Gå til innhold

Tips!


Fremhevede innlegg

Skrevet

Spesielt sliter jeg med å få i meg nok karbohydrater. Hva burde jeg spise og IKKE spise??

På forhånd takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sunne karbohydrater finner du i kornprodukter, pasta (forsåvidt et kornprodukt), ris og poteter. Karbohydrater fra frukt (sukkertyper) er bra å få i seg noe av, men du bør spise det sammen med annen mat for å begrense blodsukkerstigningen litt, banan og druer inneholder mest sukker av frukttypene tror jeg. Sukker i forskjellige former utenom frukt er vel det de fleste stempler som verstingene, men for en som trenger energien er det egentlig ikke så skadelig. Ha det i tillegg til andre typer karbohydrater og gjør det på samme måte som med frukten, altså spis/drikk det sammen med annen mat. Ta deg f.eks. gjerne et glass sukkerholdig saft til maten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...