Gå til innhold

Ny resept på p piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Igår tok jeg den siste placebo pillen på det siste Maercilon 28 brettet. Så skal egentlig begynne på nytt brett idag, men har ikke fler igjen! Grunnet ferie så har jeg ikke hatt mulighet til å besøke helesøster før idag.

Skulle til helsesøsteren på skolen idag, men hun var ikke der!

Derfor må jeg til helsestasjonen i kveld, men det åpner ikke for ungdom før kl. 18.00

Akkurat da stenger apotekene i byen!

Er det for sent å begynne på nytt brett i morgen førrsten? Skal jo egentlig begynne på nytt idag.

Har uansett tenkt å bytte til et annet merke for å se om sexlysten vil forbedre seg. Noen som har erfaringer med andre merker?

Har vært plaget med kløe og hvit utflod i det siste. Har prøvd canesten uten at det hjalp. Kanskje kan de på helsestasjonen hjelpe meg med det, siden fastlegen bor langt unna for tiden. Men må jeg avtale noe på forhånd da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste du kan gjøre er å ringe fastlegen din og be ham/henne fakse en respet direkte til apoteket der du bor. Det er mulig dette bare går an om fastlegen før har skrevet ut resept på disse p-pillene, men det skader jo ikke å høre uansett. Og det kan være det koster noen kroner. Om du ikke har hatt samleie i placebopilleperioden tror jeg ikke det skal være noe problem å begynne på nye piller imorgen eller i overimorgen, men da vil du ikke være beskyttet ihvertfall de 7 neste dagene. Jeg kjenner ikke til merket Maercilon, så forhør deg med helsepersonell (de kan også hjelpe deg med slike spørsmål på apoteket). Jeg tror ikke du må ha noen avtale på forhånd på helsestasjoner for ungdom, jeg måtte ihvertfall ikke det da jeg gikk på slike steder for noen år tilbake.

Skrevet

Takk for svar. Må nok bare begynne på nytt brett i morgen da også kondom i tillegg i en uke.

skal høre på helsestasjonen om jeg kanskje bør bytte merke, siden det kan være pga det jeg har mindre sexlyst.

Noen sier at alt ble bra når de sluttet på p piller, har vurdert å gjøre det en måneds tid kanskje, og se om det er noe hjelp i.

Men når kan man evenuelt merke forskjell?

Hvor lenge er hormonet fra p pillene i kroppen hvis jeg sluttet idag?

Eneste er jo at han må bruke kondom. Litt styr men er kanskje verdt et forsøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...