Gå til innhold

Mensen to ganger i måneden?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kjipe saker. Men ting har begynt å stabilisere seg. Jeg har gått etter en 27-28 dagers syklus i 6-7 måneder nå, men plutselig ble den temmelig uregelmessig igjen. Jeg fikk mensen den 16. desember, ferdig 20. desember. Fikk det igjen 31. desember, og ble ferdig 8. januar. Nå går det tydeligvis på den neste 27-28-dagers syklusen igjen, og jeg begynner å få det i dag, 11. desember igjen.

Jeg bruker ikke p-pillen eller andre prevansjonsmidler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit. Hva er egentlig galt med meg? Er det sånt som skjer? Er 22 år.

Skrevet

Det er ikke vanlig å ha mensen to ganger i mnd. Du har vel ikke noe særlig annet valg enn å gå til lege. Det er ikke noen her inne som kan hjelpe deg med dette. Det skjønner du vel. Tror ikke du finner noen leger her inne.

Så pell deg til legen vennen. :)

Skrevet

huff, sånt er ikke bra å gå med. Bruker du noen hormonpreparater? (p-piller)

Er blødningene normale?

Hilsen ei som sliter med noe i samme kaegorien

Skrevet

Kunne hørt om det var noen som har slitt med det samme ...

Bruker ingen hormonpreparater.

Skrevet

Jeg hadde det også slik for et par år siden, det varte ett halvt år, og jeg var på randen til å bli G A L. Fikk mensen hver 14. dag i ca. 1/2 år. Min mensen bruker å vare i ca. 7 dager, så jeg hadde mensen annenhver uke. Var ikke til legen med det, og det gikk over av seg selv. Men irriterende var det!

Skrevet

Btw.. Brukte verken p.piller eller andre prevensjonsmidler jeg heller...

Skrevet

Det virker i hvert fall som om denne menstruasjonen er den "ekte", i hvert fall. Det kom ingen slimhinne fra den forrige.

Gjest Problematique
Skrevet

Sliter du med noen av følgende symptomer?

-Vektoppgang på p-piller

-Uren hud

-"Mannlig"/sterk/mørk hårvekst (gjerne ansiktshår, veiveiser, hår på lårene, rundt brystvortene)

-Tretthet/slitenhet

Dette er sympromer på PCOS, en sykdom som i bunn og grunn oppstår pga man har for mye testosteron. Om du bestiller en time hos gynekolog, kan de fort finne ut om det er det eller ikke. Grunnen til at jeg spør er fordi forskjøvet syklus og uregelmessig eller for ofte/for lang menstruasjon gjerne er et sterkt symptom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...