Gå til innhold

Definer harry


Gundel Gaukeley

Anbefalte innlegg

Ser i mange av debattene på sida her at dere avfeier menneskers seriøsitet med at de er harry, men hvordan definerer dere harry?

Endret av Gundel Gaukeley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja virker som det er umulig å ikke være harry nå til dags

syns ikke akkurat å handle i sverige er harry da

man må jo benytte de mulighetene man har til å få kjøpt ting billig..

hvis du handler i norge i stedet for i sverige fordi du ikke vil være harry da er du jo dum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er harry. Jeg har grilldress, caps, slippers, røyker rullings, drikker øl rett fra flaska, synes DDE er helt ok og at film er best på dvd, bruker joggesko til fest, liker allsang og brøler høyt og mye på fotballkamper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missuganda
Jeg er harry. Jeg har grilldress, caps, slippers, røyker rullings, drikker øl rett fra flaska, synes DDE er helt ok og at film er best på dvd, bruker joggesko til fest, liker allsang og brøler høyt og mye på fotballkamper.

Du må jo være prototypen på harry :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pss..Embla: Jepp. Måtte ha meg ny kjole til bursdagen som var, vettu.

Missuganda: Jeg gjør mitt ytterste. Det skal jeg ha. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aller mest harry er de som er livredde for å være harry.

Eksempel: Det er mer harry å ikke tørre å høre på Heidi Hauge selv om du liker henne, men er redd for å virke harry, enn det er å høre på Heidi Hauge og si at du liker henne.

Det ska`skje vere enkelt.

Mie - (litt bedugget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Aller mest harry er de som er livredde for å være harry.  

Eksempel: Det er mer harry å ikke tørre å høre på Heidi Hauge selv om du liker henne, men er redd for å virke harry, enn det er å høre på Heidi Hauge og si at du liker henne.

Det ska`skje vere enkelt.

Mie - (litt bedugget)

Helt enig!!

Tex: Tror det menes de som foretrekker å se film hjemme (dvd) istedenfor kino? Eller de som fnyser av video fordi de har oppdaget hvor fantastisk mye bede dvd er (slik som meg) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Def. på Harry:

"Harry" er en person som skiller seg ut i mengden ved:

-for mye lukt eller dårlig lukt

-for store briller eller grønne/røde/gule kontaktlinser

-offer for Janteloven - men liker det

-prøver å være noe annet enn det personen er, og personen selv skjønner det ikke

-sier at de liker en spesiell type musikk bare for å si noe, vinne fram eller virke intelligent

-å rakke ned på andre

Æsj, det er så mange Harry - typer, de kommer i alle rare fasonjer og nasjonaliteter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex: Tror det menes de som foretrekker å se film hjemme (dvd) istedenfor kino?

Så harry kan være det samme som å være lat, da...??

*Tex trives best hjemme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Så harry kan være det samme som å være lat, da...??

*Tex trives best hjemme*

eh.. nei, det syns jeg absolutt ikke :ler: *embla- stuegris* (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine forsøk på å være harry:

-leser Se og Hør

-ser på Holmgang

-får lyst til å danse når jeg hører dansebandmusikk

-kan synge første del av "Ut mot havet" ganske bra

Jeg mangler en del på klesfronten, men prøver etter beste evne å virke harry ved å slentre litt hvileløst rundt i tøfler og noe som ligner en joggebukse sånn av og til.

Vi er nok alle en liten harry innerst inne. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det mest harry jeg vet er "omvendt snobberi": Folk som rakker ned på andre som ikke kjøper all maten sin på Rimi eller over grensa, eller som fnyser av at det går an å bruke hundrevis av kroner på ei bukse "når det finnes så mye fint på Spar Kjøp". Folk som gjør misunnelse og smålighet til livsstil og som kaller alle som lever annerledes enn dem selv for snobber - det synes jeg er harry, grilldress eller ei. Selv om like grilldresser selvfølgelig komplementerer bildet.

Jeg er villig til å sloss for retten til å kjøpe gode tomater, ikke bare billige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig at det er dårlig gjort mor stakkar Harry!! Og jeg kjenner to stykker :cry:

Jeg kjenner kun èn og han er den platonske idè som alle andre Harryer streber mot! :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er harry. Jeg har grilldress, caps, slippers, røyker rullings, drikker øl rett fra flaska, synes DDE er helt ok og at film er best på dvd, bruker joggesko til fest, liker allsang og brøler høyt og mye på fotballkamper.

Ja, du er definisjonen på harry, virker det som! :ler:

Unntatt DDE og DVD-biten. Det kan man få lov til å ha på seg uten å være Harry....... (hemmelig liten DDE-fan her, ja!)

Er for øvrig ganske enig med Liten oxo, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry er ikke å velge en bestemt type bil, en bestemt type klær ... hår etc - harry er å gi faen. Å IKKE bry seg om klær, hår, briller, bil ... ingenting.

Cowboy Laila er ikke harry f.eks. Hun har valgt en stil og kjører den, helt gjennomført.

Å handle i Sverige er ikke harry, det er lurt. Det er direkte DUMT å la være hvis man har muligheten. Grilldress er ikke harry hvis du er bevisst at du tar den på - harry blir det det øyeblikket du ukritisk bruker grilldressen - uansett tidspunkt, uansett anledning.

Osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av det mest harry jeg vet er "omvendt snobberi": Folk som rakker ned på andre som ikke kjøper all maten sin på Rimi eller over grensa, eller som fnyser av at det går an å bruke hundrevis av kroner på ei bukse "når det finnes så mye fint på Spar Kjøp". Folk som gjør misunnelse og smålighet til livsstil og som kaller alle som lever annerledes enn dem selv for snobber - det synes jeg er harry, grilldress eller ei. Selv om like grilldresser selvfølgelig komplementerer bildet.

Jeg er villig til å sloss for retten til å kjøpe gode tomater, ikke bare billige!

Slutter meg til Liten`s ord :D

Tillegg : Å slå folk i politiske saker er også harry. Også å ha sex med smårips fra ungdomspartiet på landsmøter på hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ikke er slik som meg er harry for meg. Dvs. harry defineres ut ifra normene til den som stempler - alle som er anderledes eller for ikke å si motsatt, er da harry. Hvis jeg hadde likt Heidi Hauge, så er ikke det harry. Ettersom jeg ikke liker henne, er det harry å like henne.

Jeg synes ikke harry kun kan betegnes som å gi faen (zirine). Det er mange som er urharry som legger mye arbeid i å være harry, som cowboy-laila. I Are Kalvøs bok "Harry" viser han at selv om grilldress ofte ses som harry i Norge, er det urtrendy i visse rappemiljø på vestkysten i USA, der de valser rundt i gull-grilldress med gullkjettinger rundt halsen og kuler seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...