Gå til innhold

Hvordan utaler man ordet "nerd"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal det utales "nerd" rett frem, eller er den engelske versjonen "nørd" mest brukt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sier "nerd" rett fram, men i følge fjortis-datteren min, er ikke jeg helt til å stole på når det kommer til ungdomsspråk...

Skrevet

Eg seier nørd. Med meir tydelig R enn på engelsk. Altså, typisk fornorsking av ordet.

Eg snakkar nordfjording.

Skrevet
Eg seier nørd. Med meir tydelig R enn på engelsk. Altså, typisk fornorsking av ordet.

Eg snakkar nordfjording.

Eg seier "nærd", og snakker sunnfjording;)

Skrevet

Snakkar... Fy meg. :sjenert:

Skrevet

Jeg veksler mellom "nærd" med norsk rulling på R-en, og "nørd" med omtrent engelsk uttale.

Skrevet

Ehm... :sjenert:

Lurer på om det er det eg og seier.... Vart forferdelig usikker her, og klarar ikkje å finne ut kva som høyres mest riktig ut for meg.

Skrevet

Nærd som i geek og nørd som i nerd :ler:

Skrevet
Ehm... :sjenert:

Lurer på om det er det eg og seier.... Vart forferdelig usikker her, og klarar ikkje å finne ut kva som høyres mest riktig ut for meg.

I følge min niese heiter det "øøh, nøøøRd!!"

(Var forresten i Nordfjord for nokken mnd sidan, for første gong på lenge, og då slo deg meg at man faktisk godt kunne høyre forskjell på Nordfjord/Sunnfjord:) Måtte bare seie det.)

Skrevet

Jeg sier nørd, som nerd med 'ø' og i fornorsket og dialektversjon med Stavanger 'r' :fnise:

Skrevet

Oslo fra Oslo, sier nærd. Det er vel denne som er den "norske" varianten, på engelsk sier man vel mer som nørd?

• 2 uker senere...
Skrevet

Nærd, med mindre jeg snakker engelsk :gjeiper:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...