Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #1 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, lurer på følgende: Jeg har en bil som jeg har omregistrert på min mann for tre måneder siden, men på grunn av økonomi betalte ikke enda omregistreringsavgift. Kjøretøy er ikke i bruk, ettersom vi bruker annen bil. I 2009 kostet avgiften på 6550, men fordi bilen har nå blitt 12 år gammel, så jeg at avgiften er 1550. Hvilken avgift skal jeg forholde meg til? Og en ting til: så i dag at det skulle egentlig ikke krevet avgift hvis omregistrering skjer mellom ektefeller. Kan jeg da dra til biltilsynet og vise vigselsattest og ikke trenge betale noe avgift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 11. januar 2010 #2 Del Skrevet 11. januar 2010 Siden du ikke står som eier etter 1.1, så er det din mann som må betale årsavgiften hvertfall. Og hvis det stemmer at det ikke skal betales omregistrering mellom ektefeller og din mann ikke kan gjøre dette på BT, må du ha med deg en fullmakt fra han hver gang du skal ordne noe for han hos BT. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Troyamin Skrevet 11. januar 2010 #3 Del Skrevet 11. januar 2010 Hei, lurer på følgende: Jeg har en bil som jeg har omregistrert på min mann for tre måneder siden, men på grunn av økonomi betalte ikke enda omregistreringsavgift. Kjøretøy er ikke i bruk, ettersom vi bruker annen bil. I 2009 kostet avgiften på 6550, men fordi bilen har nå blitt 12 år gammel, så jeg at avgiften er 1550. Hvilken avgift skal jeg forholde meg til? Og en ting til: så i dag at det skulle egentlig ikke krevet avgift hvis omregistrering skjer mellom ektefeller. Kan jeg da dra til biltilsynet og vise vigselsattest og ikke trenge betale noe avgift? Dette var litt rotete forklart, men jeg skal prøve å svare på det jeg tror du spør om... Hos tollvesenet kan du lese mer om beregning av omregistreringsavgifter. I tillegg står det: "Departementet kan gi forskrift om hva som omfattes av avgiftsplikten og om grunnlaget for avgiften. § 2. Det gis fritak eller refusjon av avgift ved omregistrering av kjøretøy a) ved ren navneendring, b) på ektefelle, c) mellom foreldre og barn som arv (fullt skifte), d) som er 30 år eller eldre," Håper dette var til nytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå