Gjest Anerikke Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jenta mi på snart tre har hatt dem nå i halvannet år, og det ser ikke ut til at de går bort med det første. Hun har mange på sidene av magen og under armene. Fjerner en og annen, men det er jo vondt for henne og det kommer jo bare nye! Noen som har erfaring, og kanskje noen gode råd?
Munchkin Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Mine to barn har hatt mollusker, og det viktigste er at du IKKE "peller" på dem. Det blir store arr, og som du selv sier, det er vondt for dem. Eneste måten å få det bort, er å la det gå over av seg selv. Det som er viktig da er at væska/gugga som er inni mollusken ikke sprer seg, da får de flere. Når mollusken begynner å bli hvit i midten, har jeg pleid å sette på et plaster eller bandasjeteip, så de ikke får klødd den i stykker. Etter en tid vil mollusken tørke ut, og hvis ikke væsken inni har spredd seg, har ikke DEN mollusken fått spredd seg videre ihvertfall. Krever endel tåmodighet detta, og ihvertfall siden hun har så mange, men etter en stund vil de bli borte for godt. -Lykke til-
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå