Gå til innhold

Når kommer skattelistene?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest lurer på skatt

Hei.

Noen som vet når skattelistene blir lagt ut på internett? Vi kommer til å ha ganske høye tall der i år, og vil være litt forberedt når folk kommer og lurer på hvorfor... Så mye jantelov her i Norge... Det skal liksom ikke være lov til å tjene bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet da selv hva du har av:

1. Skattbar inntekt

2. Formue

3. Betalt skatt

Dettte står jo på likningen din, så det burde vel ikke komme som noe sjokk at det samme står på skattelistene på internett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lula: jeg tror du feiltolket spørsmålet litt.

Gjest som lurer på skatt: jeg vet ikke når listene blir lagt ut på nett, men du vil nok se det både i aviser, på tv og på nettet. Andre folks inntekter går ikke upåaktet hen (som du selv sier).

Eller så får du rett og slett vente til folk spør deg om hvorfor du har så høye tall. :wink:

Men gjør de virkelig det?! Litt uforskammet spør du meg.

Skattelistene blir jo alltid lagt ut til samme tid hvert år, så det er sikkert noen andre her som husker når det er og kan svare deg på spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjør de virkelig det?! Litt uforskammet spør du meg.

 

jepp..jeg blir like overrasket hver gang over hvor frekke folk kan være!!! I vennekretsen bruker vi å arrangere kosekvelder/middager i helgene, da popper slike spørsmål frem under middagen slik penger og skatt blir diskusjonstema utover kvelden :o :o

Clea - som ikke diskuterer økonomi med folk RL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte spørsmålet ;-) Vedkommende ønsker å være forberedet på evt spørsmål når skattelistene legges ut. Men siden h*n selvsagt allerede kjenner innholdet i sin likning ER h*n vel allerede forberedt????

Forøvrig er jeg enig i at det er sinnsykt frekt at noen skal kommentere andres likning. Det er vel bra at noen sitter litt godt i det. Man kan vel unne andre å ha ltt å rutte med selv om man ikke har det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte spørsmålet ;-) Vedkommende ønsker å være forberedet på evt spørsmål når skattelistene legges ut. Men siden h*n selvsagt allerede kjenner innholdet i sin likning ER h*n vel allerede forberedt????

Joda, h*n er jo allerede forberedt, men denne personen ville vite den nøyaktige dagen/datoen for når listene blir lagt ut på nett. Tror jeg.. Sånn jeg tolket det. På den måten vet h*n om det er i morgen eller neste uke folk kommer til å stille spørsmål. Hvis det er f.eks. tirsdag i neste uke, så vet h*n at den dagen må h*n bite tennene sammen, ha alle forklaringer klare og stålsette seg for ubehagelige spørsmål. Eller ev. bli plutselig uforklarlig fraværende den dagen og tiden fremover. :ler:

Så... Clea og Lula: hvor mye tjener dere? :hoho:

Med vennlig hilsen bluebird, som aldri slutter å forbause seg over hva enkelte folk er opptatt av og kan finne på å spørre om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og skattelistene inneholder kun opplysninger om inntekt etter alle fradrag og utlignet skatt, så i realiteten sier de lite eller ingenting om folks økonomi...

Å offentliggjøre disse tallene er rett og slett bare tull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurer på skatt

Takk for svar!

Det er veldig greit å vite at det er den 10.oktober, for da vet jeg enkelte som kommer til å pile til pcn og sjekke ut venner og bekjente. Ikke at det er noe galt i, men enkelte får seg til å SI å mye sårende av og til. Det er særlig en person som jeg bare venter å få tekstmelding fra. Hun er ekspert i å få meg til å få dårlig samvittighet over ting og tang. På grunn av sånne personer klarer jeg ikke helt å nyte at vi har god økonomi. Og det går litt inn på meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du svare som jeg gjør: "Hvorfor i all verden gidder du å bruke tiden din på det tullet der? Alle med litt peiling vet at de tallene som står i skattelistene ikke sier noe som helst om folks økonomi".

Svar på en evt. SMS kan f.eks. være: "Bruker du tid på det der??? Alle vet jo at de tallene ikke er reelle".

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ehe? Forbredt til venner? Du vet hva dere har jobbet/tjent.

Du vet allerede for lenge siden hva som kommer til å stå.

Siden du spør her så har du sikkert spurt dine venner og?

Vet du, det skinner igjennom hva du er ute etter.

Har du " glemt" hva dine tall var, kontakt lingningskontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har aldri fått spørsmål etter at det er offentlig. Grunnen til det er at folk vil ikke innrømme at de leser på nett/aviser. Det er noe folk prater om med eks. ektefelle, men har ikke opplevd å høre noen si: På nett så jeg at xx hadde så mye/lite. Det er flaut!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....På grunn av sånne personer klarer jeg ikke helt å nyte at vi har god økonomi. Og det går litt inn på meg..

Skjønner du blir litt lei deg - men hev deg over dette mennesket - det sier jo MER om henne/ham enn om din økonomi. Og jeg formoder dette ikke er en venn/venninne? Hvilket venn/venninne er det som tråkker SINE venner ned?!???!?! :evil:

Nei, hygg deg heller med at du vitterligen HAR en romslig øko. i stedet for å snu på krona (kanskje dette mennesket du omtaler nettopp gjør det selv og er misunnelig rett og slett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...