Gå til innhold

Svetter i underlivet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Jeg sliter mye med svette i underlivet og rompa. Det er faktisk så ille at jeg har problemer med å sitte på andre stoler enn stoffstoler, for da svetter jeg gjennom buksa og det vises på stolen når jeg reiser meg. Synes dette er veldig ubehagelig. Er det noen som har noen råd til hva jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker at jeg svetter mye mer der dersom jeg har på syntetiske underbukser, så jeg bruker kun bomull.

Gjest Svettis
Skrevet

har samme problem,svetter utrolig mye i underlivet.Kliss klass våt men ikke kåt Ugh!!

Bruker bomull og kan skifte undertøy opp til 4-6 ganger om dagen på det værste.

Skrevet

Bruker allerede bomullstruser uten at det hjelper noe særlig. Andre forslag? Dette er flaut!

Skrevet

Hva med å bruke en type innlegg eller noe da? Kanskje det hjelper?

Gjest Eurodice
Skrevet

Du kan bruke talkum. Det er fint mot svett og klam hud, på undersiden av brystene også. Der kan man gjerne også bli litt svett.

Skrevet

Veit ikke hvordan en antiperspirant hadde fungert i forhold til underlivet og hormonbalansen der men det er absolutt noe som kan vurderes. Det stopper i allefall svetten

Skrevet

Vet ikke om det er så lurt på bruke en antiperspirant der nede? Ph-verdien er en helt annen nedentil enn ellers på kroppen hvor antiperspiranter egentlig er beregnet til bruk. Skal ikke mye til før det oppstår sopp og andre diverse ulumskheter. Svetten i seg selv er mer enn nok vil jeg tro, om man ikke skal ha sopp i tillegg. Talkum er ihvertfall flott å bruke dersom man ikke ønsker sår hud, noe friksjonen pga svetten ofte medfører. Jeg hadde prøvd meg litt frem med talkum, evt. tatt kontakt med en lege dersom det ikke blir bedre.

• 1 år senere...
Skrevet

Du kan bruke talkum. Det er fint mot svett og klam hud, på undersiden av brystene også. Der kan man gjerne også bli litt svett.

Ikke bruk talkum!!! Da det er meget kreftfremkallende. Noe og 40%!!!

Skrevet (endret)

Ullundikk og bommullsbukser. Eller gni skinka fra side til side på plaststolene før du reiser deg.

Bruk sterilansåpe eller tilsvarende. Sky dusjsåper med innebygget fuktighetskrem som pesten.

Endret av Kamikatze
AnonymBruker
Skrevet

Har dette problemet selv, og det er ikke gøy :tristbla:

Jeg syns det er verst med at jeg ikke kan gå med hvilke bukser jeg vil. Tynne lyse bukser kan jeg bare glemme, for da viser det jo veldig lett viss jeg svetter. Og jeg hater å gå rundt og lure på det, og "kikke" etter... Jeans har funket bra.

Også syns jeg det lett kan lukte når man svetter såpass der. Ulltruse funker dårlig for meg, da det bare blir varmt og jeg svetter enda mer...

Jeg har ikke fått karret meg til legen ennå, men tror det ligger en årsak bak det som jeg vil finne ut av.

Noen andre som har opplevd dette og funnet en løsning?

Skrevet

Jeg merker det veldig selv hvis jeg ikke har truse på natta eller ikke har på truse hvis jeg bare er hjemme.. er jo klam mellom lårene hele tiden. Men bommullstruser fungerer greit for meg. Skjønner ikke de som går uten truse til vanlig...svette og utflod i en skjønn forening. :huh:

Gjest padawan
Skrevet

Ikke bruk talkum!!! Da det er meget kreftfremkallende. Noe og 40%!!!

siden dette er ganske vanlig å bruke på spebarn vil jeg gjerne at du underbygger dette argumnentet.

Skrevet

De har fjernet stoffet som i talkum som gjorde det farlig...de selger det enda.

Gjest Lacus
Skrevet

Skjønner ikke de som går uten truse til vanlig...svette og utflod i en skjønn forening. :huh:

Sliter verken med svette eller utflod, så det går helt fint å gå uten undertøy ;)

Skrevet

Jeg har hatt/har samme problemet... Jeg snakket med en venninne om det, og hun fortalte at det kunne være bakteriell vaginose.. Det er en infeksjon, som er vanlig å få.. Dette var det første som slo meg. Ta å søk på internett, så ser du om det er de symptomene du har :)

Skrevet

Tror det var på programmet "Pinlige sykdommer" på nrk jeg har sett at flere som sliter med svette på ulike plasser (under armene, hendene osv.) får fikset problemet med å ta botox på problemområdene for å lamme svettekjertlene der. Hvis det er et stort problem for deg så får du det sikkert dekt. Snakk med fastlegen din :)

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på det er svette da, og ikke utflod? Jeg ville tatt en tur til lege for sjekk om det kan være en ubalanse i underlivet som fører til økt utflod

Skrevet

Sliter verken med svette eller utflod, så det går helt fint å gå uten undertøy ;)

Alle har en viss fuktighet nedentil og vil bli mer eller mindre klamme uten undertøy. Hvis du ikke merker det uten truse tror jeg det er noe galt med deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...