superior Skrevet 12. januar 2010 #1 Skrevet 12. januar 2010 Jeg mosjonerer jevnlig (som oftest på morgenen eller midt på dagen), drikker ikke kaffe/brus på ettermiddagen, og synes selv jeg har et bra liv. Legger meg vanligvis ca kl 22 hver dag. Problemet mitt er at jeg må stå opp kl. 6 hver dag pga skole. I helgene står jeg gjerne opp kl. 8. Jeg er -konstant- trøtt!! Har prøvd å legge meg tidligere, men får da ikke sove. Jeg har ikke søvnproblemer vil jeg si, sover 8 timer hver natt, og sover godt, men trøttheten plager meg veldig!!! Har endel viktige ting på skolen mellom 8 og 10, og jeg føler meg som en zombie. Har noen råd til hvordan man kan bli kvikkere om morgenen? Jeg kan ikke drikke kaffe e.l., får bare mageproblemer av det..
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #2 Skrevet 12. januar 2010 Mitt absolutt beste råd er at du skaffer deg en dagslyslampe. Veldig mange merker det på kroppen at det er høst og vinter, og lysmangel er ikke bare et problem i nordnorge. Jeg bor selv på vestlandet og har en slik lampe som jeg spiser frokost foran hver morgen. Vanene mine ble litt endret nå i julen slik at jeg ikke brukte lampen så mye som jeg pleier, og det førte raskt til at jeg ble sliten og uopplagt. Dagslyslampe anbefales på det sterkeste!
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2010 #4 Skrevet 14. januar 2010 Det selges hovedsakelig i helsebutikker og hos utvalgte apoteker, du kan jo forhøre deg i butikkene der du bor? Du kan også google lysterapilampe eller dagslyslampe og se på de forskjellige produktene.
Gjest Problematique Skrevet 14. januar 2010 #6 Skrevet 14. januar 2010 Dagslyslamper selges de fleste steder du får kjøpt elektriske artikler; Elkjøp, Ekspert, Euronis, Elprice (hvorfor begynner alle slike steder på E?), jeg har også sett det hos Clas Ohlsson.
Pjukset Skrevet 16. januar 2010 #7 Skrevet 16. januar 2010 Jeg mosjonerer jevnlig (som oftest på morgenen eller midt på dagen), drikker ikke kaffe/brus på ettermiddagen, og synes selv jeg har et bra liv. Legger meg vanligvis ca kl 22 hver dag. Problemet mitt er at jeg må stå opp kl. 6 hver dag pga skole. I helgene står jeg gjerne opp kl. 8. Jeg er -konstant- trøtt!! Har prøvd å legge meg tidligere, men får da ikke sove. Jeg har ikke søvnproblemer vil jeg si, sover 8 timer hver natt, og sover godt, men trøttheten plager meg veldig!!! Har endel viktige ting på skolen mellom 8 og 10, og jeg føler meg som en zombie. Har noen råd til hvordan man kan bli kvikkere om morgenen? Jeg kan ikke drikke kaffe e.l., får bare mageproblemer av det.. Er det bare om morgenen du er trøtt, eller hele tiden? Tretthet kan komme av så mangt, det kan være årstid, mangel på vitaminer/mineraler, ikke riktig kosthold, osv osv. Jeg vil absolutt anbefale deg å ta tilskudd av omega 3/d-vitamin hvis du ikke allerede gjør dette, samt passe på at du ikke får i deg for mye raske karbohydrater (sukker, fin hvete o.l).
superior Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. januar 2010 Jeg tar tran... Synes selv jeg har greit kosthold, men har vurdert å ta blodprøver for og se om jeg mangler noe.. Er verst om morgenen, men er gjerne trøtt hele tiden, vært slik helt siden jeg flyttet for meg selv i juli (altså i 6 mnd).
Gjest fjøra Skrevet 16. januar 2010 #9 Skrevet 16. januar 2010 Jeg tar tran... Synes selv jeg har greit kosthold, men har vurdert å ta blodprøver for og se om jeg mangler noe.. Er verst om morgenen, men er gjerne trøtt hele tiden, vært slik helt siden jeg flyttet for meg selv i juli (altså i 6 mnd). jeg hadde det på samme måte(men hadde mye andre symptomer også) og det skyldtes lavt stoffskifte. ta blodprøver, og du skal da be om t4/tsh og t3 - også fritt. i tillegg villejeg sjekket vitaminer og mineraler samt endret kosthold.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå