emmi Skrevet 11. januar 2010 #1 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tok piercing i navelen for ca 10år siden og jeg har den der fremdeles. Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner som infeksjoner o.l som følge av min piercing! Nå lurer jeg på om det er på tide å ta den ut! Vil "hullet" i navelen noen gang gro igjen med tanke på at det er minst 10 år siden jg tok det. Å hvordan vil det gå hvis jeg eventuelt blir gravid om 5-10 år? (Vil "hullet" i mellomtiden ha rukkett å gro igjen nogenlunde???
lillesky Skrevet 11. januar 2010 #2 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hadde hatt min navlepiercing i over 10 år da jeg tok den ut for noen år siden, og det er fortsatt hull der. Vet ikke om det går an å putte smykke inn igjen (har ikke prøvd).
emmi Skrevet 11. januar 2010 Forfatter #3 Skrevet 11. januar 2010 ja, er redd det ike vil gro igjen. Derfor lurer jg på om det er "penere" å ha en piercing der enn 2 hull.
MiniMuffin Skrevet 11. januar 2010 #4 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hadde piercing i ca 2 år og har kanske tydelig arr... Men min grodde ikke pent. Om din har grodd som den skal får du jo bare 2 små hull. Det er vel ikke såå ille....
Gjest Gjest Skrevet 11. januar 2010 #5 Skrevet 11. januar 2010 Jeg har hatt min i 3 år, og hadde den ute i en uke for litt siden. Da hadde den allerede begynt å gro igjen, og jeg måtte stikke den opp igjen. AU! Men synes nå det er rart den gror igjen så fort, når jeg har hatt dne så lenge. Så jeg vet ikke hvordan det er med deg, du har jo hatt den lengre enn meg, men tipper den gror igjen innvendig i hvertfall, selv om det blir to små hull/arr.
Fjonana Skrevet 11. januar 2010 #6 Skrevet 11. januar 2010 Det er som de ovenfor her sier. Den vil gro igjen, men du kommer alltid til å ha et arr der, og du kommer alltid til å kunne kjenne at du har hatt en piercing der. Jeg har selv piercing i navlen. Hadde jeg visst jeg fikk arr når jeg fjernet den vet jeg virkelig ikke om jeg hadde tatt faktisk. Jeg var ung da jeg tok den.
-hild Skrevet 11. januar 2010 #7 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tok en piercing i naveln for .. 15-16 år siden. Hadde ingen komplikasjoner etter at det hadde grodd - og lot den være i en 5-6 år. Så for 10 år siden tok jeg den ut (hjelp! begynner å bli gammel!) jeg har arr - men jeg synes det er helt greit, det er ikke et stygt arr for å si det sånn - bare to hull på en måte. Og jeg tror (uten å ha prøvd) at det fortsatt er mulig å sette inn et smykke der. Det er vel litt som med hull i ørene - enkelte gror igjen, andre ikke - jeg hadde 3 hull i hvert øre en gang i tida, nå er det bare ett igjen, resten har grodd.
Essi89 Skrevet 11. januar 2010 #8 Skrevet 11. januar 2010 Jeg tok piercing i navelen for ca 10år siden og jeg har den der fremdeles. Jeg har ikke hatt noen komplikasjoner som infeksjoner o.l som følge av min piercing! Nå lurer jeg på om det er på tide å ta den ut! Vil "hullet" i navelen noen gang gro igjen med tanke på at det er minst 10 år siden jg tok det. Å hvordan vil det gå hvis jeg eventuelt blir gravid om 5-10 år? (Vil "hullet" i mellomtiden ha rukkett å gro igjen nogenlunde??? Jeg tok hull i navlen for 6 år siden, tok ut mitt i fjor, altså etter 5 år. Jeg får fortsatt igjennom en øredobb f.eks, men en piercing blir for tykk. Men hullet er der enda... I går lå jeg og tenkte at jeg kunne ha tenkt meg å få satt i piercingen igjen. Synes igrunn det er pent=)
LadyStarlight Skrevet 11. januar 2010 #9 Skrevet 11. januar 2010 Jeg hadde piercingen i navelen i ca 5år før jeg tok den ut. Tok den ut pga at den begynte å gro ut til slutt. Tok ikke mange ukene før den var helt grodd igjen. I førsten var det et mørkt lite arr, men nå har det blitt mye lysere. Men man kan som andre over meg sier; fortsatt kjenne at man har hatt piercing der.
emmi Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #10 Skrevet 12. januar 2010 (endret) Det er som de ovenfor her sier. Den vil gro igjen, men du kommer alltid til å ha et arr der, og du kommer alltid til å kunne kjenne at du har hatt en piercing der. Jeg har selv piercing i navlen. Hadde jeg visst jeg fikk arr når jeg fjernet den vet jeg virkelig ikke om jeg hadde tatt faktisk. Jeg var ung da jeg tok den. Jeg var også ung når jeg tok den, og er enig med deg - hadde jeg visst at jeg fikk arr vet jeg neimen ikke om jeg hadde gjort det. Men jeg syns fremdeles at navle-piercing er veldig fint da, så det har jo vært "verdt" det! Man må jo "lide" litt for skjønnheten..... Endret 12. januar 2010 av emmi
emmi Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #11 Skrevet 12. januar 2010 Jeg tok den i alle fall ut i går! Så nå får jeg vente å se om det gror! Er jo som dere sier, ikke noe direkte stygt arr - bare to små hull!
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2010 #12 Skrevet 12. januar 2010 Tok ut min for 10 år siden (begynte å få blodforgiftning) og har ikke noe arr der i dag. Kan heller ikke kjenne noe der.
Gjest Laura Skrevet 29. juli 2010 #13 Skrevet 29. juli 2010 Hei. jeg piercet naveln min selv og eg tok den ut. Nå lurer jeg på om det går ann å ta hull oppå arra liksom ?
Frøken~Fryd Skrevet 29. juli 2010 #14 Skrevet 29. juli 2010 Jeg har fortsatt arr, ti år etter at jeg tok ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juli 2010 #15 Skrevet 29. juli 2010 Hei. jeg piercet naveln min selv og eg tok den ut. Nå lurer jeg på om det går ann å ta hull oppå arra liksom ? Tok og hjemme piercing i navlen første gang, men måtte ta ut. Dro til en tattoo sjappe etter den hadde grodd, og han tok ikke over arrene hvertfall.. Men det går sikkert an.
Gjest qnonym Skrevet 17. mai 2011 #16 Skrevet 17. mai 2011 Hei. jeg piercet naveln min selv og eg tok den ut. Nå lurer jeg på om det går ann å ta hull oppå arra liksom ? Ja det kan du, jeg har selv tatt to ganger hjemme og stukket selv, har beggegangene tatt de ut, og fått stygt og stort arr. Så da gikk jeg til profesjonell og tok ny, det gikk hetl greit og ta over arret. Han pierceren sa til meg at det kom til å gjøre mye vondere for meg som hadde arr fra før av, men jeg syntes ikke det gjorde noe vondt! Plutselig var han bare ferdig, uten at jeg kjente noe nesten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå