Gjest hmmmm Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 hjelp! altså, vel det er vel ikke så farlig, men det er UTROLIG vondt, og skremmende å tenke på.. en liten uke nå har jeg blødd etter jeg har vært på do, og det er sikkert ei rift i rektum, men det blir jo aldri bra føler jeg? og det er utrolig vondt, så vondt at jeg svetter etterpå ! Må jeg gå til lege eller går dette over av seg selv?
Gjest Gjest_mum_* Skrevet 13. januar 2010 #2 Skrevet 13. januar 2010 heisan! Hm.. jeg ville ikke ha drøyd så lenge før jeg gikk til legen. Har flere ganger selv hatt blod i do etter avføring. Da gjorde dt skikkelig vondt å få den ut. Tror jeg enten rev opp ei "lita" åre, eller innvendige hemorider. Men hos meg varte det kun en gang liksom, og så kommer det av og til. Ofte sammenheng med hard avføring. Men hvis det har vart i ei uke, ville jeg ha kontaktet legen ja.. for å forsikre meg om at det ikke v ar evt blødning lenger inni tarmen osv..
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 14. januar 2010 #3 Skrevet 14. januar 2010 Har/hadde det samme problemet. Begynte først med litt smerter,og så blod i avføring. Jeg ble livredd,men tenkte at jeg skulle vente et par dager og se hvordan det gikk. Det ble bare vondere og vondere,og jeg gruet meg til å gå på do. Så leste jeg litt om hemoroider på nettet,og tenkte at det var det jeg hadde. Symptomene stemte og jeg så de utvendige hemoroidene. Jeg hadde det når jeg var lita også,og mamma sa at bestefar var også plaget med det (men vet ikke om det kan være arvelig). Kjøpte to kremer på apoteket, en med kortison som bare skal brukes en uke om gangen,og en annen krem jeg ikke husker helt. Den med kortison hjalp meg med en gang jeg tok den på, var ikke så vondt lenger. Og jeg hadde vondt hele tiden,uansett om jeg satt,gikk eller lå. Men jeg ble mye bedre med kremen etter bare noen få dager,og det forsvant helt. Tror ikke jeg brukte kremen i en uke engang. Men nå har jeg fått det tilbake igjen ikke så vondt som forrige gang,men veldig ubehagelig. Skal prøve litt med kremen igjen,og hvis den ikke funker,så må jeg bare dra til legen,selv om jeg ikke har lyst i det hele tatt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå