uten ledsager burde det jo i så fall stå at man MÅ reservere seter dersom man reiser med barn. For dere som ikke liker å bli sparket i ryggen; det hjelper å ikke legge ned setet når den bak sitter med et barn på fanget (sist vi fløy var før fylte to, og da la han foran ned setet. Jeg sa ikke noe på det selvom det ble rimelig trangt, men om han da synes det ble ubehagelig med bordet som gikk opp og ned, så kunne han i grunnen takke seg selv! Men jeg er vel frekk og ufordragelig som tenker sånn!)
aline Skrevet 17. januar 2010 #129 Skrevet 17. januar 2010 Var ikke klar over at dette var en sånn brannfakkel, jeg bare lurte på hvordan det fungerte i praksis siden det sto at man kunne sikre seg å sitte sammen ved å reservere sete. Siden barn under 11 år ikke kan reise uten ledsager burde det jo i så fall stå at man MÅ reservere seter dersom man reiser med barn. Det er nok mye mer en bare ditt innlegg som har skapt reaksjoner her. Og jeg er enig i at de enten bør kreve reservering om man reiser med barn, eller åpne for slik man gjorde før, at man ikke betalte for reservering men valgte det først når man kom på flyplassen/sjekk-inn. Jeg skal reise med Norwegian nå, og fikser dårlig midtsete, jeg hadde da tatt det som en selvfølge at jeg måtte reservere, men kanskje jeg skal ta en telefon og sjekke om jeg kan flyttes på dersom jeg får midtsete, slik at jeg slipper den utgiften ejg og.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #130 Skrevet 17. januar 2010 Jeg ser at TS ringte Norwegian den 14. januar, og endringen i reglene skjedde fra 15. januar. Norwegian kan jo ikke vite på forhånd hvor mange flere som kommer til å forhåndsreservere nå som reglene er endret, så jeg ville ikke stolt på at det er nok plasser sammen til folk som ikke har reservert.
Kjetil E Skrevet 17. januar 2010 #131 Skrevet 17. januar 2010 Hadde jeg betalt ekstra for å sitte en spesiell plass på flyet så hadde jeg nok blitt litt ergerlig dersom jeg måtte flytte fordi noen hadde gamblet med at det "ordnet" seg. Derimot så hadde jeg neppe vært helt uvillig men hadde da selfølgelig forventet at dem betalte meg tilbake de pengene som jeg hadde betalt for å få akkurat den plassen + kanskje litt ekstra for bryderiet? Sørger altid for å reservere sete så fort som overhode mulig, enten det koster ekstra eller ei. For meg er det viktig å få sitte ved vinduet. Og jeg vil aldri under noen omstendighet flytte på meg, ikke en gang om de tilbød meg penger for at jeg skulle flytte meg.
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2010 #132 Skrevet 17. januar 2010 Ikke lest hele tråden, så om dette er sagt før; Unnskyld! Men, når en kommer på Gardermoen, om du skal reise derfra, står det sånne innsjekkingsbokser der. Der reserverer du sete samtidig med innsjekkingen. Veldig enkelt, og du velger jo da selv hvor du vil sitte! God tur!
Kjetil E Skrevet 17. januar 2010 #133 Skrevet 17. januar 2010 Ikke lest hele tråden, så om dette er sagt før; Unnskyld! Men, når en kommer på Gardermoen, om du skal reise derfra, står det sånne innsjekkingsbokser der. Der reserverer du sete samtidig med innsjekkingen. Veldig enkelt, og du velger jo da selv hvor du vil sitte! God tur! Innsjekkingsboksene står der nok fortsatt, kan ikke tenke meg noe annet. Men du for ikke endret setevalget flyselskapet har gjort for deg, uten å betale for det. Så er du missfornøyd med setet som er valgt til deg, må du punge ut. Forutsatt at det type sete du ønsker er ledig.
aline Skrevet 18. januar 2010 #134 Skrevet 18. januar 2010 Innsjekkingsboksene står der nok fortsatt, kan ikke tenke meg noe annet. Men du for ikke endret setevalget flyselskapet har gjort for deg, uten å betale for det. Så er du missfornøyd med setet som er valgt til deg, må du punge ut. Forutsatt at det type sete du ønsker er ledig. men er det slik at dersom man ikke bestiller plass når man kjøper billett, så kan man se plasseringen når man sjekker inn også kjøpe DA, dersom man ikke liker den plassen man har fått? for er det det, så tar jeg det jo først der, når jeg ser om jeg har fått en ok plass først.
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #135 Skrevet 18. januar 2010 Innsjekkingsboksene står der nok fortsatt, kan ikke tenke meg noe annet. Men du for ikke endret setevalget flyselskapet har gjort for deg, uten å betale for det. Så er du missfornøyd med setet som er valgt til deg, må du punge ut. Forutsatt at det type sete du ønsker er ledig. Helt, helt feil. Du kan endre sete gratis med Norwegian og SAS når du sjekker inn på automatene på Gardermoen. Er bare å trykke på knappen "Endre sete"...
aline Skrevet 18. januar 2010 #136 Skrevet 18. januar 2010 Helt, helt feil. Du kan endre sete gratis med Norwegian og SAS når du sjekker inn på automatene på Gardermoen. Er bare å trykke på knappen "Endre sete"... ja faktisk! Jeg ringte Norwegian nå, slik at jeg vet før bestilling selv, og spurte spesifikt om dette. Og reserverer man sete mens man bestiller billett, så må man betale. Dersom man ikke reserverer sete, men ønsker å endre sete når man sjekker inn på Gardermoen, svarte hun to ganger at da koster det ikke noe å endre. Ikke at jeg forstår dette, for dersom folk vet det, så er det vel ingen som betaler for det i første omgang... ? Men da kjøper jeg jo selvsagt uten setereservering, og fikser det bare når jeg kommer til innsjekk. Gud så kjekt det er med tråder på KG, dette hadde ikke falt meg inn engang ellers... jeg hadde bare betalt jeg, og trodd jeg måtte det for å få ok sete.
Gjest Kjetil_e ikke innlogget Skrevet 18. januar 2010 #137 Skrevet 18. januar 2010 ja faktisk! Jeg ringte Norwegian nå, slik at jeg vet før bestilling selv, og spurte spesifikt om dette. Og reserverer man sete mens man bestiller billett, så må man betale. Dersom man ikke reserverer sete, men ønsker å endre sete når man sjekker inn på Gardermoen, svarte hun to ganger at da koster det ikke noe å endre. Ikke at jeg forstår dette, for dersom folk vet det, så er det vel ingen som betaler for det i første omgang... ? Men da kjøper jeg jo selvsagt uten setereservering, og fikser det bare når jeg kommer til innsjekk. Gud så kjekt det er med tråder på KG, dette hadde ikke falt meg inn engang ellers... jeg hadde bare betalt jeg, og trodd jeg måtte det for å få ok sete. Nå svarte jeg utifra det TS skrev. Siden jeg ikke har vært ute og flydd siden oktober 2009. Men de opplysninger du har fått nå er jo stikk i strid med hva TS skrev da. Men på den annen side så kan det jo hende at hvis dere er flere og skal på en pop.flygning så har så mange mennesker forhåndsreservert seter og plasert seg slik at dere ikke for plass sammen uansett når dere kommer til flyplassen.
aline Skrevet 18. januar 2010 #138 Skrevet 18. januar 2010 Nå svarte jeg utifra det TS skrev. Siden jeg ikke har vært ute og flydd siden oktober 2009. Men de opplysninger du har fått nå er jo stikk i strid med hva TS skrev da. Men på den annen side så kan det jo hende at hvis dere er flere og skal på en pop.flygning så har så mange mennesker forhåndsreservert seter og plasert seg slik at dere ikke for plass sammen uansett når dere kommer til flyplassen. Jeg er helgvis ikke avhengig av å sitte sammen med min reisepartner (selv om vi gjerne gjør det såklart, om vi får til), for min del var det viktigere å kunne velge vekk midtsete f.eks. Og det er klart, dersom alle har betalt setereservering, så risikerer jeg at det ikke finnes noen midtganger igjen når jeg venter med å velge sete til jeg kommer til innsjekk, men den sjansen tar jeg. Er alltid ute i god tid til innsjekk likevel, så får bare håpe på det beste. Og, jeg ber ikke folk flytte seg dersom jeg ikke får det setet jeg "trenger", når jeg ikke da altså prioriterer å betale først.
Caramba Skrevet 18. januar 2010 #139 Skrevet 18. januar 2010 (endret) Jeg tror ikke du skal satse på det. Hadde ungen din som hyler, sparker, er sulten, kjeder seg, blitt plassert ved siden av meg, hadde jeg ikke sett etter ungen, det kan du tro. Jeg hadde tilkalt kabinpersonalet hele tiden og klagd, men ikke flyttet meg. Jeg hadde bare dyttet vekk ungen. Den er ikke mitt problem. Da fikk de sette ungen på fanget ditt der fem rader bak. Småbarnsforeldre!!! Jeg hadde selvsagt ikke plassert barnet mitt tre rader foran meg. Det var forsøk på litt humor..... Hver gang jeg har reist med barn på Norwegian har jeg betalt for sete-reservasjon... (som det står lenger opp i innlegget mitt) Endret 18. januar 2010 av Caramba
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. januar 2010 #140 Skrevet 18. januar 2010 Ikke mitt problem. Du har muligheten til å flytte deg. Hvis du nekter å gjøre det, så får du finne deg i at det kan sitte barn i setet ved siden av deg. SITER Hadde ett av dine barn blitt plassert alene ved siden av meg på en flytur, så hadde hele flyturen vært ødelagt for meg, og det samme med starten av ferien min!! pga at du ikke tok deg råd til å betale for å sitte sammen med dine barn på reisen. Det hadde ikke vært flyselskapets skyld, for de opplyste deg om dette når du bestilte, det hadde vært din skyld, fordi du valgte å satse på at det gikk greit og satse på at dersom barne dine havnet alene ved siden av noen,s å vil de gi slipp på seter de evt har betalt for, fordi de ikke vil ha ditt barn alene ved seg. Ikke mitt problem. Du har muligheten til å flytte deg. Hvis du nekter å gjøre det, så får du finne deg i at det kan sitte barn i setet ved siden av deg. Så vi som har betalt har muligheten til å flytte oss, hvis vi nekter, får vi din alenereisende unge ved siden av oss fordi du er for gjerrig til å betale det lille gebyret. Det er ditt barn, men ikke ditt problem sier du. Tja, ungen kan jo sitte der alene ved siden av meg, dra av seg sikkerhetsbeltet, falle ut av setet og ned på gulvet og slå seg, bli livredd av turbulens, grabbe seg oppi mitt serveringsbord, velte min kopp med varm kaffe over seg. Tror du jeg skulle bry meg om det og passe på ungen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå