Gå til innhold

Senebetennelse

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Hei,

Er sykemeldt grunnet senebetennelse i armene.

Nå skal en ikke trene om en verker, men er det noen som vet om en kan svømme om det verker. Svømming belaster jo ikke så..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sitter sykemeldt selv grunnet det samme, og har selv tenkt på om svømming kan være bra.

Men med de smertene jeg har nå tror jeg ikke jeg hadde klart d, så du må nesten kjenne hvor vondt du har og hvor mye belastning du tåler. Man bruker armene en del i svømming og tror ikke det er helt heldig for de stakkar, overbelastede senene våre.

Men det du kan prøve er å svømme beinspark. Ta deg et flytebrett du holder i og bare trene beina?

God bedring!

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

God bedring til deg også :)

2010 skal bli et godt år sier jeg, SKAL bli frisk!

Skrevet

Jeg er også sykmeldt pga senebetennelse (skuldrene). Har ikke prøvd svømming, men vil ikke tro det er helt heldig, iallefall ikke for skuldrene hvis det er det du har problemer med.

Hvor lenge har dere vært sykmeldt? Er sykmeldt på 4.mnd og synes det er fryktelig lenge. Blir jo aldri bra jo, selv med fysioterapi som legen mente skulle gjøre underverker. Har dere hatt effekt av fysioterapi?

Skrevet
Jeg er også sykmeldt pga senebetennelse (skuldrene). Har ikke prøvd svømming, men vil ikke tro det er helt heldig, iallefall ikke for skuldrene hvis det er det du har problemer med.

Hvor lenge har dere vært sykmeldt? Er sykmeldt på 4.mnd og synes det er fryktelig lenge. Blir jo aldri bra jo, selv med fysioterapi som legen mente skulle gjøre underverker. Har dere hatt effekt av fysioterapi?

Oj 4 mnd...er på begynnelsen av 3 mnd jeg. Jeg ble ikke henvist til fysio, for legen mente at det ikke hjalp. Fikk beskjed om å holde meg i ro og knaske betennelsesdempende tabletter. Men de hjelper jo ikke en dritt, blir bare vond i magen av de.

Forferdelig frustrerende og kjempe vondt denne skaden! Det er nesten sånn at jeg ønsker jeg hadde brukket armen, for da vet du sånn ca når du blir frisk igjen! Uff nei jeg ville vel ikke det, men blir bare så frustrert! :grine:

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Dette er 6 mnd jeg er sykemeldt... er så lei!

Jeg har prøvd fysioterapi, først en, og etter 5 behandlinger der det ikke var særlig fremgang, ble jeg henvist til en annen fysioterapeut, 4 behandlinger der, virket ikke, henvist videre, og endte til slutt opp på 6 fysioterapeuter før jeg sa stopp.

Fysioterapi virket ikke for meg, jeg ble bare verre for hver ny fysioterapeuts behandling (ny metode hos alle 6) De trigget betennelsen slik at jeg ble verre hver gang.

Har hele tiden også trent på treningsapparater hos fysioterapeuten og det virker. Så nå har jeg ingen behandling, men trener og svømmer.

Svømming er noe alle fysioterapeutene anbefalte, fordi det ikke belaster. Det går sakte men sikkert fremover med meg nå etter jeg sluttet behandling og kun trener i mitt eget tempo.

Jeg har også knasket tabeletter som sukkertøy, men det hjalp heller ikke. Fikk også beskjed om å sitte i ro den førte tiden, og det virker iallefall ikke. En må trene! Nå tar jeg kun en paracet og to de kveldene det verker som værst. Men jeg er positiv, jeg må bare ikke bli overivrig med treninga og overbelaste, så skal jeg bli frisk! Håper bare det er snarere enn senere :-)

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Jeg slet med ekstrem senebetennelse i armen for noen år siden. Gikk til alle behandlinger som fantes (piller, kremer, massasje, akupunktur, strømbehandling), helt til fysioterapeuten foreslo trykkbølgebehandling.

Vondt var det, dyrt (betalte 800,- pr gang, men trengte bare 3 ganger) og ekkelt, men det var det eneste som tok knekken på betennelsen. Absolutt verdt det!

Gjest Gjest_Ellen_*
Skrevet

Jeg hadde også trykkbølgebehandling hos fysioterapeut, 4 ganger på den ene armen, 5 ganger på den andre. Det ble en viss bedring på den ene armen, men ikke på den andre.

Men takk for tipset, det kan være det er løsningen for en av de andre som sliter med senebetennelse her!

• 1 år senere...
Gjest Brödsmulan
Skrevet

Jag har haft senebetennelse i båda armarna nu i 2,5 mån, legen säger "ät piller och vila", men jag blev rekommenderad av en vän att gå till en Osteopat här i Oslo. Det faktiskt har hjälpt, nu har det mycket att säga vem man går till också. Hade inte fullt så tur med den första, men den andra är massa bättre. Har tränat hela vägen, men bara ben. Det är först nu de sista 2 veckorna som jag har kört en del rygg, mage, axlar och bröst (i maskiner, så ja inte belastar armarna). Skriver bacheloroppgave nu så måste skriva, så med en kombo av betennelsedempende, osteopati och mycket aktivitet (så jag får blodgenomströmning i armarna) så håller jag på att bli bättre, trotts att jag varje dag triggar det med min skrivning.

Sån jag rekommenderar, ät mindre smärtstillande och gå till Osteopat, de vet vad de gör!

Första veckorna följde jag ett kärringråd, och det var att sova med hodekålblader runt händerna. Du tar hodehål, stryker på de så de blir mjuka, surrar de runt händerna med hjälpa av bandage (lukar inte såå gott) med de hjälpte mig genom det första o värsta smärtan!!

Nu skall jag försöka mig på simning, er att några av er har klarat det, så nu är det upp till bevis för mig med.

Senebetennelse kan bara gå och lägga sig! Krya på er alla!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...