Gå til innhold

Er livet verdt å leve?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dagen i dag har bestått av kvalme, tårer og ensomhet. Jeg er ei jente på 26 år som føler seg annerledes. Utav oppfatter folk meg som en livlig jente med masse godt humør. Det har jeg også.. Jeg gjør mitt aller beste for å tenke positivt og bryr meg veldig om alle andre og at de skal ha det bra! Jeg tror jeg rett og slett glemmer meg selv! I perioder har jeg det ganske bra og ser lyst på livet. Men så kommer dagene da jeg føler meg forbigåttt og oversett av andre. Jeg føler at jeg ikke er "like god" som de andre i klassen og at jeg burde slutte på skolen (går på høgskole). Jeg føler de andre tenker at jeg er helt dom i hodet! I tillegg rødmer jeg for alt og ingenting. I perioder rødmer jeg ikke så mye. Jeg føler meg elendig fordi jeg rødmer så mye og det sliter veldig på meg. De fleste ser på rødming som "søtt", men det er et helvette for meg fordi det hemmer meg til å være meg selv. Føler meg faktisk dum akkurat nå fordi jeg føler jeg klager over ingenting. I perioder ønsker jeg ikke å leve lenger.. men vil ikke ta selvmord fordi jeg ikke vil såre mamma, pappa, søsken og kjæreste.

Jeg tør ikke ta turen til lege osv. Til og med familie og kjæreste vet ikke hvordan jeg har det.

Er det noen som kjenner seg igjen i det jeg skriver? Hvordan kan jeg ta bedre vare på meg selv? Andre tips?

Setter stor pris på alle svar jeg får :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livet er selvfølgelig verdt å leve. Kom deg til lege fort som bare det. Skriv ned hvordan du føler det. Om du ikke tør å snakke så gi legen lappen/arket. Du trenger hjelp og det får du om du ber om det.

Snakk med dine nærmeste. Det hjelper å få snakket om det. Man får bearbeidet mange følelser da.

Jeg har selv slitt med det samme som deg i langt over 20 år. Det har vært og er tøft. Vær sterk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...