Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2003 #1 Skrevet 30. august 2003 Vårt nyanskaffede marsvin på 6 uker er så redd. Det gjemmer seg hele tiden under høyet. Har latt det være i fred i buret første dagen, vært rolige rundt det og småsnakket til det, allikevel er det engstelig. Er dette normalt og hvordan vinne marsvinets fortrolighet? Har ikke drevet og løftet på det, da vi er redd det blir mer skremt. Bør vi ta det mer opp og kose med det? Hilsen Fortvilet
Arwen Skrevet 30. august 2003 #2 Skrevet 30. august 2003 Marsvin er skvettne, de kan faktisk dø av skrekk! Ikke vokser de det av seg heller. Vårt marsvin hater å bli løftet ut av buret, så det er en kamp hver gang. Men når han først er ute kunne han ikke hatt det bedre. Sovner i mammas armkrork med en gang nesten. Vi har hatt han ute ca en gang om dagen siden den dagen vi kjøpte han. Vet ikke om det er rett måte å gjøre det på, men han er hvertfall veldig fortrolig med oss begge, og "roper" på oss når han hører vi kommer hjem.
Gjest Anonymous Skrevet 30. august 2003 #3 Skrevet 30. august 2003 Håper det blir litt tryggere etterhvert, men det trenger nok litt tid. Greit å vite at det er skvettent selv når det er trygt. Litt mindre Fortvilet
Gjest lurven Skrevet 30. august 2003 #4 Skrevet 30. august 2003 et av mine marsvin har faktisk vokst av seg skrekken ja.. heller jg har jobba med saken liksom.. det andre marsvinet mitt er fortsatt litt skvettent.. men jeg jobber med saken og det har faktisk blitt mye bedre.. du må ha det mye på fanget å kose med det kan ikke regne med at det skal være trygg etter bare seks uker.. tror det skal veldig mye til før de dør av skrekk... mine marsvin har blitt jævlig skremt en del ganger men de lever i beste velgående
snuppedilla Skrevet 1. september 2003 #5 Skrevet 1. september 2003 lille marsvinnurket deres trenger goood tid, bruk mye hender og kos og stryk og prat med det... kom med engodbit, slik at den forbinder hender med noe posistivt!!! :D har hatt noen marsvin gjennom livet, min erfaringer er at når de er så unge så er det gode muligheter til å få de trygge og ganske så tøffe i trynet:) litt tvangskos er heller ikke å forakte... de marsvina jeg har hatt.. hadde jeg ikke i bur, de fikk en egen hjemmesnekra innhenging i stua og et litt kabel/ledningtrygt hjem. de ble så trygge og tøffe at de dilta rundt etter meg og skravla, hvergang kjøleskape ble åpnet ble det høylydt piping... det var salatlyden det.. Det hendte også at de hoppet opp på fanget når jeg var iferd med å innta noe:) og elsket at jeg satt på gulvet og la kabal.. da var det stas å forstyrre og herpe kortene mine... og på den måten få oppmerksomhet så lykke til med et koselig individ:)
Gjest Donna Skrevet 2. september 2003 #6 Skrevet 2. september 2003 Mitt marsvin tilbrakte 14 dager til og fra dyreklinikken da han ble kastrert pga masse komplikasjoner ....og i denne perioden av han pleierenes lille maskott *ler* ...de dullet og dallet med han og foret han med solsikke frø so mde knekket skallene på *ler*....og han ble sååååå tam !!!! tigger og maser*ler* så det kan nok være lurt å gi han masse snadder ...rett og slett bestikke han litt *ler* lykke til !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå