Gå til innhold

Åpen anti-semittisme vokser...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, jeg mener ikke nynazister...

Jeg kom over denne artikkelen som blant annet forteller:

PROPAGANDA. Da en tilfeldig forbipasserende ble spurt av BBC om hvem som sto bak onsdagens bombing av moskeen i Samarra lød svaret: "Jødene". I den tyrkiske kassasuksessfilmen "Irak - ulvenes dal" er det ikke nok at amerikanerne fremstilles som kyniske drapsmenn. De overlevende fraktes til Abu Ghraib hvor en jødisk lege tar ut deres organer og selger dem til rike mennesker i New York, London og Tel Aviv.Dette er en form for propaganda vi i Europa kjenner altfor godt. Den er morderisk.Men antisemittismen trives ikke bare på grasrota. Den ser også ut til å inngå som et sentralt element i islamistenes "forsvar" for troen og kamp mot Vesten.Den som har gått lengst i å markere dette er Irans president Mahmoud Ahmadinejad som har kalt holocaust en myte så mange ganger at det ikke kan være tilfeldig.

Artikkelen er fra 2006, men det gjør neppe innholdet uriktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeez du maser med mye tull. Alle vet da at Hans Rustad er en tulling. Er du jøde eller?

Skrevet

Å, så det er ikke sant, fordi Hans Rustad er en tulling?

Skrevet (endret)

Teachers drop det holocaust to avoid offending muslims

Muslims and the holocaust

Egyptian Islamists deny Holocaust

Ahmadinejad denies Holocaust, again

Det er visst ikke bare Hr. Rustad.

---

"This is our proposal: give a part of your own land in Europe, the United States, Canada or Alaska to them (Jews) so that the Jews can establish their country," he (Ahmadinejad) said.

Han må ha glemt at jøder og muslimer har felles opphav i Abraham og dermed også kommer fra de samme områdene.

At jødene ikke har hatt noe eget land på gud vet hvor mange år, er jo at de har vært jaget over alt. Er det så jævlig at de fikk tilbake landet hvor de opprinnelig kom fra?

Endret av mysan
Skrevet (endret)
Jeez du maser med mye tull. Alle vet da at Hans Rustad er en tulling. Er du jøde eller?

I skrivende øyeblikk har vi en tråd opprettet av en bruker ved navn "Far til 2"

Overskriften hans sier:

Israel ønsker mer krig på Gaza for å drepe flere sivile Palestinere

Du skjønner jo at det åpenbart er en del urettferdig jødehets ute og går, når brukere her på forumet sitter og insinuerer at Israel vil ha krig fordi de er kaldblodige mordere som lengter etter å drepe uskyldige sivile Palestinere.

Endret av Trampe
Gjest Gjest_meg_*
Skrevet (endret)

Overskriften hans sier:

Du skjønner jo at det åpenbart er en del urettferdig jødehets ute og går, når brukere her på forumet sitter og insinuerer at Israel vil ha krig fordi de er kaldblodige mordere som lengter etter å drepe uskyldige sivile Palestinere.

Åh herre gud du tror vel ikke seriøst at vi ikke liker israel fordi de er jøder. Jeg har masse i mot israel, men ingen ting i mot jøder. Nå får du fløyte meg gi deg.

Endret av Trampe
Skrevet

Muslimske land har drept 11 millioner mennesker etter andre verdenskrig. Stort sett andre muslimer. Det er det ingen som bryr seg om. Men at det i krigen mellom Israel og nabolandene er falt 35000 arabere (og 15000 israelere) i samme tid, det er det eneste som står i hodet på muslimer og venstrevridde.

Jødene er uhyre dyktige i vitenskap, kunst, politikk og det meste annet. Derfor står jødehetsen så sterkt i Jantelandet Norge.

Skrevet

Tenk så mye enklere det hadde vært å diskutere krigsforbrytelsene til staten Israel dersom man ikke stadig forsøkte å sette likhetstegn mellom Israel og jøder generelt. Det er ikke jødene som er problemet med Israel, det er Israels utenriks- og Gaza-politikk som er problemet. Nevnte politikk ville vært problematisk uansett hvem eller hva som befolket Israel. Før eller siden går det ikke lenger an å stoppe all diskusjon ved å hyle om jødehat og antisemittisme hver gang Israel ikke omtales i direkte rosende ordelag.

Skrevet

Konflikten i Israel/Palestina ville ikke startet om de omliggende landene hadde godtatt opprettelsen av staten Israel i -47.

Og hvis man tenker litt lenger bakover, til det faktum at jødene alltid har bodd i områdene, fordi arabere og jøder egentlig er samme folket til religionen delte dem i to leire, så har vel jødene like mye rett til området som en hvilken som helst annen araber?

Jødedommen er jo utgangspunktet for islam, så sånn sett har vel jødene til og med lengre fartstid. Hvis man skal se sånn på det, men det skal man kanskje ikke.

Skrevet
Tenk så mye enklere det hadde vært å diskutere krigsforbrytelsene til staten Israel dersom man ikke stadig forsøkte å sette likhetstegn mellom Israel og jøder generelt. Det er ikke jødene som er problemet med Israel, det er Israels utenriks- og Gaza-politikk som er problemet. Nevnte politikk ville vært problematisk uansett hvem eller hva som befolket Israel. Før eller siden går det ikke lenger an å stoppe all diskusjon ved å hyle om jødehat og antisemittisme hver gang Israel ikke omtales i direkte rosende ordelag.

Arabiske land dreper andre muslimer langt mer enn Israel noen gang vil klare. Og demokrati og menneskerettigheter er totalt fraværende. Ingen av disse landene er i nærheten av å bli satt under samme politisk press og kritikk som Israel.

Hvorfor ikke? Kanskje fordi man i Europa ikke er så glad i jøder? Opinionen i USA er forresten en helt annen.

Bare nå, hvorfor omtales ikke Egypts blokade av Gaza like ofte som Israels blokade til tross for at førstnevnte er strengere?

Men antisionistenes strategi er å kle på seg skylappene og nekte for at andre enn Israel gjør feil. Men slik har jødene hatt i det i over tusen år. Derfor er de også blitt sterke og dyktige.

Skrevet (endret)

Hvordan gjør andre lands lyter Israels mer spiselige? Det er ikke snakk om hvem som dreper flest muslimer gjennom legitime eller mindre legitime krigshandlinger, slik du synes å tro, og for de aller fleste ville det nok være knekkende likegyldig om det var muslimer, kristne eller buddhister som ble drept.

Det er Israels systematiske brudd på alt som kan minne om krigsrett og menneskerettigheter er det som gjør dem til gjenstand for negativ omtale, og akkurat dette håper jeg inderlig det ikke er særlig vanskelig å forstå - eksemplene er flere enn man kan telle på både hender og føtter, og rikt dokumentert i de fleste medier. Israel er imidlertid ikke et tilbakestående u-land med en ikke-fungerende statsforfatning og konstant borgerkrig; tvert om er det Midtøstens mest avanserte nasjon - og nettopp derfor forventer det øvrige, siviliserte verdenssamfunnet at Israel er med på å opprettholde de standardene resten av verden har arbeidet for å skape, og som i det hele tatt muliggjorde dannelsen av staten Israel og dens videre eksistens. Når Israel så velger å kjøre sitt eget løp med bombing av FN-strukturer og organhøsting fra de sivile de skyter, lik et afrikansk land anno 1969, er kritikk helt på sin plass.

Som du så effektivt demonstrerer, er Israel og dets tilhengere fullstendig ute av stand til å ta innover seg internasjonal kritikk, og velger heller å kalle all kritikk for jødehets, slik at saklig debatt (som de nok vet aldri ville gått i Israels favør) effektivt kveles.

Endret av Zealuu
Skrevet (endret)

Overskriften hans sier:

Det er jo ISRAELSKE MILITÆRE som advarer sivilbefolkningen. Israelske militære sier at "sivilbefolkningen må forberede seg på kamper". Basert på forrige angrep på Gaza hvor massevis av barn ble drept indikerer dette at Israel sier at det igjen vil bli drept mange barn og andre sivile.

Men du kan kanske fortelle meg hvordan det vsom sies skal kunne oppfattes på en annne måte.

Venter på svar !

Endret av Trampe
Skrevet
Hvordan gjør andre lands lyter Israels mer spiselige?

Intet. Men den 100% ensidige kritikken og fokuset på Israel og kun Israel er absurd. Og denne manien bygger på en historisk tradisjon av jødehat. Men hver enkelt Israel-kritiker er ikke nødvendigvis jødehater. Men denne nær sagt sykelige interesse for hver eneste feil Israel gjør, er et resultat av den antisionistiske europeiske kultur.

Et lite blikk rundt om i verden viser talløse kriger og konflikter. I slike situasjoner skjer uhell, feilvurderinger og uregelmessigheter pga. irrasjonelle følelsesmessige utbrudd. Men Israel er det landet i verden som desidert mest forsøker å minimere lidelser og sivile tap hos fienden.

Fredsduene i Europa har overhodet ingen forståelse for hvilke spenninger som oppstår i krig. Så for å forstå Israel, er det helt nødvendig å sammenligne landet med andre land i konflikt. Lille fredelige Norge som aldri har tatt noe som helst ansvar i verden er intet sammenligningsgrunnlag.

Skrevet (endret)

Overskriften hans sier:

Jepp. Dette er nøyaktig det samme svineriet man så i mellomkrigstiden. Nazistene pushet på med store kampanjer og plakater om at jødene ville spist småbarn og whatnot.

Endret av Trampe
Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Skrevet (endret)
Intet. Men den 100% ensidige kritikken og fokuset på Israel og kun Israel er absurd. Og denne manien bygger på en historisk tradisjon av jødehat. Men hver enkelt Israel-kritiker er ikke nødvendigvis jødehater. Men denne nær sagt sykelige interesse for hver eneste feil Israel gjør, er et resultat av den antisionistiske europeiske kultur.

Et lite blikk rundt om i verden viser talløse kriger og konflikter. I slike situasjoner skjer uhell, feilvurderinger og uregelmessigheter pga. irrasjonelle følelsesmessige utbrudd. Men Israel er det landet i verden som desidert mest forsøker å minimere lidelser og sivile tap hos fienden.

Fredsduene i Europa har overhodet ingen forståelse for hvilke spenninger som oppstår i krig. Så for å forstå Israel, er det helt nødvendig å sammenligne landet med andre land i konflikt. Lille fredelige Norge som aldri har tatt noe som helst ansvar i verden er intet sammenligningsgrunnlag.

Selv om ikke USA ligger i Europa vil jeg ikke kalle landet for "en fredsdue". Likevel truer USA Israel med sanksjoner, bl.a. pga byggingen på okkuperte områder.

Vi vet jo at Obama har valgt Israeleren Rahm Emanuel som stabssjef i Det Hvite Hus. Og som kjent var foreldrene til Rahm aktive i terroren som Jødene utførte mot Palestinerene alerede i 30 årene. Jeg tror Rahm selv også var med i krigen mot Palestinerene som ble jaget inn i Sør Libanon (men dette må jeg få bekreftet før jeg kan si det 100% sikkert). En kan vel si at en mer sentralt plasert spion kan ikke Israel få så lenge Rahm er stabssjef i Det Hvite Hus.

USA truer som kjent med sanksjoner mot Israel. At Israel velger å overse disse trusslene tyder på at Israel har fått vite at dette er et spill for galeriet som ikke vil bli gjenomført. Da kan vi jo begynne å gjette hvor Israel har fått denne informasjonen fra.

Samtidig synes det som om Obama og resten av USA faktisk begyner å bli lei Israels krigshandlinger mot barn og andre sivile. Før eller siden vil USA si nei, og det vil skje uavhengig av om det er demokratene eller Republikanerene som har presidenten.

Det enkelte av Israels tilhengere her inne kaller "anti-semitisme" er ikke annet en en voksende skepsis mot Israels manglende vilje til å møte Palestinerene. Palestinerene har utvilsomt blitt tvunget til å gi fra seg VELDIG mye (det aller meste faktisk). Det ser hele verden med FN i spissen. Det kan derfor ikke regnes som antisemitisme å påpeke hvilke overgrep Israel har gjort mot Palestinerene spesielt, men også Syrerene, Libaneserne, Jordanerene og Egypterene de siste 60 årene.

Endret av Far til 2
Skrevet

Denne tråden, og generelt andre diskusjoner om samme emnet hadde vært lettere å ta alvorlig om ikke det konstant skal skrikes "antisemitisme" for hver minste kommentar, eller utsagn. Tror det er mange som glemmer at jødene selv har begått temmelig mange grusomme handlinger mot andre folkeslag og andre religiøse samfunn (lenge før holocaust). Jeg sier ikke av den grunn at vi på noen måte skal avfeie det som ble gjort mot jødene, og de grusomheter som ble begått. Det er viktig å huske hva som hendte, og lære av det slik at det aldri skjer igjen.

MEN, bruken av ordet "antisemitisme" bør døyves temmelig mye. Slik det er nå så kan en ikke uttale seg negativt om noe som har skjedd i et jødisk miljø, eller om noe en jøde skal ha gjort, på helt vanlig måte, uten at det skal skrikes antisemitisme. Går det virkelig ikke ann å føre en saklig diskusjon uten å bruke dette ordet? blir det samme som en skal rope rasist etter enhver som tar opp problematikk rundt invandringspolitikken (for å sette det på spissen)

det går da vel ann å diskutere frem og tilbake på situasjonen mellom Israel og Palestina uten at en ved første negative bemerkning om Israel skal føre til at en får stempelet "antisemitist"?!

dessuten...en artikkel fra 2006 er ikke nødvendigvis representativ i 2010...forfatterens mening kan ha endret seg, og situsjonen kan være en helt annen. Det er tross alt bare artikkelforfatterens mening som kommer tydelig frem i en artikkel.

Skrevet
Det enkelte av Israels tilhengere her inne kaller "anti-semitisme" er ikke annet en en voksende skepsis mot Israels manglende vilje til å møte Palestinerene. Palestinerene har utvilsomt blitt tvunget til å gi fra seg VELDIG mye (det aller meste faktisk). Det ser hele verden med FN i spissen. Det kan derfor ikke regnes som antisemitisme å påpeke hvilke overgrep Israel har gjort mot Palestinerene spesielt, men også Syrerene, Libaneserne, Jordanerene og Egypterene de siste 60 årene.

Det er ingen som har benektet at Israel har begått overgrep. Poenget er det ensidige fokuset på Israel, og at man ikke greier å balansere debatten. Omtrent hele mediabildet dreier i retning av at Israel er den eneste store stygge ulven, og at landene omkring nærmest er uten skyld. En konflikt har alltid flere sider, og det er ingen som er helt uten skyld.

En annen, ganske vesentlig ting som gjerne "glemmes" i debatten er Israels plassering, strategisk sett. Når man er i en situasjon det eksisterer kontinuerlig spenning mellom nabolandene, så er man nødt til å forsvare seg, om det innebærer at man bryter menneskerettighetene eller ikke. Ahmadinejad har blant annet ved flere enn en anledning uttalt at landet Israel skal utslettes! Og det bør ses i sammenheng med at Iran er et land som kanskje greier å skaffe seg atomvåpen.

Jeg sier ikke at det er en bra ting, men forsvarsviljen er faktisk menneskelig, og man kan se nøyaktig det samme i et hvilket som helst annet land i en tilsvarende situasjon.

Forskjellen er gjerne at Israel har et relativt moderne og ekstremt operativt forsvar, blant annet med verneplikt for hele den voksne befolkningen (noe som selvsagt kommer av behovet for å forsvare seg) - og dette er noe som desverre går utover sivilbefolkningen på motpartenes side. Ja, det er trist at det er slik, men vi kan sitte her oppe og moralisere så mye vi ønsker, det endrer ikke det faktum at en hund som har blitt presset opp i hjørnet ikke har andre alternativer enn å forsvare seg.

Skrevet
Venter på svar !

Hvis du ser på innlegget mitt, så står det at det er redigert av en administrator ved navn Trampe.

I den siste biten av innlegget mitt sa jeg at jeg ikke gidder å lese innleggene til en person som lager en slik overskrift.

Jeg skjønner ikke hvorfor dette har blitt slettet, men man kan åpenbart ikke oppfordre folk til å boikotte propagandaen din.

Det er vanskelig å huske ordrett hva jeg skrev, men jeg er meget sikker på at jeg ikke gikk over streken eller skrev noe upassende.

Anyways, svaret mitt i denne tråden min var kun basert på overskriften din hvor du sier at IDF skal gå til krig for å drepe sivile palestinere. Hvis du ikke ser hva som er feil med den overskriften, så bekymrer ikke det meg stort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...