lilla91 Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg satt og skrev en liste ovevr småting jeg kunne gjøre angående mat som er bedre både for den fysiske og den psykiske helsen, og fant ut at jeg like godt kunne legge ut den listen her, så kan andre skrive på sine forslag På den måten kan vi lære av andre samtidig som andre lærer av oss! (Dette gjelder hverdagen, helgekosen skal ikke måtte gjennomgå) Jeg skal prøve å - Drikke et glass vann før hvert måltid, og drikke mer vann generelt - Unngå mat med mye tilsatt sukker - Se på hvert enkelt måltid som en egen begivenhet, ikke avhengig av andre måltider. F. eks. ikke tenke "jeg spiste bare for 2 timer siden så jeg burde ikke være mer sulten enn 2 brødskiver" og "jeg trenger ikke å bli helt mett nå for jeg skal snart spise uansett" - Ha mer regelmessige måltider, ikke småspise hele tiden og ta en bit av ditt og datt - Tenke på næringsinnholdet i maten framfor kaloriene, og på den måten få måltider som er mer næringsrike. F. eks. er kaloririke nøtter bedre enn drops med aspartam
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Jeg skal fortsette å slutte å røyke. Snart 4 mnd siden jeg røyket sist, men jobber med det enda.
Gjest FrøkenSnop Skrevet 12. januar 2010 #3 Skrevet 12. januar 2010 Først vil jeg si til deg Lilla91.. du er helt utrolig!!! Helt fantastiks å lese framskrittene dine fra spiseforstyrrelsen din Liker ikke innrømme det, men har slitt med det selv. Er til og med friskemeldt, men har dessverre forverret seg litt. Jeg holder det absolutt i sjakk! Det er ingen vits å dra tilbake til det jævelskapet Når det kommer til nyttårsforsettene mine må jeg si at jeg faktisk ikke har noen MEN! - jeg må bli flinkere til å drikke mer vann! Merker det ikke er nok 3-4 glass (Er faktisk den eneste som drikker vann her i huset) - spise litt mer småting mellom måltidene mine :gjeiper: må få til den derre 5 frukt om dagen. - Vil ikke kutte snop! Hihihi, som det står i navnet mitt.. Elsker snop! Sjikolade hver dag (Nå er det ikke mer enn 4-7 sjokoladebiter heller så ) - Klare å stå på egne ben! Det vil si få jobb, bo på hybel, og komme igang med et studie i høst - Jeg vil klare å bli så tøyelig at jeg kan stikke en ene foten helt opp i været!! Tipper kjæresten min hadde likt det siste forslaget
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå