Gå til innhold

Menn og prevensjon...


Valentina

Anbefalte innlegg

Hei, fikk ikke resultat av å søke, så drister meg til å prøve meg her. Håper ingen blir forbannet selv om temaet har vært oppe tidligere..

Føler for å ta en pause fra p-pillene, yasmin, da jeg har gått på p-piller sammenhengende i over fire år. Tenkte min samboende kan få utsette seg for hormoner en stund, istedet for meg:-)

Så, har p-piller for menn kommet til Norge enda? Kan menn ta denne p-sprøyten? Eller er det ikke så farlig for meg og fortsette på p-pillene?

Håper noen som vet dette, gidder å svare meg.Jeg kan selvfølgelig ta dette opp med legen min, men vi har en del kommunikasjonsproblemer...

På forhånd takk!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke P-piller for menn er på plass helt enda, ikke i norge ihvertfall. (men jeg VET ikke 100% sikkert altså.)

P-sprøyte vet jeg heller ikke mye om, men du kan ta det ja, da skal du visstnok kun ha mensen en eller to ganger i året eller noe.

Men det må vel ihvertfall være tukling føler jeg. (bare egen følelse omsaken)

Jeg har selv forhørt meg med spesialisten jeg bruker til GU om det er viktig å ta pauser fra vanlig p-pille bruk.

Før så sa di jo at man burde ha pause etter fem/seks år.

Jeg har selv brukt p-piller fast i over 10 år, og ifølge spesialisten så gjorde ikke det noe lenger.

Dagens p-piller skulle være så bra utviklet at behovet for pauser ikke var nødvendig lenger.

Nå bruker ikke jeg samme slaget som deg, men han mente vel jevnt over regner jeg med.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Precis som aline tror att det inte finns p-piller för män i Norge, tror jag inte heller att det finns i Sverige.

En kompis till mig hämtade ut nya p-piller för ett par månader sedan och hon frågade då gynekologen om det inte fanns något som killen kunde ta istället, eftersom vi tjejer proppat i oss hormoner i tiotals år nu icon_wink.gif Svaret blev att det dessvärre inte fanns det.

Hon frågade då varför, om det inte var för att det bedrevs någon forskning på området. Hon fick då till svar att: jo, forskning om p-piller för män bedrevs, men att man inte lyckats få fram något så bra som p-piller (om man nu tycker att det är bra, men det är en annan diskussion) för män.

Det verkar inte bättre än att man få fortsätta på p-piller i några år till... Men jag har fått samma svar som aline, dvs. att inget uppehåll behövs. Förhoppningsvis har således p-piller för kvinnor utvecklats.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med gutter er at prevansjon er ikke noe som står øverst på huskelista,heller øverst på glemmelista icon_smile.gifMen en ting er de sikre på og det er at unger skal de IKKE ha.

Jeg finner rett og slett 0 logikk i dette.Men hvem skjønner seg på gutter egentlig?? icon_smile.gif

Ei p-pille for gutter er vel under produksjon og jeg gleder meg virkelig som en unge til at gutta skal få masse ekstra hormoner og alle de unødvendige og SLITSOMME bivirkningene som følger med.

Kanskje pipa får ei anna låt icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder du deg, Thea?

De som det er SÅ ufattelig synd på om de har litt vondt i hodet en halvtimes tid?

Ooh, tror jeg tar meg av den biten gitt icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ho ho. p-pillen for menn har vært like rundt hjørnet i 20 år, og jeg tror ikke på det før jeg ser det! uansett ville jeg ikke stolt på det, samboeren er nemlig verpesjuk mens jeg ikke har lyst på unger før om... vel, lenge, om i det hele tatt. glad jeg har kontrollen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei Jenter

Jeg ville absolutt ha tatt p-piller for menn om det fantes et alternativ som var like sikkert som de dere tar.

Er man i et fast forhold er det ingen tvil om at p-piller ville ha vært det beste alternativet for oss menn også, om alternativet hadde vært kondom. For det er jo ingen tvil om at sex med og uten kondom er to forskjellige opplevelser.

Så ja Sexysadie, jeg er overbevist om at mange menn ville ha tatt disse pillene.

Derimot er jeg i tvil om dere jenter virkelig ville ha overlatt dette ansvaret til mannen? Jeg mener, det er kroppen deres som får gjennomgå om mannen sluntrer unna her. Ser for meg at dama hver dag ville komme gående med pillen for å se at han tok den icon_eek.gif)

Hilsen annonym fast bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.Amanda har faktisk et uuuuutrolig godt poeng.Å stappe p-piller i menn som allerede har en smerteterskel på 0 er nok ikke en så veldig godt ide alikevel.

Søren ååååå icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Stol på meg!" sa mannen min. 9 måneder senere ble vi foreldre. Jeg tåler ikke p-piller og har også problemer med spiral, så det har til tider vært ganske nervepirrende at han har hatt ansvaret for prevensjonen. Er enig med den anonyme mannen. Tror de fleste kvinner ville passet godt på om mannen tok pillen sin. Nå har vi planlagt et barn til, og etter det har han lovet å sterilisere seg. Da skal det bli moro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med loretta og Jen. Selv om jeg stoler 100% på kjæresten min, ville jeg selv ta p-pillene. Det er jo min kropp det går utover (bokstavelig talt mht mage icon_wink.gif) hvis ikke p-pillene virker/blir tatt riktig.

Det er jo greit å ha styringa selv -så kan man heller ikke klage om det skulle skje et arbeidsuhell icon_wink.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ler og ler her av de festlige svarene icon_lol.gificon_lol.gif

Den gang da jeg var gift... og vi hadde tre barn sa jeg til mannen min at jeg ikke ønsket å gå på p-pillen. Jeg mistet sex lyst og i det hele tatt. Jeg mente at han fikk ta seg av prevansjonen for en stund. Joda, det skulle han nok fikse. icon_lol.gif Vel... han bestemte seg for å HOPPE av i svingen, som vi så fint kaller det. Jeg påpekte for ham at jeg ble lett gravid, noe han jo burde vite, men han mente at han hadde full kontroll. icon_lol.gificon_lol.gif Jeg sa til ham at jeg ikke hadde noe i mot å få et barn til, men var han klar for baby nummer fire?? Nei, det ville han ikke ha noe av. Nei, da bør du bruke noe, sa jeg... Gjorde han det?? Nei. Ble jeg gravid? Ja. Andre måneden etter jeg hadde sluttet med pillen ble jeg gravid. icon_lol.gif Tror dere han ble lang i maska eller???? Hvor dum går det an å bli? Spurte jeg han om og lo... og jeg ler enda når jeg ser på den deilige gutten vi fikk icon_lol.gificon_lol.gif Og det som verre var: jeg ble gravid igjen da lille gutt var 4 måneder... hehehe... og da kom nummer fem. Og mannen?? Like himmel fallen HVER gang.

Good riddens, sier jeg bare icon_lol.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke kjøpe lady-comp apperatet, like trygt som en p-pille og ingen bivirkninger..

men det er jo ganske dyrt da.. men en engangs invistering.. jeg fatter ikke at jenter putter i seg hormoner.. Er dere klar over hva de kan gjøre med dere?

at de selges i det hele tatt er kun fordi at staten mener at et er verre med mange unge mødre og barn som blir oppdratt av barn..

men hvis man tenker i forhold til hver jente.. Det er sykt..

Faren til venninna mi er lege, det er han som tar seg av de jentene som faktisk dør av pillen.. Og det var sånn jeg fikk øynene opp for hva den pillen egentlig er..

FORVENTER MEG IKKE ENIGHET På DETTE!

Men les artikler om emnet og tenk over det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...