Gå til innhold

Steinfrie dadler?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha tapas til 40 gjester i helgen, og jeg skal kjøpe inn råvarene til de som skal lage maten. Kokken påstår at det finnes dadler uten steiner å få kjøpt i løsvekt, men jeg finner ikke det noen steder! Må jo ha bacondadler, men han mener jeg ikke kan servere de med steiner i. Noen som har sett steinfrie dadler i løsvekt i butikkene??

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg skal ha tapas til 40 gjester i helgen, og jeg skal kjøpe inn råvarene til de som skal lage maten. Kokken påstår at det finnes dadler uten steiner å få kjøpt i løsvekt, men jeg finner ikke det noen steder! Må jo ha bacondadler, men han mener jeg ikke kan servere de med steiner i. Noen som har sett steinfrie dadler i løsvekt i butikkene??

Ultra, Meny og Ica har ihvertfall det her jeg bor.

Skrevet

Jeg endte opp med å kjøpe dadler i løsvekt - men med sted da jeg laget bacondadler i høst. Etter en rundtur fant jeg dadler i løsvekt flere steder, bl.a. Ica og Meny, men ingen av dem hadde stenfrie. Fungerte greit nok med sten i også, men hadde selvsagt vært bedre uten.

Fikk i ettertid tips om å prøve i innvandrerbutikker. Har du noen slike i nærheten så kan du gjerne høre der?

Gjest Gjest_Aisha_*
Skrevet

Du bare fjerner steinene. Kjempelett! Skjær et snitt på langs og lirk ut steinen. Dadlene er såpass "tørre" inn mot steinen at den ikke henger fast eller noe. Så er det bare å lukke igjen (evt fylle med noe godt --> http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift8697.asp), et voila - steinfrie dadler.

Skrevet

Takk for svar!

Fikk ikke tak i steinfrie så vi får se hva kokkene gjør med de..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...