Gå til innhold

Valg av mascara - sliter litt med allergi!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med allergi og prøver stadig å finne mascaraer som er allergivennlige men som gir samme resultat som Dior Show.

Noen som har noen knallgode tips å dele her?

Dior Show gir jo meget bra resultat men på meg fikk den en katastrofal utgang med hovne øyne, utslett og ett generelt lite bedårende blikk!

:overrasket:

Omtrent sånn så jo øynene mine ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg bekjent er det to mascaraer som ikke er tilsatt kunstig parfyme eller hva det nå er som er i de andre mascaraene - det du lukter når du åpner mascaraen.

Det er mascaraene fra Clarins og fra Clinique.

De fra Clinique er temmelig kjipe, synes jeg, får ikke noe Dior-aktig resultat der, nei!

Men Pure Volum Mascara fra Clarins er super. Prøv den!

Skrevet

Jeg sliter også med allergi og kan ikke bruke så mye mascara. Men det er en ting jeg kan nevne og det er det at jeg tåler blå og brun mascara bedre enn svart.

Skrevet
Meg bekjent er det to mascaraer som ikke er tilsatt kunstig parfyme eller hva det nå er som er i de andre mascaraene - det du lukter når du åpner mascaraen.

Det er mascaraene fra Clarins og fra Clinique.

De fra Clinique er temmelig kjipe, synes jeg, får ikke noe Dior-aktig resultat der, nei!

Men Pure Volum Mascara fra Clarins er super. Prøv den!

Jeg skal løpe og kjøpe! Bruker Clarins ansiktskrem og hvis mascaraen er like bra så MÅ det jo bli ett vellykket resultat.

Clinique har jeg ikke prøvd men skal følge ditt råd.

Den lukten er vel den samme som jeg kjente på Dior Show - den luktet sterkt av noe jeg aldri klarte å definere hva kunne være. ALDRI MER!

Jeg sliter også med allergi og kan ikke bruke så mye mascara. Men det er en ting jeg kan nevne og det er det at jeg tåler blå og brun mascara bedre enn svart.

Det kan godt være tilfelle men blå mascara på meg er heller mindre kledelig. Brun kan være verdt ett forsøk!

Takk for tips begge to :)

Skrevet (endret)
Den lukten er vel den samme som jeg kjente på Dior Show - den luktet sterkt av noe jeg aldri klarte å definere hva kunne være. ALDRI MER!

Hadde ikke bitt meg merke i lukten før jeg en gang spurte om allergivennlige/milde mascaraer i et stort parfymeri. Da gjorde ekspeditrisen meg oppmerksom på det, og lot meg få lukte på forskjellige typer - og ja, litt av en forskjell, du!

Det var da jeg oppdaget Clarins-mascaraen. Jeg synes i tillegg at det er en kjempebra mascara, en av de beste jeg har prøvd, men det er jo så individuelt, det med mascaraer. Håper du blir like fornøyd som jeg er! Hyggelig å kunne spre det glade budskap!

Endret av Golde
Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Det finnes jo også parfymefrie og allergi-testede mascaraer på apoteket, uten at jeg har prøvd de og kan uttale meg om resultatet. Men er jo kanskje verdt et forsøk :)

Skrevet

hei:)

Dr. Haushka har en som jeg så her om dagen i en helsekost butikk.

Det er et allergi testet merke, og helt økologiske produkter. har ikke prøvd den selv, men leste nå på nettet at mange som er fornøyd med denne volume maskaraen, og skal ikke klumpe:)

bra pris også!

kan blandt annet fås kjøpt hos www.limebeauty.com

er en amerikansk nettside jeg har bestilt fra tidligere

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg reagerer på Clinique og Dior, men Lancome har jeg aldri hatt noen problemer med.

Har ekstremt sensitive øyne, samt bruker kontaktlinser.

Gjest Raptuza
Skrevet

Unngå mascara frå Body Shop, i alle fall. Har aldri reagert på nokon mascara før eller sidan, men den fekk tårene til å spretta. Måtte berre kasta den. Pengar ut vinduet....

Skrevet

Jeg noterer alle tips og takker ærbødigst!

Har litt å gå på her nå så i jungelen av mascara så skal jeg nok finne en som tilfredsstiller kravene. Forhåpentligvis uten de helt katastrofale øyeblikkene.

:sexy:

Skrevet

Clinique High Impact Curling er ikke kjip, den er jo kjempebra! :)

Skrevet

jeg sliter også med allergi, og er tilsuten linsebruker også. mitt tips er allergic fra isadora som er spesielt tilpasset til allergikere og kontaktlinsebrukere. ekstra pluss er lav pris, men god fylde og volum:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...